StoryEditorOCM
ArhivaPRVI KILOMETRI

Limuzina starog imena za ponovni Fiatov uzlet

Piše PSD.
10. prosinca 2015. - 10:23
Fiat polako, ali sigurno širi gamu svojih automobila koju je u posljednje vrijeme donekle zanemario okrećući se sjevernoameričkom tržištu. A dokaz tome je potpuno nova trovolumenska limuzina starog i popularnog imena Tipo. Popularni Tipo, naravno u sasvim drugačijem izdanju, proizvodio se od 1988. pa do 1995. godine te je prodan u više od dva milijuna primjeraka, a 1989. godine proglašen je europskim automobilom godine. Novi Tipo predstavljen je prvi put u svibnju ove godine na Salonu automobila u Istanbulu, gdje je prikazana trovolumenska limuzina dugačka 4,54 metra, a koju smo imali prilike voziti u Torinu i njegovoj okolici.

Tom prilikom najavljen je dolazak još dviju karoserijskih verzija Tipa tijekom iduće godine, a radi se o hatchbacku s pet vrata (nešto slično starom Tipu, ali u puno većem i modernijem izdanju), kao i karavanskoj verziji. U Torinu naglašavaju da s novim modelom ciljaju na kompaktnu klasu, u prvom redu na Ford Focus i čak na Škodu Octaviju koji imaju sve tri karoserijske verzije. Naime, Škoda Rapid koja je ispod Octavije manji je automobil od Tipa, a uz to Fiatov proizvod je kvalitetniji, što se vidi po odabranim materijalima i završnoj obradi.



Novi Fiat Tipo potpuno je novi automobil napravljen na posebnoj platformi, tako da apsolutno nema nikakvih dodirnih točaka s nekadašnjom limuzinom Lineom, koja je ustvari bio Punto s dodanom „stražnjicom“ te se prodavao u istočnoj Europi i Rusiji. Limuzinska verzija Tipa djeluje vrlo čvrsto, kompaktno i pomalo masivno, tako da će konkurencija sigurno dobiti jakog protivnika, budući da osnovni model s benzincem od 95 KS košta 12.500 eura u Italiji. Slična cijena, možda malo viša s obzirom na posebne trošarine, trebala bi biti i na hrvatskom tržištu.

Što se tiče dimenzija, tu Tipo čak malo i iskače iz kompaktnog segmenta jer mu je dužina 454 centimetra, širina 179 cm, a visina 149 cm, uz međuosovinski razmak od 264 centimetra. Već pri samom ulasku u automobil osjećaju se komfor i udobnost koju pruža limuzina dugačka preko 4,5 metra. Naime, sprijeda je mjesta za vozača i suvozača više nego dovoljno, a zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku i straga ne nedostaje prostora. Dapače, Tipo je automobil koji napokon u Fiatovoj gami ima više nego dovoljno prostora za koljena i glavu na stražnjoj klupi koja ima tri odvojena sjedala. Osim toga, prtljažnik od 520 litara je među najvećima u segmentu, tako da doista izgleda poput „Alibabine pećine“.



U unutrašnjosti se udobno sjedi, sve je funkcionalno i ergonomija je na zavidnoj razini, a komande audio uređaja i drugih funkcija su na kolu upravljača. Na instrument ploči je između brzinomjera i okretomjera smješten 3,5-ični zaslon na kojemu se mogu očitati podaci o kilometraži, brzini, prosječnoj potrošnji i slično. Na središnjoj armaturi je 5-inčni zaslon osjetljiv na dodir s navigacijom i preko kojega se može spajati pametni telefon, internet... Tu su još bluetooth, AUX, USB... Kao opcija dolazi stražnja parkirna kamera i novi navigacijski uređaj TomTom.

U ponudi su po dva benzinska i dva dizelska agregata snage između 95 i 120 KS. Slabiji benzinac je 1.4-litreni atmosferski agregat Fire sa 95 KS, dok snažniji 1.6-litreni razvija 110 konjskih snaga. Dizaleši su 1.3-litreni Multijet II s 95 KS, čija je prosječna potrošnja niskih 3,7 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 98 g/km, te 1.6-litreni Multijet II sa 120 KS. Svi motori upareni su s dva mjenjača. Riječ je o ručnom pet ili 6-stupanjskom mjenjaču, te automatskom 6-stupanjskom mjenjaču koji dolazi isključivo sa snažnijim benzincem.

Novi Tipo dolazi s tri paketa opreme: Pop, Easy i Lounge, pri čemu osnovni sadrži sve potrebno, od šest zračnih jastuka, ABS-a, ESP-a, ručne klime, kotača od 16 cola. Prodaja Tipa u sedan izdanju započinje u veljači 2016. godine, a prodavat će se u 40 zemalja EMEA regije.

ZDRAVKO JURIČKO

Najsnažniji dizelaš



U Torinu i njegovoj okolici imali smo priliku isprobati najsnažniji turbodizelaš, 1.6-litreni Multijet II sa 120 KS i okretnim momentom od 320 Nm pri 1750 „điri“. Riječ je o turbodizelašu koji do „stotke“ sprinta za 9,7 sekundi te postiže maksimalnu brzinu od 199 km/h. Prosječna potrošnja prema tvorničkim podacima mu je 4,2 l/100 km, što je ekvivalent od 110 g/km CO2. Na testnim vožnjama, što po gradu, a što po autocesti, u prosjeku smo trošili 5,6 litara na 100 kilometara. U vožnji se osjeća masivnost automobila, koji odlično drži cestu.


Proizvodnja u Turskoj



Novi Tipo dizajniran je u poznatom talijanskom stilu, i to u Fiatovu Centro stile u Torinu, a razvijen je u Turskoj. Proizvodit će se također u Turskoj, u tvornici u Bursi, koja je jedna od najmodernijih na svijetu.
















Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2024 22:55