Tako će tijekom ove godine u hrvatskim salonima biti ponuđeno oko 120 novih modela vozila različitih proizvođača koji će pokušati pronaći put do kupaca u Hrvatskoj čija je kupovna moć ionako oslabljena.
Već tijekom siječnja stižu možda tri najzanimljivija modela, doduše sva njemačkih proizvođača, a riječ je o Volkswagen Passatu osme generacije, s kojim koncern teži ulasku u premium segment, Opel Corsi, gradskom autu B-segmenta koji je ovjenčan titulom HR automobila 2015. godine prema izboru novinarskog žirija, i Škoda Fabia, još jedan gradski auto koji s puno ambicija ulazi u tržišnu utrku.
Volkswagenu stiže i redizajnirani Polo GTI, dok će Opel gamu dopuniti OPC verzijom Corse, te novim, najmanjim modelom Karl i novom generacijom Astre. Škoda će uz Fabiju i njezinu kombi verziju dobiti i potpuno novi Superb u limuzinskom i karavanskom obliku, koji će biti jak konkurent favoriziranom i planetarno popularnom Passatu.
Kad je u pitanju Volkswagen grupacija, treba spomenuti i Seat s inačicom Leon X-Perience koja dolazi u siječnju, dok će u proljeće gama biti obogaćena Leon ST Cuprom, a potom i obnovljenom Ibizom.
Obnova Audijeve game
Obnova Audijeve ponude većih je razmjera, tako da se očekuje dolazak potpuno novog maksi SUV-a Q7, A3 Sportback e-trona i potpuno tajnovitog modela A4. Redizajnom su obuhvaćeni svi modeli A6 i S6, kao i A7, S7 i RS Sportbacka.
U siječnju stiže Audi TT Coupe, a nakon njega i Roadster. Prvi kvartal obilježit će i dolazak redizajniranih modela Q3 i Q3 RS, pa A1, A1 Sportback i S1. Osim od Audija, u premium segmentu velika su očekivanja i od Mercedes-Benza, koji će imati nekoliko zanimljivih pridošlica. Dolaze nam CLA Shooting brake, C-klasa Plug in Hibrid, C-klasa Coupe, GLC i redizajnirana A-klasa.
BMW i MINI također će obilovati novitetima u ovoj godini. U prvoj polovini ove godine stižu serija 2 Cabrio, MX5 i MX6, serija 6 LCI, novi Mini JWC i serija 2 Activ Tourer GT. U drugom dijelu godine dolaze X5 Hibrid, serija 3 LCI, nova serija 7, serija 2 Hybrid, serija 3 Hybrid i novi Mini Clubman.
Iznimno raduju poprilično sigurne pretpostavke da će se konačno značajnije probuditi Fiatov koncern. Potvrđeno je i da će nam 2015. godina podariti Alfa Romeo Giuliju. Riječ je o limuzini srednje klase koja će objediniti najznačajnija tehnološka dostignuća automobila današnjice okrenutih sportskim ambicijama, turbomotore velike snage, naglašen luksuz, a sve s laganim dodirom retro dizajna.
Fiat je već prvim probnim vožnjama najavio dopadljiv crossover 500X koji u salone stiže uskoro, no jedan nas je drugi glas više razveselio: kako sada stvari stoje, do sredine godine mogao bi se pojaviti novi Punto! Kako se najavljuje, bit će to još jedna derivacija modela 500, odnosno najlakše se dolazi do odgovora o izgledu novog Punta odbacivanjem crossoverovskih dodataka s modela 500X.
Stižu Mazdini noviteti
Na samom početku godine pojavit će se redizajnirani model C4, a u svibnju u PSA grupaciji stižu Citroën Berlingo i Peugeot Partner, te osvježeni Peugeot 208. Također u siječnju stiže prvi od Mazdinih noviteta “dvojka”, ali i obnovljena Mazda6, te CX-5. Nova Mazda CX-5, kao i CX-3, očekuju se na ljeto.
Honda je odmah iza Audija apsolutni ovogodišnji hit. Uz njezin najzanimljiviji novitet crossover, odnosno SUV HR-V, tu je novi Jazz, u biti monovolumen B-segmenta koji se sada pojavljuje skoro kao – crossover. Dolazi nam i redizajnirani Civic, pa tako i u moćnoj Type R verziji, te CR-V.
Od japanskih proizvođača vrlo su zanimljiva dva noviteta koja stižu iz Suzukija. To je nova Vitara, od koje se puno očekuje već od lansiranja u ožujku, dok će tijekom lipnja stići i Celerio. Nissan sezonu noviteta otvara na proljeće modelom Juke Nismo RS s 218 KS, a slijede nova Navara i Qashqai s novim 1.6-litrenim benzincem od 163 KS.
Hyundai u prvom dijelu godine očekuje redizajnirani i30, a u drugoj polovini stižu mu redizajnirani i40 i Santa Fe, te novi ix35. Subaru se priprema za novi Outback i Forester Boxer dizel s CVT mjenjačem, dok Mitsubishiju kao prinova dolazi pick-up L200.
Raspored autosalona Na OICA-inoj karti salonskih događanja ima zanimljivih noviteta. S obzirom na poznate događaje, 23. Kiev International Motor Show je odgođen. Ratni bubnjevi nadglasali su zvuk i najjačih motora. Održat će se poznati saloni u New Yorku, Barceloni, Moskvi, Amsterdamu, i dalje nema Londona, ali kao izlaganja najvišega ranga pojavljuju se Bucharest International Motor Show prvih dana listopada, te Sofia International Motor Show u studenome. U Hrvatskoj se autosaloni održavaju u pravilu u velikim trgovačkim centrima, gdje je osiguran velik protok ljudi, tako da je posjećenost priredbe zajamčena. Da su to baš događanja kako ih propisuje OICA – nisu ni blizu toga. No, bolje i tako nego nikako. Pa će se jedna od takvih izložbi održati krajem ožujka ili početkom travnja i u splitskom City Centeru one. |
CADILLAC CTS-V Raskošna limuzina Cadillac CTS-V, koja bi se u Europi morala pojaviti početkom ove godine, ujedno bi mogla biti i jedna od najizazovnijih limuzina američkog podrijetla na Starom kontinentu. Riječ je o beskrajno luksuznom automobilu dužine pet metara koji pokreće benzinski agregat od 6.2 litre, snage 649 KS. Do brzine od 100 km/h stiže za samo 3,8 sekundi, što ga također lansira u sam vrh ponude ove klase, kao i maksimalna brzina od 320 km/h. Ono što Europi nikako neće biti po volji je emisija CO2 od čak 300 g/km. |
Redizajnirani modeli Redizajn je jedan od osnovnih principa obnove automobila europskih proizvođača u 2015. godini, posebno kad je riječ o francuskima. Peugeot će tako malo promijeniti svoj bestseler iz B-segmenta 208, a Citroën se s punom pažnjom posvećuje redizajniranju kompaktnog C4. Promjene na vizualnom planu nisu velike, no nastavlja se s povećanjem ekološkoga karaktera većine agregata koji su predviđeni za njegovo pokretanje. Uz dokazanu kvalitetu, redizajnirani C4 imat će još bolje cijene jer mu hrvatsko zakonodavstvo zahvaljujući tome snižava trošarine. |