StoryEditor
Arhivahit modeli

Ovo su najuzbudljiviji auto noviteti koje očekujemo u 2015.

Piše PSD.
6. siječnja 2015. - 16:57
Bez obzira na krizu koja vlada na hrvatskom automobilskom tržištu, europski proizvođači, kao i oni s drugih kontinenata, nastavljaju ofenzivu i bombardiranje kupaca potpuno novim modelima ili njihovim obnovljenim izdanjima.

Tako će tijekom ove godine u hrvatskim salonima biti ponuđeno oko 120 novih modela vozila različitih proizvođača koji će pokušati pronaći put do kupaca u Hrvatskoj čija je kupovna moć ionako oslabljena.

Već tijekom siječnja stižu možda tri najzanimljivija modela, doduše sva njemačkih proizvođača, a riječ je o Volkswagen Passatu osme generacije, s kojim koncern teži ulasku u premium segment, Opel Corsi, gradskom autu B-segmenta koji je ovjenčan titulom HR automobila 2015. godine prema izboru novinarskog žirija, i Škoda Fabia, još jedan gradski auto koji s puno ambicija ulazi u tržišnu utrku.

Volkswagenu stiže i redizajnirani Polo GTI, dok će Opel gamu dopuniti OPC verzijom Corse, te novim, najmanjim modelom Karl i novom generacijom Astre. Škoda će uz Fabiju i njezinu kombi verziju dobiti i potpuno novi Superb u limuzinskom i karavanskom obliku, koji će biti jak konkurent favoriziranom i planetarno popularnom Passatu.

Kad je u pitanju Volkswagen grupacija, treba spomenuti i Seat s inačicom Leon X-Perience koja dolazi u siječnju, dok će u proljeće gama biti obogaćena Leon ST Cuprom, a potom i obnovljenom Ibizom.

Obnova Audijeve game



Obnova Audijeve ponude većih je razmjera, tako da se očekuje dolazak potpuno novog maksi SUV-a Q7, A3 Sportback e-trona i potpuno tajnovitog modela A4. Redizajnom su obuhvaćeni svi modeli A6 i S6, kao i A7, S7 i RS Sportbacka.

U siječnju stiže Audi TT Coupe, a nakon njega i Roadster. Prvi kvartal obilježit će i dolazak redizajniranih modela Q3 i Q3 RS, pa A1, A1 Sportback i S1. Osim od Audija, u premium segmentu velika su očekivanja i od Mercedes-Benza, koji će imati nekoliko zanimljivih pridošlica. Dolaze nam CLA Shooting brake, C-klasa Plug in Hibrid, C-klasa Coupe, GLC i redizajnirana A-klasa.

BMW i MINI također će obilovati novitetima u ovoj godini. U prvoj polovini ove godine stižu serija 2 Cabrio, MX5 i MX6, serija 6 LCI, novi Mini JWC i serija 2 Activ Tourer GT. U drugom dijelu godine dolaze X5 Hibrid, serija 3 LCI, nova serija 7, serija 2 Hybrid, serija 3 Hybrid i novi Mini Clubman.

Iznimno raduju poprilično sigurne pretpostavke da će se konačno značajnije probuditi Fiatov koncern. Potvrđeno je i da će nam 2015. godina podariti Alfa Romeo Giuliju. Riječ je o limuzini srednje klase koja će objediniti najznačajnija tehnološka dostignuća automobila današnjice okrenutih sportskim ambicijama, turbomotore velike snage, naglašen luksuz, a sve s laganim dodirom retro dizajna.

Fiat je već prvim probnim vožnjama najavio dopadljiv crossover 500X koji u salone stiže uskoro, no jedan nas je drugi glas više razveselio: kako sada stvari stoje, do sredine godine mogao bi se pojaviti novi Punto! Kako se najavljuje, bit će to još jedna derivacija modela 500, odnosno najlakše se dolazi do odgovora o izgledu novog Punta odbacivanjem crossoverovskih dodataka s modela 500X.

Stižu Mazdini noviteti



Na samom početku godine pojavit će se redizajnirani model C4, a u svibnju u PSA grupaciji stižu Citroën Berlingo i Peugeot Partner, te osvježeni Peugeot 208. Također u siječnju stiže prvi od Mazdinih noviteta “dvojka”, ali i obnovljena Mazda6, te CX-5. Nova Mazda CX-5, kao i CX-3, očekuju se na ljeto.

Honda je odmah iza Audija apsolutni ovogodišnji hit. Uz njezin najzanimljiviji novitet crossover, odnosno SUV HR-V, tu je novi Jazz, u biti monovolumen B-segmenta koji se sada pojavljuje skoro kao – crossover. Dolazi nam i redizajnirani Civic, pa tako i u moćnoj Type R verziji, te CR-V.

Od japanskih proizvođača vrlo su zanimljiva dva noviteta koja stižu iz Suzukija. To je nova Vitara, od koje se puno očekuje već od lansiranja u ožujku, dok će tijekom lipnja stići i Celerio. Nissan sezonu noviteta otvara na proljeće modelom Juke Nismo RS s 218 KS, a slijede nova Navara i Qashqai s novim 1.6-litrenim benzincem od 163 KS.

Hyundai u prvom dijelu godine očekuje redizajnirani i30, a u drugoj polovini stižu mu redizajnirani i40 i Santa Fe, te novi ix35. Subaru se priprema za novi Outback i Forester Boxer dizel s CVT mjenjačem, dok Mitsubishiju kao prinova dolazi pick-up L200.

Zdravko Juričko

Raspored autosalona

Na OICA-inoj karti salonskih događanja ima zanimljivih noviteta. S obzirom na poznate događaje, 23. Kiev International Motor Show je odgođen. Ratni bubnjevi nadglasali su zvuk i najjačih motora. Održat će se poznati saloni u New Yorku, Barceloni, Moskvi, Amsterdamu, i dalje nema Londona, ali kao izlaganja najvišega ranga pojavljuju se Bucharest International Motor Show prvih dana listopada, te Sofia International Motor Show u studenome.

U Hrvatskoj se autosaloni održavaju u pravilu u velikim trgovačkim centrima, gdje je osiguran velik protok ljudi, tako da je posjećenost priredbe zajamčena. Da su to baš događanja kako ih propisuje OICA – nisu ni blizu toga. No, bolje i tako nego nikako. Pa će se jedna od takvih izložbi održati krajem ožujka ili početkom travnja i u splitskom City Centeru one.
CADILLAC CTS-V

Raskošna limuzina Cadillac CTS-V, koja bi se u Europi morala pojaviti početkom ove godine, ujedno bi mogla biti i jedna od najizazovnijih limuzina američkog podrijetla na Starom kontinentu. Riječ je o beskrajno luksuznom automobilu dužine pet metara koji pokreće benzinski agregat od 6.2 litre, snage 649 KS. Do brzine od 100 km/h stiže za samo 3,8 sekundi, što ga također lansira u sam vrh ponude ove klase, kao i maksimalna brzina od 320 km/h. Ono što Europi nikako neće biti po volji je emisija CO2 od čak 300 g/km.
Redizajnirani modeli

Redizajn je jedan od osnovnih principa obnove automobila europskih proizvođača u 2015. godini, posebno kad je riječ o francuskima. Peugeot će tako malo promijeniti svoj bestseler iz B-segmenta 208, a Citroën se s punom pažnjom posvećuje redizajniranju kompaktnog C4.

Promjene na vizualnom planu nisu velike, no nastavlja se s povećanjem ekološkoga karaktera većine agregata koji su predviđeni za njegovo pokretanje. Uz dokazanu kvalitetu, redizajnirani C4 imat će još bolje cijene jer mu hrvatsko zakonodavstvo zahvaljujući tome snižava trošarine.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

22. listopad 2020 08:52