StoryEditor
Obalačak su i prosvjedovali

Kaštelani mogu odahnuti: napokon kreće asfaltiranje raskopanih ulica, većinom na teret Vodovoda i kanalizacije. Otkrivamo zašto građani ove vijesti čekaju više od godinu dana

Piše Jakov Žarko
1. srpnja 2022. - 21:56

I vodu i kanalizaciju čekali su kao ozebli sunce, no, kako nam kažu stanovnici Kaštel Kambelovca i Gomilice, naseljeni iznad magistrale, više nemaju ni živaca ni strpljenja da im se ulice, nakon što su izvođači radova odradili svoj dio posla-napokon asfaltiraju.

Pozvao sve aktere

Ni prosvjedi u Kambelovcu, točnije u ulici Put Kruševika gdje su svoje nezadovoljstvo izrazili još prije godinu dana, nisu pomogli da skoro tisuću građana dobije asfalt kakav su imali prije početka realizacije ovog infrastrukturnog projekta, nisu urodili plodom, pa je kaštelanski gradonačelnik Denis Ivanović odlučio na sastanak pozvati sve aktere ove komunalne trakavice, a kojoj je, po svemu sudeći, glavni krivac investitor, splitski Vodovod i kanalizacija.

image

Nedavni mirni prosvjed u ulici Put Kruševika

Jakov Žarko/

Trenutno je u Kaštelima više od 20 neasfaltiranih ulica a u kojima su završeni radovi na vodi i kanalizaciji, a razlog neasfaltiranja, nije nedostatak asfalta na tržištu već traženje ViK-a da Grad Kaštela plaća Grad iz proračuna, što je poteštat Ivanović i odbio napraviti tvrdeći kako su to poslovi investitora koji će za te radove dobiti najveći dio novca iz EU-fondova.

Na kraju krajeva, isti taj ViK će sutra ubirati novac od građana Kaštela koji će plaćati vodu, pa je i red da upravo oni u prvobitno stanje asfaltiraju raskopane ulice, a ne da ih, kako je bila namjera, krpaju samo na mjestima gdje se kopalo.

-Kako bi pomogli građanima koji stanuju na tim područjima odlučio sam sazvati sastanak svih aktera u ovom projektu kako bi javnost doznala stvarni problem oko završnih radova na asfaltiranju. Građani prozivaju nas a mi, nit luk jeli, ni luk mirisali. Moj je stav da ViK mora izvršiti završne radove na asfaltiranju a Grad Kaštela će im malim djelom financijski i pomoći-izjavio je nakon jučerašnjeg sastanka gradonačelnik Ivanović.

Prema njegovim riječima dogovoreno je da se odmah krene s pripremnim radovima na asfaltiranju 5 ulica, Put Kruševika u Kambelovcu, Gospin put u Sućurcu te ulice Podmeje, Duge njive i Podlukovo u Kaštel Gomilici.

Riječ je o ulicama u kojima su radovi na infrastrukturi gotovi, no mjesecima, a u Kambelovcu i godinu dana, građani voze po makadamu čekajući asfalt.

Stanovnici ulice iznad magistrale u Kaštel Kambelovcu koja vodi prema groblju, a kojima je dozlogrdilo čekati i trpjeti lažna obećanja, očito neće trebati prosvjedovati i blokirati magistralu, jer se prvo s asfaltiranjem počelu u njihovoj ulici.

Njih oko 30-ak prije desetak dana uputilo je zadnje upozorenje pred organizaciju velikog prosvjeda, tražeći da se što prije krene s asfaltiranjem ulice u kojoj su poslovi na projektu aglomeracije odavno završeni.

image

Označeni dijelovi ceste koji su se planirali asfaltirati

Čitatelj
image
Čitatelj

'Neutemeljeno su prozvani'

- Preživjeli smo koronu, dvije sezone su nam takoreći i propale, a ovu treću dočekujemo okruženi makadamom. To nema smisla – kazao je jedan od građana ulice Put Kruševika.

Nakon sastanka koji je održan u Gradu Kaštela po pitanju realizacije asfaltiranja na radovima koji se izvode u sklopu projekta aglomeracije Kaštela-Trogir, za komentar smo upitali predstavnika izvođača radova, poslovne udruge Cestar-Innecto.

- Izvođač je neutemeljeno u više navrata prozivan od strane građana odgovornim zbog ne završavanja asfalterskih radova. Moramo kazati kako izvođač nije odgovoran što se pojedini asfalterski radovi ne izvode brže, već su za odgovorni isključivo oni koji su izvođaču dužni dati upute za isto. U konkretnom slučaju nadzorna služba koja zastupa investitora (Vodovod i kanalizaciju Split) dužna je dati upute, no oni nam ih ne daju. Prema našim saznanjima, kašnjenje nužnih uputa uvjetovano je razlozima koji se ni na koji način ne mogu pripisati nama kao izvođačima. Konkretno u situacijama gdje je jasno kako postojeći asfalt nije moguće sačuvati tijekom izvedbe radova, investitor i Grad Kaštela pregovaraju o podjeli troškova sanacije kolnika, u navedenom posreduje nadzorna služba koja iskazuje stavove koji Gradu nisu prihvatljivi. Prema mišljenju nas kao izvođača, stavovi nadzorne službe su upitni, isto kao i što je upitan i njihov manjkav angažman na terenu, a što daje posebnu dimenziju i ovoj problematici. Zbog navedenog izostaju upute nadzorne službe koje su dužni dati nama kao izvođaču a u ime investitora, a bez tih uputa mi nismo u mogućnosti pristupiti izvedbi asfaltiranja. Osim navedenog, mi smo suočeni s izvanrednim okolnostima ekstremnih povećanja cijena materijala, goriva, radne snage i opreme. Radi se poznatoj činjenici poskupljenja koju smatramo da nije potrebno dokazivati. Po predmetnom pitanju, sav teret poskupljenja trenutno snosimo isključivo mi kao izvođači, dok unatoč zakonskim obvezama izostaju reakcije nadzora i Investitora. Isto se u naravi tretira isključivim problemom izvođača, koji bi sve to trebao snositi/kreditirati, tko zna do kada i koliko - kaže nam predstavnik Cestara i Ineccta.

U takvim okolnostima, dodaje naš sugovornik, izvođač ne može izvoditi radove za koje nije definirano tko i kada će ih platiti, sve kada bi isto inače bilo i moguće.

Radovi se nastavljaju

Osim navedenog, kod sanacije kolnika nadzorna služba protivno Ugovoru o građenju i protivno građevinskim dozvolama inzistira na zatrpavanju kanala u prometnicama s materijalom iz iskopa (u konkretnom slučaju sa tupinom, koja se raspada i pretvara u "blato" kada je izložena atmosferilijama i vlaženju koje je neizbježno i što bi vrlo brzo dovelo do propadanja prometnica).

- Mi sukladno pravilima struke, dozvolama i sukladno Ugovoru zatrpavanje kanala u prometnicama izvodimo kvalitetnim zamjenskim kamenim materijalom što nam se trenutno ne plaća jer je isto nadzornoj službi sporno. I ovaj trošak mi trenutno trpimo sami. Slijedom svega navedenog, za predmetnu problematiku "odgoda" asfaltiranja, mi ne snosimo nikakvu odgovornost, a prema našem mišljenju, ključan i najveći dio odgovornosti je na nadzornoj službi koju je angažirao Investitor. Unatoč ne postojanju nikakve naše odgovornosti na terenu se od strane građana vrši pritisak isključivo na naše djelatnike koji po nesnosnim vrućinama samo pokušavaju zaraditi svoj kruh, a što bi moglo doći u pitanje ako se predmetne okolnosti produže a mjerodavni i dalje ne budu reagirali, jer sa svakim novim izvedenim radom trpimo sve veći i veći minus, što nije dugoročno održivo - poručili su izvođači radova.

Koordinatorica projekta Vesna Mašić kazala je kako se radovi nastavljaju.

- Dogovorili smo se da površine koje ulaze i ne ulaze u projekt idu u asfaltiranje. Najveći dio troškova snosit će Vodovod i kanalizacija dok će manji dio ipak dati i Grad Kaštela-kazala je koordinatorica Mašić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. srpanj 2022 21:56