Stil Zdravlje

strah od nove avanture!

Odlučili ste krenuti u teretanu, ali ne znate gdje početi, glava vam je puna upitnika? Ovaj vodič odgovara na sva vaša pitanja

strah od nove avanture!

Jedna od novogodišnjih odluka je bila krenuti u teretanu, skinuti nagomilane kilograme skupljene tijekom blagdana (ali i one koji su se nakupili godinama prije), a ne znate kako krenuti, strah vas je nove avanture. Evo vodiča kako uspješno krenuti u teretanu. 

1. KOLIKO KOŠTA?

Cijene teretana za mjesec dana treniranja, tri puta tjedno su od 200 do 300 kuna. Početnicima se i ne preporučuje više od tri puta tjedno po sat vremena. Nakon dva mjeseca redovnog treniranja intenzitet treninga se može povećati. 

2. KAKVE PATIKE?

Kupite patike s tvrdim džonom, one su najstabilnije za vježbanje. Ne dolazite u teretanu u skupim tenisicama, one su za šminku, a ne za vježbanje. 

3. ČUVAJTE SE 

Obavezno ponesite ručnik i ne naslanjate lice na dio sprave, najprije položite ručnik i onda stavite glavu. 

4. UZMITE PRIVATNOG TRENERA

Čim dođete u teretanu zamolite trenera da vam pokaže rad na spravama i sa slobodnim utezima. No, morate znati da treneri u teretanama nisu tu da nad vama bdiju konstantno, oni su povremena pomoć jer brinu o desecima ljudi koji u tom trenutku vježbaju u teretani. Stoga bi bilo najbolje da ako imate novca barem za prvih pola godine vježbanja platite privatnog instruktora. Cijena sata varira i naplaćuje se od 80 do 200 kuna. 

5. PREBRODITE NELAGODU I STRAH

Prema istraživanjima, velik broj ljudi ima strah od odlaska u teretanu. Misle da će ih netko gledati, misle da su oko njih isklesana tijela, a oni su debeli. Istina, u teretanama ima dobro građenih žena i muškaraca, ali većina njih je nekoć bila ili debela ili mršava, i oni su imali nelagodu pri dolasku u teretanu i svladali su je, te danas njihova tijela mame uzdahe. A, istini za volju vježbači i ne gledaju druge osobe u teretani, odvježbaju što imaju i doma. Jer ako će te vježbati ozbiljno nema vremena za gledanje okolo. 

6. STOP ŠEJKOVIMA

Ne nasjedajte na reklamne kampanje, za početak vam ne trebaju nikakvi šejkovi i proteini iz raznih praškova. Od dodataka prehrani možete uzeti multivitamin tablete koje ćete popiti iza doručka zajedno s jednom kapsulom omega 3, te magnezij prije spavanja. 

7. KAKO SE HRANITI

Što se tiče hrane unosite kvalitetne masnoće (maslac, kokosovo ulje, masti iz orašastih proizvoda), proteinsku hranu poput jaja (cijelih), mesa, ribe. Što se tiče ugljikohidrata jedite ih primarno prije treninga (voće, povrće), a ako želite smršavjeti izbjegavajte sve pekarske proizvode, kruh, slatkiše, tjesteninu, krumpir... Ukoliko ste mršavi i želite nabaciti malo mase iza treninga možete pojesti bananu dvije i popiti proteinski shake. 

8. KOLIKO VODE?

Pijte dosta vode, prije, tijekom i nakon treninga. Tijekom i prije treninga možete piti i zeleni čaj. No, ne prekasno jer čaj sadrži tein, sastojak sličan kofeinu koji može poremetiti san. 

9. KAKO ZAPOČETI?

Trening započnite zagrijavanjem na biciklu, orbitreku ili laganim trčanjem na spravi, ali ne dužim od 10 minuta. Zašto ne dužim? Zato što će te potrošiti energiju koja nam je potrebna za dizanje utega. Ali, kad završite težinski trening i ako vam je primarna želja skinuti kilograme onda možete lagano hodati ili trčati iza glavnog dijela treninga, onog s utezima. Hodajte ili lagano trčite između 15 i 30 minuta. 

10. KOJE VJEŽBE?

U teretani za brži napredak je najvažnije naučiti vježbe. Dolje napisan vježbe korisne su i za muškarce i za žene, s njima će te učvrstiti tijelo i sagorjeti masnoću. Donosimo samo kratak popis:
a) za noge: Čučanj, iskorak, bugarski čučanj...
b) za prsa: Bench ravni, kosi, kontrakosi (vježbati se može i sa bučicama)...
c) za leđa: Mrtvo dizanje, jednoručni deadlift, zgibovi (uski i široki), povlačenje na lat spravi...
d)za ramena: Military press, letenje bučicama...

Naslovnica Zdravlje