StoryEditorOCM
Dalmacijastazama djeda mraza

Je li to moguće?! Nova cesta iznad Cetine i Omiša gotova do 2020.?

23. listopada 2016. - 01:11
cvor_meterize06-19102016

Natječaj za provedbu projekta vrijednog 250 milijuna kuna koji se odnosi na grad Omiš i izgradnju mosta preko Cetine, tunela s kopnene strane i pristupne ceste, raspisat će se u prvom kvartalu 2017., i nakon završetka natječaja izgradnja projekta trajat će do dvije i pol godine – odgovorili su nam iz Hrvatskih cesta u petak.

Riječ je o jednoj od faza ukupnog projekta splitske aglomeracije Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš, a taj je projekt "strateška investicija Hrvatskih cesta, za koji se izrađuje dokumentacija prema EU-ovim standardima", rekli su nam u toj kompaniji.

– Budući da je vrijednost cjelokupnog projekta 300 milijuna eura, više je nego jasno da se neće moći realizirati nacionalnim sredstvima, što znači da se financijsko rješenje mora tražiti u EU-ovim fondovima. Međutim, za iduću će godinu za nastavak navedenog projekta u Omišu biti osigurana sredstva iz nacionalne komponente, pa je jasno da je taj projekt od iznimne važnosti – rekli su nam u HC-u.

Naime, pitanje smo postavili zbog toga što u Programu Vlade, u dijelu u kojem se navode strateški infrastrukturni projekti, nije naveden i projekt obilaznice Solin – Omiš. Budući da je Oleg Butković, ministar prometa, u predizborno vrijeme višekratno isticao kako će ta obilaznica biti prometni prioritet, zanimalo nas je zbog čega je nema u Programu Vlade koji je predstavio premijerAndrej Plenković, a iz Ministarstva su nas uputili na Hrvatske ceste.

Iz Hrvatskih cesta također su nam kazali kako bi se ostatak obilaznice od Omiša do Solina trebao početi graditi u skladu s odobravanjem projekta i pristizanjem novca iz fondova Europske unije, te da to možda bude teklo paralelno s gradnjom ovog dijela projekta u Omišu. Također nam je rečeno kako će most, tunel i pristupna cesta moći biti pušteni u promet neovisno o izgradnji ostatka obilaznice prema Solinu.

– Što se tiče predmetnog Programa, koji navodi provedbu strateških infrastrukturnih projekata, projekt "Nova multimodalna platforma splitske aglomeracije Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš" nije posebno istaknut zbog toga što modifikacija operativnog programa nije u ovom trenutku donesena, a iznošenje informacija o potencijalnom sufinanciranju prije načelnog odobrenja Europske komisije protivno je njegovim odredbama. Zbog toga je spomenut isključivo pelješki most, za koji je natječaj za odabir izvođača radova u tijeku, te je novac rezerviran u tekućem Operativnom programu "Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020." – istaknuli su u HC-u.

– Vezano uz mogućnost angažiranja novca iz EU-ovih fondova, Hrvatske ceste izradile su dokument koji se zove "Nova multimodalna platforma splitske aglomeracije Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš". Ta platforma obuhvaća izgradnju dijela takozvane obilaznice Trogir – Kaštela – Split – Solin – Omiš, od čvora Mravinci do mosta na Cetini, što s izgrađenom dionicom do čvora Omiš istok čini potpunu cjelinu.

Ova platforma podrazumijeva izgradnju nove ceste čvor Mravinci – čvor Karepovac – čvor TTTS – čvor Stara Podstrana – čvor Krilo Jesenice – čvor Dugi Rat, s već izgrađenim čvorom Omiš istok, kazali su nam u HC-u, dodajući kako ova platforma isto tako predviđa i značajne zahvate na postojećoj cesti D-8 (Magistrali) kroz modernizaciju prometa, rekonstrukciju, te poboljšanje prometnih i ostalih faktora za sigurnost cestovnog i pješačkog prometa izgradnjom nogostupa i postavljanjem semafora.

Izmještanje magistrale

– U tijeku je izrada studije utjecaja na okoliš za cjelokupni projekt. Zbog iznimno visoke vrijednosti ovog projekta, postignut je i načelan dogovor između Ministarstva regionalnog razvoja i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da se ovom projektu da apsolutni prioritet prilikom eventualne modifikacije tekućeg operativnog programa za razdoblje do 2020. godine.

Potrebnom modifikacijom, nužnom za dobivanje novca iz EU-a, moći će se pristupiti izgradnji svih faza projekta. Stoga će u fokusu aktivnosti HC-a biti upravo užurbana priprema projekta izmještanja državne ceste D-8, dionice Solin – Omiš, sukladno dogovoru s nadležnim ministarstvom, upravo zbog strateške važnosti za RH. Priprema će se odnositi na noveliranje projektne dokumentacije i upravnih postupaka kako bi se stekli uvjeti za legalnu realizaciju projekta, te otkup zemljišta – odgovorili su nam iz Hrvatskih cesta.

Naglasili su da je projekt dio Prometne strategije RH i Prostornog plana Splitsko-dalmatinske županije.

Kovačić se protivi

Naravno, na ovome mjestu valja podsjetiti na to kako Ivan Kovačić, gradonačelnik Omiša i potpredsjednik Vlade, zagovara odustajanje od ovog projekta i gradnju takozvane "donje obilaznice", pa će biti zanimljivo vidjeti njegovo stajalište o objavi natječaja za nastavak radova na izgradnji mosta, tunela i pristupne ceste.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. travanj 2024 00:23