Scena Mozaik

prosinac podbacio

Tijekom prošle godine prodano je 50.769 novih automobila, što je najbolji rezultat od rekordne 2008.

prosinac podbacio

S posljednjim danom prosinca 2017. na hrvatskom tržištu registrirano je ukupno 50.769 novih automobila, što je u odnosu na 2016. godinu povećanje od 15,1 posto.

Prema podacima agencije Promocija plus, prošla godina bila je najuspješnija po broju zabilježenih novih registracija od rekordne 2008. godine, kada je prodano čak 88.265 novih vozila. Tijekom 2016. godine prodano je 44.106 novih automobila, a 2017. čak 6663 primjerka više, čime je preskočena „čarobna“ granica od 50.000 novih registracija.

Rezultat bi bio puno bolji da lanjski prosinac nije podbacio s obzirom da je u zadnjem mjesecu 2017. registrirano samo 2145 novih automobila, što je u odnosu na isti mjesec 2016. minus od 1330 vozila ili 38,3 posto.

Razlog lošijoj prodaji tijekom prosinca 2017. godine treba sagledati u kontekstu najava iz Ministarstva financija kako će početkom 2018. doći do smanjenja posebnog poreza na nove automobile (za jedan posto na one vrijednosti do 100.000 kuna i dva posto za one čija je vrijednost do 150.000 kuna), ali i uvođenja poreznih olakšica za pravne osobe u obliku 50-postotnog povrata PDV-a i priznavanja drugih troškova poput goriva i slično.

Očito je da su potencijalni kupci „potegli“ ručnu kočnicu i odlučili sačekati novu, 2018. godinu i tek onda krenuti u kupnju novih vozila. Ukupno gledano, 2017. je bila rekordna za hrvatsko tržište s obzirom na broj prodanih novih vozila, premda tu treba ubrojiti veliki broj automobila koji su otišli u rent-a-car tvrtke, državne ustanove i javna poduzeća.

Privatni, odnosno pojedinačni kupci su u manjini, tako da će naknadne i podrobnije analize pokazati jesu li fizičke osobe nastavile s trendom iz 2016., kada su sudjelovali s niti 30 posto udjela na tržištu. Ako ćemo suditi prema rezultatima iz prvih 11 mjeseci 2017., čini se da će ostati na brojkama iz godine prije.

Međutim, od nekih činjenica se ne može pobjeći, pa treba konstatirati da je najprodavanija marka tijekom 2017. godine bio i ostao Volkswagen, koji je zabilježio 7116 novih registracija, što predstavlja 14,02 posto tržišnog udjela.

Daleko iza Volkswagena na drugom mjestu je Škoda sa 4722 prodana nova vozila (9,30 posto tržišnog udjela), dok je treći Opel, koji je uspio preteći Renaulta, registriravši 4652 nova vozila (9,16 posto). Renault je pao na četvrto mjesto sa 4597 novih registracija, dok je peti Ford sa 3579 prodanih novih vozila.

Suzuki, kao najbolja japanska marka, stigao je do šeste pozicije, prodavši 3128 novih automobila (6,16 posto). Uspjeh Suzukija je tim veći što većinu njihovih kupaca čine pojedinci, odnosno fizičke osobe.

Na sedmom mjestu je Hyundai sa 2504 prodana nova automobila, a potom slijede Dacia (2271), Peugeot (2060) i Toyota (1861), koja zaokružuje brojku od deset najuspješnijih brendova u Hrvatskoj.

U samom prosincu 2017. najuspješnija marka je također Volkswagen sa 308 prodanih novih primjeraka (14,36 posto tržišnog udjela), dok je Ford drugi s 234 zabilježene nove registracije (10,91 posto).

Na trećem mjestu je Renault sa 198 novih registracija, dok je Suzuki slabiji za samo dva nova vozila (196). Na petom i šestom mjestu su Dacia (130) i Hyundai (128 vozila), a potom slijede Opel (103), Peugeot (98), Škoda (97) i Toyota (91 vozilo).

Najprodavaniji model u 2017. godini bila je Škoda Octavia, koja je s trona skinula godinama nedodirljivog Volkswagen Golfa s ukupno 2464 nove registracije, što je 4,85 posto tržišnog udjela. Naravno, veliki udio u prodaji Škode Octavie leži u flotama, pri čemu je najveći kupac bila država, odnosno MUP.

Na drugom mjestu je Renault Clio s 2292 prodana nova vozila (4,51 posto tržišta), dok je treći Ford Focus s 2271 prodanim primjerkom. Među prvih pet su Volkswagen Golf (2074) i Opel Astra (1741).

U deset najuspješnijih tijekom 2017. još su Suzuki Vitara s 1664 nove registracije, Opel Corsa s 1443 primjerka, te Volkswagen Polo (1269), Dacia Duster (1175) i Volkswagen Up (1062 nova automobila).

Bez obzira na sve veću „diskriminaciju“ dizelaša u Europi i svijetu na hrvatskom tržištu, oni su još uvijek daleko brojniji u odnosu na benzince. Tijekom 2017. godine registrirano je 27.831 novo vozilo s dizelskim agregatom, što je 54,8 posto udjela na tržištu. Benzinaca je bilo 22.075 primjeraka ili 43,5 posto.

Ostatak čine vozila s hibridnim pogonom, kojih je registrirano 502 komada ili jedan posto, s plinskim instalacijama kupljeno je 339 novih vozila ili 0,7 posto, dok je brojka od 22 električna automobila sasvim zanemariva u masi većoj od 50.000 kupljenih novih automobila.

Prosinac u znaku Ford Focusa

Tijekom prosinca 2017. najprodavaniji model bio je Ford Focus sa 171 isporukom (7,97 posto tržišnog udjela), dok je na visokom drugom mjestu Suzuki Vitara s 96 primjeraka (4,48 posto) i odmah iza nje Volkswagen Golf (87).

Dacia Sandero i Volkswagen Passat imali su 72, odnosno 71 novu registraciju. Od šestog do desetog mjesta poredali su se Renualt Megane (65), Suzuki SX4 S-Cross (61), Volkswagen Tiguan (56), Dacia Duster (50) i Renault Clio (49 komada).

Najbolja prodaja u Zagrebu i okolici

U 2017. godini najviše novih vozila prodano je u Zagrebačkoj regiji, čak 35,95 posto od ukupnog tržišta ili točnije 18.251 novi automobil. Daleko iza Zagreba je Splitsko-dalmatinska županija, gdje je zabilježeno 3986 novih registracija ili 7,85 posto tržišnog udjela.

Treća je Požeško-slavonska županija s 3910 novoregistriranih vozila, čemu su najviše pridonijele rent-a-car kuće, dok je četvrta Primorsko-goranska županija s 3759 prodanih novih vozila (7,40 posto).

Daleko najlošije dvije županije su Virovitičko-podravska i Ličko-senjska, koje su zabilježile 230, odnosno 210 novih registracija. U tržišnom udjelu to je tek 0,45 posto za Virovitičko-podravsku županiju, te 0,41 posto za Ličko-senjsku županiju.

Audi gospodar premium segmenta

U premium segmentu u 2017. najprodavaniji brend među njemačkim „svetim trojstvom“ bio je Audi s 1819 novih registracija ili 3,58 posto tržišnog udjela, što mu je u konačnici donijelo 12. mjesto. U samom prosincu Audi je prodan u 69 primjeraka, a bolji je bio BMW s 80 registriranih novih vozila.

Na ukupnoj tablici BMW je na 16. mjestu s 1326 prodanih vozila, dok je Mercedes na 17. poziciji sa samo pet prodanih automobila manje (1321). U prosincu put do novih kupaca našlo je 57 primjeraka Mercedesa, dakle najmanje od čuvene njemačke trojke.

Naslovnica Mozaik