Treća karoserijska inačica nove generacija Mercedes-Benz C klase u coupe izdanju stigla je i na hrvatsko tržište, pri čemu su zbog atraktivnog dizajna i cijena koje nisu previše različite od cijena limuzine očekivanja vrlo optimistična.
S 80 milimetara dužim međuosovinskim razmakom, C-klasa Coupé je 95 milimetara duža i 40 milimetara šira od prethodnika. Iznad svega, veće dimenzije vozila osigurale su više prostora za vozača i suvozača. Sada na svim sjedalima ima više prostora za ramena, laktove i glavu.
Sportski dizajn i niska silueta
U usporedbi s limuzinskim modelom, C-klasa Coupé ima potpuno novodizajnirani stražnji kraj koji već na prvi pogled nosi gene S-klase Coupé. Elegantna dvodijelna stražnja svjetla ističu širinu vozila i sportski dizajn te su također poveznica s najvećim Mercedesovim coupeom. Gledan s boka, ističe se niskom siluetom te bočnim linijama koje se vješto prelijevaju u sportski zadnji kraj.
Ovjes je za razliku od limuzinske izvedbe spušten za 15 milimetara, što mu osigurava sportske proporcije pogotovo u kombinaciji s nekim od atraktivnih aluminijskih naplataka. Iznutra je za osnovu poslužio interijer C klase, no podignut na novu, sportsku razinu.
Sustav Integralna sportska sjedala specifično su dizajnirana za ovaj coupé model i osiguravaju mu sportsku udobnost. Automatski sustav produživanja sigurnosnog pojasa već je standard kod coupea sa zvijezdom na nosu i također osigurava praktičnost.
Ponuda materijala i razina završne obrade pružaju osjećaj ručne izrade s privlačnošću visoke klase te osiguravaju novi pogled na moderan luksuz. Automobil može opcijski biti opremljen s AIRMATIC zračnim ovjesom, čija elektronička kontrola kontinuirano podešava tvrdoću ovjesa. Kao i limuzina, i coupe ima prekidač opcije Dynamic select s pet režima rada: ECO, Comfort, Sport, Sport + i Individual.
Četiri benzinska, dva turbodizelska
U početku će u ponudi biti četiri benzinska motora te dva turbodizelska motora. Ponuda pogona kreće se od 1.6-litrenog 4-cilindarskog motora u modelu C 180 sa 156 KS preko 2.0-litrenog C 200 sa 184 KS i C 250 sa 211 KS pa do C 300, čija je zapremina također 2.0 litre, ali snage od 245 KS.
Turbodizeli su obujma 2.1 litru i razvijaju 170 KS ili 204 KS. Oba uključuju ekološki prihvatljivu SCR tehnologiju (Selective Catalytic Reduction) za naknadnu obradu ispušnih plinova. Snaga se prenosi preko 6-stupanjskog ručnog mjenjača, 7G-TRONIC PLUS 7-stupanjskog automatskog mjenjača ili novog 9-stupanjskog 9G-TRONIC.
Cijena benzinskih modela starta od 39.529 eura, a dizelaša od 41.107 eura. Model 220d Coupe je oko 300 eura jeftiniji od limuzine. Za „slabiji“ AMG treba izbrojati 100.568, a za S verziju 108.842 eura. Dodajmo i kako je prosječni iznos koji kupci C klase potroše na dodatnu opremu oko 10 tisuća eura.
ZDRAVKO JURIČKO
Najsportskiji C Coupe – AMG |