
Premda su dugo očekivani radovi na rekonstrukciji stare Kaštelanske ceste, na potezu od zapadnog izlaza iz Kaštel Štafilića prema zračnoj luci u Resniku, trebali početi u veljači ove godine, kao što je bilo najavljeno, od uvođenja mehanizacije na gradilište do kraja turističke sezone, sasvim je sigurno – neće biti ništa.
Riječ je o dugo najavljivanom projektu čija realizacija za cilj ima povećanu sigurnost vozača i pješaka na "cesti smrti", kojom prolazi najveći dio prometa iz smjera Splita i Solina prema aerodromu, ali i u suprotnom smjeru. Radnici građevinske tvrtke "Strabag" još su u veljači trebali upaliti bagere, no od toga neće biti ništa, a u "Hrvatskim cestama" (HC) kao razlog navode - imovinskopravne odnose.
A prema ranijim najavama iz državne tvrtke, investitora projekta, građeinari su još u drugoj polovini 2019. trebali "zapasati" dionicu dugu gotovo 1900 metara, koja predstavlja sliku grada pod Kozjakom, posebno gostima koji na odmor stižu zračnim putem i do svoje destinacije prolaze upravo ovom dionicom, koja bi se mogla svakako nazvati samo ne cestom.
Poluraspadnuti asfalt, nepostojanje nogostupa, autobusnih ugibališta, javne rasvjete... samo je dio nedostataka ove prometnice, za koju je natječajni postupak za izbor izvođača radova otvoren tek krajem lanjskog proljeća, a cijeli se postupak razvukao pa je tek na samom početku ove godine potpisan ugovor s izvođačkom tvrtkom, vrijedan 28,16 milijuna kuna.
Uz spomenuti "Strabag", za zahvat, čija je vrijednost bila procijenjena na 30 milijuna kuna, nadmetali su se i splitski "Cestar" u suradnji s "Heringom" (BiH), koji je istaknuo cijenu od 28,74 milijuna kuna, sarajevski "Euro-Asfalt" ponudio je iznos od 29,86 milijuna kuna, varaždinski "Colas Hrvatska" i "Degal tehnika" – 30,13 milijuna kuna, dok je na kraju najskuplja ispala tvrtka "Patrlji" iz Podbablja, kod Imotskog, s 34,24 milijuna kuna.
Prema natječajnim odredbama, radovi na dijelu stare Kaštelanske ceste od križanja sa Škabrnjskom ulicom do zračne luke trebali su potrajati pola godine.
Očekivale su se i prometne gužve jer upravo Škabrnjskom ulicom, najbližom poveznicom Jadranske magistrale s aerodromom, prolaze deseci tisuća vozila dnevno, među kojima brojni taksiji, minibusevi i autobusi, no od njih ne treba strahovati jer radova još nema na vidiku.
Odgovor na pitanje gdje su sada zapeli radovi i zašto još nisu počeli potražili smo u HC-u, koje su investitor rekonstrukcije, a njihov odgovor prenosimo u cijelosti.
- Za navedenu dionicu ishođena je građevinska dozvola, napravljeni su izvedbeni projekti, sklopljeni ugovori o izvođenju i nadzoru, međutim, imovinskopravni poslovi još uvijek nisu riješeni.
Radovi ne mogu započeti dok se ne okončaju imovinskopravni poslovi, odnosno otkup zemljišta. Po završetku istog bit ćemo u mogućnosti dati konkretan podatak o terminu uvođenja u posao izvođača radova.
Inače, uz postavljanje potpuno novog kolnika, umjesto postojećeg koji jedva da se više i vidi, s obje strane prometnice izgradit će se i prvi nogostupi za sigurno kretanje pješaka, kao i suvremena autobusna stajališta i sustav javne rasvjete.