Scena Mozaik

seat arona

Urbani crossover ističe se dinamičnim voznim svojstvima, prostranom i udobnom unutrašnjošću te učinkovitim motorima s niskom potrošnjom goriva

seat arona

Kompaktni SUV Arona treći je model španjolskog Seata koji se lansira tijekom ove godine nakon redizajniranog Leona i potpuno nove Ibize.

Nova Arona drugi je član Seatove obitelji SUV-ova nakon što je lani stigla veća Ateca, dok se krajem iduće godine očekuje i najveći španjolski SUV, čije ime još uvijek nije poznato.

Međutim, ono što je poznato, a vezano je za Aronu, je to da ovaj SUV iz B-segmenta stiže na hrvatsko tržište tijekom siječnja 2018. godine s osovnom cijenom od 119.858 kuna za bazni model s 3-cilindarskim 1.0-litrenim TSI turbobenzincem od 95 KS i paketom opreme Reference. Inače, Arona je automobil s prednjim pogonom i nije predviđen pogon na sve kotače.

Urbani crossover ističe se svojim dinamičnim voznim svojstvima, prostranom i udobnom unutrašnjošću te učinkovitim motorima s niskom razinom potrošnje goriva. Kompaktni španjolski SUV proizvodi se ekskluzivno u tvornici Martorell pored Barcelone, a kao Seatov mlađi izdanak objedinjuje sve prednosti kompaktnih dimenzija za gradsku vožnju s kvalitetama SUV-a za pustolovine izvan grada.

Kompaktni crossover duljine je 4138 mm, širine 1780 mm i visine od 1543 mm, što je 79 mm duže od nove Ibize, te je drugi Seatov model koji nakon Ibize koristi Volkswagenovu modularnu platformu MQB A0. Arona je i viša od Ibize čak 99 milimetara, dok joj međuosovinski razmak samo dva milimetra veći.

Ovaj automobil ne nudi samo veći razmak od tla za off-road avanture, nego i prostraniju unutrašnjost sprijeda i straga uz prtljažnik osnovnog obujma 400 litara, što je pri samom vrhu segmenta. Seat Arona ima veći prtljažnik od većine modela koji su najprodavaniji u segmentu.

Sjedala su podignuta za 62 milimetra, čime je omogućen viši položaj sjedenja i bolja preglednost ceste s jedne strane, te lakši ulazak u vozilo i izlazak iz njega. Osim toga, povišen je položaj ovjesa za 15 milimetara, dok je vjetrobransko staklo postavljeno okomitije, zbog čega se unutrašnjost doima prostranijom.

Arona predstavlja i prekretnicu u svom segmentu u pogledu pasivne, aktivne i preventivne sigurnosti. Novi urbani crossover raspolaže brojnim naprednim sustavima potpore vozaču.

To su sustavi koji su uobičajeni za vrhunske segmente vozila kao što su Front Assist, potpora za vožnju uzbrdo (Hill Hold Control), sustav prepoznavanja umora vozača, multikolizijska kočnica, senzori za kišu...

Kao opcija dolaze sustav upozorenja na poprečni promet straga (Rear Cross Traffic Alert), sustav nadzora mrtvog kuta (Blind Spot Detection) i sustav pomoći pri parkiranju (Park Assist) koji pomaže prilikom okomitog, ali i bočnog parkiranja, te sustav automatske regulacije razmaka (ACC) s funkcijom Stop&Start.

Što se tiče povezivosti i udobnosti, mogu se pronaći svi infotainment sustavi koji su poznati iz drugih modela marke Seat (sustav ulaska, pokretanja i izlaska iz vozila bez ključa, precizna i visokokvalitetna stražnja kamera, vrhunski 8-inčni zaslon, bežični punjač s pojačivačem GSM signala i BeatsAudio.

Arona je u potpunosti povezana zahvaljujući sustavima Apple Car Play, Android Auto i Miror Link. Nova Arona će se od 2018. godine opremati i novim digitalnim kokpitom i nuditi suvremeniji i svestraniji dizajn, iznimnu funkcionalnost i sjajnu rezoluciju. Osim toga tijekom slijedeće godine Arona dobiva i interaktivnu glasovnu uslugu Amazon Alexa za podršku tijekom vožnje.

Modularna MQB platforma, ne samo što omogućava veću prostranost u unutrašnjosti, nego i pozitivno utječe na stabilnost vozila. Izgradnja modela na ovoj platformi rezultirala je manjoj težinom vozila u odnosu na konkurenciju, čime se utjecalo na smanjenje potrošnje goriva, ali i na dinamičnije ponašanje u vožnji.

Arona je agilna, sigurna, stabilna, posjeduje izvrstan ovjes i odlične karakteristike kočenja, a servoupravljač reagira brzo i precizno. Diferencijal s ograničenim proklizavanjem XDS u sklopu je serijske opreme za sve motore od 100 „konja“ pa naviše.

Nova Arona poput Leona, Atece i Ibize nudi četiri varijante opreme: Reference, Style, FR i Xcellence. Paket opreme Reference sadrži klima uređaj, bluetooth, krovne nosače, prednju rešetku hladnjaka i ručice vrata u crnoj boji, preklopive naslone stražnjih sjedala djeljivih u omjeru 60:40, čelične 16-colne naplatke...


Motori od 95 do 115 KS sa sustavom izravnog ubrizgavanja goriva 

Svi motori dostupni za novu Aronu imaju sustav izravnog ubrizgavanja goriva, turbopunjač i automatski Start&Stop sustav. U ponudi su tri različita benzinska motora. Osnovni je 3-cilindarski 1.0-litreni TSI motor s 95 KS, koji ide u kombinaciji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Sljedeća je opcija je motor istog obujma, ali od 115 KS, koji može biti uparen sa 6-stupanjskim ručnim ili 7-stupanjskim automatskim DSG mjenjačem s dvije spojke. Tijekom prve faze lansiranja bit će dostupne tri varijante (1.0 TSI motor s 95 KS, te 1.0 TSI od 115 KS s ručnim mjenjačem te s automatskim DSG mjenjačem).

Verzija od 95 KS postiže najveću brzinu od 173 km/h i ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 11,6 sekundi. S najvećim okretnim momentom od 175 Nm, koji je dostupan između 2000 i 3500 ‘điri’, ovaj motor postiže visoku razinu dinamičnosti zahvaljujući maloj težini vozila (1165 kg).

Obje varijante sa 115 KS postižu najveću brzinu od 182 km/h, no ručni mjenjač prevalit će ubrzanje od 0 do 100 km/h nešto brže, za 9,8 sekundi, dok verzija s DSG mjenjačem isto postiže za 10,0 sekundi. Najveći okretni moment obiju verzija sa snagom od 115 KS iznosi 200 Nm, a on je dostupan u rasponu od 2000 do 3500 ‘điri’.

Tijekom vremena lansirat će se i treći benzinski motor: novi 4-cilindarski 1.5-litreni TSI EVO motor sa 150 KS i tehnologijom aktivnog isključivanja dva cilindara, koji je ekskluzivno dostupan za varijantu opreme FR i u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Dizelsku ‘ergelu’ motora predstavlja učinkoviti i pouzdani 1.6-litreni TDI agregat s dvije izlazne snage od 95 i 115 KS. Verzija s 95 KS kombinirat će se i s 5-stupanjskim ručnim ili 7-stupanjskim automatskim DSG mjenjačem, a verzija sa 115 KS sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Testne vožnje

Na ruti dugačkoj oko 200 kilometara po cestama i prometnicama, uglavnom po brdima iznad Barcelone, isprobali smo Aronu sa 1.6-litrenim TDI agregatom od 95 KS i ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa.

Ruta je bila prilično zahtjevna, s puno oštrih zavoja i jako uska, ali je kompaktni crossover pokazao da se može boriti s velikim usponima. Doduše, u pojedinim trenucima poželjeli smo voziti jaču varijantu dizelaša jer je motoru od 95 KS na serpentinama i velikim usponima pomalo nedostajalo daha, pa smo morali ‘šaltati’ nižu brzinu.

Drugi dio rute koji nas je vodio do gradića Sitges prošli smo autocestom i na kraju bili zadovoljni prosječnom potrošnjom od 6,8 l/100 km. Nakon što smo vozili i slabijeg benzinca od 95 ‘konja’, čini nam se da će prihvatljivija varijanta biti modeli sa snažnijim benzincima i dizelašem.

 

Naslovnica Mozaik