Scena Mozaik

SUZUKI CELERIO 1.0 GL AC

Test rabljenog: dobar izbor ako je uredno održavan i servisiran

SUZUKI CELERIO 1.0 GL AC

Najmanji Suzukijev model Celerio stigao je kao zamjena za stari i neupadljivi Alto koji se nije proslavio, naročito
ne u Europi. Celerio je već u osnovnom paketu vrlo dobro opremljen, tako da već u startu ima ručni klimatizacijski uređaj što kod konkurencije nije slučaj.

Mali Suzuki dug je samo 360 centimetara, širok 160 i visok 154 cm uz međuosovinski razmak od 242,5 cm. Ono što je kod Celerija vrlo bitno jest prostrana i funkcionalna unutrašnjost koja iznenađuje ponudom prostora u kabini, ali i u prtljažniku.

Naime, za putnike prosječne građe na stražnjoj klupi ima sasvim dovoljno mjesta za koljena, a ni glava ne udara u krov s obzirom na njegovu visinu od 154 centimetra. Prtljažnik je osnovnog obujma 254 litre dok se preklapanjem stražnje klupe dobiva 726 litara korisnog prostora za odlaganje prtljage i ostalih stvari.

Podnica Celerija uzdignuta je od tla 16,5 centimetara, tako da se lako i bez problema „planinari“ po rubnicima gradskih nogostupa, dok mu je radijus okretanja samo 4,7 metara što ga čini vrlo okretnim vozilom u gradskom prometu.

Pogoni ga 3-cilindarski atmosferski 1.0-litreni benzinski motor sa 12 ventila izrađen od aluminija, a koji zadovoljava normu Euro 6.

Motor obujma 998 ccm istiskuje 68 konjskih snaga uz okretni moment od 93 Nm pri 3500 „điri“ pri čemu ima prosječnu potrošnju, prema tvorničkim podacima, od 4,3 l/100 km.

S obzirom na malu masu automobila koja varira između 805 i 835 kg, ovisno o paketu opreme, 3-cilindarski benzinac ima odlične performanse i malu potrošnju, a snaga se na kotače prenosi preko prednje osovine.

Sa spomenutim benzincem Celerio ubrzava od 0 do 100 km/h za 13,5 sekundi, te postiže maksimalnu brzinu od 155 km/h. Kod testnog modela atmosferski benzinac je bio uparen s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem koji je nešto dužeg hoda kako bi se smanjila potrošnja.

Unutrašnjost, koja je prostrana, ipak je pomalo spartanski uređena premda Celerio ima i putno računalo, kao i komande radija i bluetootha na upravljaču, ručni klima-uređaj, MP3, Bluetooth, USB... Plastika je malo tvrđa nego što bi trebala biti, ali s obzirom na cijenu i sve što najmanji Suzuki nudi u serijskoj opremi nema previše mjesta zamjerkama.

Od sigurnosne opreme u standardnoj opciji dolazi šest zračnih jastuka, ABS i ESP tako da je Celerio i po tom pitanju ozbiljan mali automobil. Test rabljenog Celerija možda i nije najbolji primjer s obzirom na malu kilometražu od tek prevaljenih 17.500 km i mladost vozila koji je proizveden tijekom 2016. godine.

S obzirom na kvalitetu i dokazanu izdržljivost mali Celerio je prihvatljiva kupnja, naravno ako je uredno održavan u ovlaštenom servisu, te da su ugrađivani samo originalni dijelovi, kao da ima “čiste“ papire.


Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, benzinski, 12V
Obujam: 998 ccm
Snaga: 68 KS pri 6000/min
Okretni moment: 93 Nm pri 3500/min
Mjenjač: ručni, 5 brzina
Pogon: prednji
Dimenzije: 3600 x 1600 x 1540 mm
Međuosovinski razmak: 2425 mm
Prtljažnik: 254/726 l
Ubrzanje: 13,5 s
Najveća brzina: 155 km/h
Potrošnja: 3,7/4,3/5,1 l/100 km
Proizvodnja: 2014. -
Cijena: 69.000 kuna

Naslovnica Mozaik