Scena Mozaik

HYUNDAI i30 CW 1.6 CRDi 7DCT PREMIUM PLUS

Moderan izgled i dobra praktičnost, a testni turbodizelaš se pokazao vrlo štedljivim

HYUNDAI i30 CW 1.6 CRDi 7DCT PREMIUM PLUS

Nakon kompaktne peterovratne izvedbe modela i30 Hyundai je izbacio karavansku verziju CW (Compact Wagon) koja se već na prvi pogled doima više nego europski.

Čak stražnjim dijelom u najbogatijoj opremi Premium Plus pomalo vuče na sportsku koncepciju luksuznih sportskih karavana „shooting brake“.

Novi korejski kompaktni karavan toliko je dobar da etiketa jeftinog konfekcijskog automobila koju su mu pripisivali zapadnoeuropski konkurenti potpuno pada vodu i odlazi u povijest. To više što je osmišljen i proizveden prvenstveno u Europi i po ukusu europskih kupaca.

Novi karavan druge generacije veličinom je zamjetno napredovao tako da je duži 10 centimetara (4585 mm) od prethodnika, a i širina mu je veća za dva centimetra, čime je stvoren prostorni okvir za još više mjesta u putničkom i prtljažnom prostoru.

Zajedno s pretincima ispod preklopne police prtljažnik mjeri čak 602 litre, čak 74 litre više nego prije, što je u samom vrhu kompaktne klase.

S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala taj obujam raste na 1650 litara. Plus su mu temeljita obrada i izrada te ulazni prag i podnica u jednoj ravnini, bez nezgodnih stepenica. Sve to zaokruženo je odličnom nosivošću od 500 kilograma. Time se nameće zaključak da je Hyundai bolje nego ikad objedinio moderan izgled i dobru praktičnost.

Komforni putnički dio u opremi Premium Plus također odiše europskim štihom i ostavlja dojam bogatstva. Prostora ima sprijeda i straga, pretinci su na svakom koraku. Izrada i materijali ni po čemu ne kaskaju za originalnim europskim konkurentima. Noćno osvjetljenje je ugodne plave boje, a u opremi dolaze i grijanje sjedala i volana, autonomno kočenje, veliki 8-inčni zaslon...

Udobna i dobro oblikovana sjedala napravljena su od umjetne kože i tkanine, a vozačevo se podešava na struju kao i suvozačevo podesivo isključivo po visini. Izrada, oprema, praktičnost, zvučna izolacija... sve je tip-top i teško je naći neku zamjerku.

Osim temeljito prigušenog rada motora, izvrsno je izoliran i ovjes, pa neravnine guta tiho, te cestu drži vrlo čvrsto zahvaljujući stražnjem multilinku. Testni model bio je opremljen poznatim 1.6-litrenim CRDi turbodizelašem s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja snage 136 KS i okretnim momentom od 300 Nm pri samo 1750 „điri“.

Ovaj agregat je spojen s također poznatim automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa s dvostrukom spojkom (7DCT). U normalnoj vožnji spomenuta kombinacija je brza, tiha i štedljiva. Ovaj model koji je najskuplji u ponudi oduševljava i pri žustrijoj vožnji izbacujući dovoljno momenta za brze izlaske iz nižih okretaja.

S ovim agregatom karavan “za polizat prste” ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 198 km/h. Pritom je agregat vrlo štedljiv, s prosjekom od 6,2 l/100 km.

Ovaj moderni karavan s najbogatijim paketom opreme košta i najviše - 27.200 eura. Model je toliko „napucan“ da je od dodatne opreme imao samo metalik crvenu boju i na kraju cijena mu je 27.685 eura.


Tehničke karakteristike

Motor. 4-cilindarski, turbodizelski, 16V
Obujam: 1582 ccm
Snaga: 136 KS pri 4000/min
Okretni moment: 300 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, 7 brzina
Pogon: prednji
Dimenzije: 4585 mm x 1795 mm x 1465 mm
Međuosovinski razmak: 2650 mm
Prtljažnik: 602/1650 l
Ubrzanje: 10,9 s
Najveća brzina: 198 km/h
Potrošnja: 6,0 l/100 km
Cijena: testni model 27.200 eura, s doplatama 27.685 eura

 

Naslovnica Mozaik