StoryEditor
Arhivajapanski crossover

Napredak u svakom pogledu: testirali smo Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS Elegance

Piše PSD.
7. siječnja 2014. - 11:55
Suzukijev novi kompaktni SUV stigao je u prodajne salone bez puno pompe početkom jeseni prošle godine, sa starom oznakom SX4, ali i dodatkom S-Cross.

Kao i kad se pojavila prva generacija modela SX4, japanski kompaktni crossover nije imao konkurencije, tako da je postigao izniman prodajni uspjeh. Sada dolaskom nasljednika, ali uz napomenu kako "stari" SX4 ostaje i dalje u prodaji, situacija je slična i teško da bi se moglo decidirano kazati koji je pravi konkurent novog S-Crossa.

Naravno, novi S-Cross je napredovao u odnosu na prethodnika u svakom pogledu, u prvom redu u dimenzijama jer je dulji, širi i viši, te sada više sliči pravom SUV-u kombinirajući najbolje prednosti pojedinih klasa.

Možda S-Cross nije pretjerano atraktivan, ali mu se ne može negirati moderan i privlačan izgled. Japanci su napravili novo lice S-Crossa preuzevši linije koje neodoljivo podsjećaju na limuzinu Kizashi, ali su ipak mogli izbjeći kritike da su se malo više potrudili oko same maske. Puno bolje djeluje ostatak karoserije, na kojoj se u tragovima vide sličnosti s Nissanovim Qashqaijem.

Unutrašnjost je također drukčija, odnosno bogatija je i dizajnerski bolje izvedena. Za razliku od modela SX4, u novom crossoveru plastika je puno kvalitetnija, središnja konzola je promijenila oblik, dok se sada upravljač može podešavati i po dubini, a ne samo po visini.

Mjesta sprijeda ima dovoljno, ali ni straga nije neudobno. Zahvaljujući povećanju dimenzija, osim što su putnici dobili na komforu, kod novog japanskog crossovera profitirao je i prtljažnik koji je s osnovnog obujma od 270 litara narastao na pristojnih 430 litara. S obzirom da stražnja klupa nije uzdužno pomična, mogu se podešavati nagibi naslona, i tada se obujam povećava na 480 litara.

Testni model bio je opremljen Fiatovim 1.6-litrenim turbodizelašem snage 120 KS, integralnim pogonom i najbogatijim paketom opreme Elegance+ s unutrašnjošću izvedenom u koži i panoramskim krovom, tako da mu je cijena "paprenih" 25.155 eura. Za razliku od prethodnika kojem je jedan od najvećih aduta bila povoljna cijena, kod novog S-Crossa to nije slučaj.

Doduše, testni primjerak nikako ne može biti ogledni primjerak za većinu kupaca zbog cijene. Puno bolja opcija je osnovni S-Cross s turbodizelašem i prednjim pogonom koji zapada 18.460 eura. Ipak, najjeftiniji je 1.6-litreni benzinac s prednjim pogonom, koji stoji 15.870 eura.

Turbodizelaš zaslužuje sve pohvale, bez obzira što nije Suzukijev, nego Fiatov proizvod. Četverocilindarski 1.6-litreni DDiS agregat s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja i turbopunjačem promjenjive geometrije, te posljednjom generacijom Multijeta, vuče uvjerljivo i lakoćom pokreće 1,3 tonu težak crossover. Za ubrzanje do stotke treba mu 13 sekundi, te postiže maksimalnu brzinu od 175 KS prema tvorničkim podacima, a pritom mu je prosječna potrošnja 4,6 litara na 100 kilometara.

U svakom slučaju, novi model je u svakom pogledu nadmašio prethodnika, ali se i cijenom podigao što ne bi trebao biti veliki problem ako kupci ne budu prevelikog apetita.
Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V; Obujam: 1598 ccm; Snaga: 120 KS pri 3750/min; Okretni moment: 320 Nm pri 1750/min; Mjenjač: ručni, 6 brzina; Pogon: 4x4; Dimenzije: 4300 x 1765 x 1575 mm; Ubrzanje: 13,0 s; Najveća brzina: 175 km/h; Potrošnja: 4,0/4,6/5,7 l/100 km; Prtljažnik: 430/1269 l; Cijena: 25.815 eura
HVALIMO: potrošnja, motor, oprema, prtljažnik

KUDIMO: preglednost unatrag, mali naplatci
Integralni pogon

Pogon na sve kotače općenito pruža povećanu razinu sigurnosti. Istodobno vozač može okretanjem prekidača odabrati između dviju novih opcija Snow i Sport uz standardne Auto i Lock. Odabirom određene opcije mijenjaju se postavke raspodjele okretnog momenta na pojedini kotač. Kod opcije Lock raspodjela momenta na prednju i stražnju osovinu je u omjeru 50:50. Međutim, pretjerane off-road avanture treba izbjegavati zbog podnice koja je odignuta od tla tek 17,5 centimetara.


Zdravko Juričko, foto: Ante Čizmić / Cropix

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

01. prosinac 2020 00:33