Scena Mozaik

OPEL ASTRA 1.6 CDTI BITURBO

Najsnažniji dizelaš u njemačkom kompaktu vuče uvjerljivo, a nije rastrošan

OPEL ASTRA 1.6 CDTI BITURBO

Nova Opel Astra razvijena je od nule, pri čemu je u odnosu na prethodni model izgubila između 120 i 200 kilograma, ovisno o paketu opreme i motorima. 

Masivna karoserija prethodnice otišla je u povijest, što uopće nije loše s obzirom da je ranije s dizelašem i malo bogatijom opremom težila i više od 1,5 tone. Peta generacija Astre dimenzijama je manja od prethodnog modela, ali je zato znatno povećana prostranost i udobnost.

Njezina ukupna dužina iznosi 437 centimetara, što je čini skoro 5 cm kraćom od prethodne. Visoka je 148,5 cm, pa je i 2,5 cm niža. Međuosovinski razmak je smanjen za 2 centimetra (266,2 cm), ali je prostor u kabini veći.

Unutrašnjost testne Astre korektno je dizajnirana i posložena, sve je praktično i funkcionalno, i jedino možda nedostaje tračak originalnosti. S klasičnim instrumentima nema nikakvih iznenađenja, a ergonomska sjedala koja su doplata uz električno podešavanje lumbalnog dijela nude i produžetak za sjedeću površinu.

Za novu atmosferu u kabini i za upravljačem uz smanjenje težine jednako je zaslužna i tehnološka injekcija koja je unijela puno inovacija koje su do sada bile privilegija automobila iz višeg segmenta.

Bez obzira na to što su u posljednje vrijeme dizelaši na „lošem“ glasu u Europi, i gdje su sve češći zahtjevi za njihovo povlačenje, naša testna Astra bila je opremljena 1.6-litrenim CDTI dizelašem s dva turbopunjača različitih dimenzija i opsega djelovanja, koji istiskuje 160 KS.

Kod paketa Innovation, koji je najbogatiji u Opelovoj ponudi, paljenje motora se obavlja putem tipke start, dakle bez ključa. Živahan karakter turbodizelaša izbija na površinu već pri 1500 „điri“, zahvaljujući sustavu dvostrukog turbopunjača pri kojem manja turbina radi na nižim, dok druga, veća, potiskuje zrak na višim okretajima. Elastičnosti motora doprinosi i visoki okretni moment od 350 Nm u rasponu između 1500 i 2250 „điri“.

Za uglađeniju vožnju ne treba dizati „đire“ iznad 2000 okretaja i pratiti indikator promjene stupnja prijenosa. Unatoč dvostrukoj razini djelovanja dva turbopunjača, iznad 4000 „điri“ potisak motora naglo pada te se pojačava buka. Osim što je vožnja ugodnija u nižim „đirima“, i potrošnja na otvorenoj cesti pada ispod 5 litara.

Što se tiče mjenjača omjeri su dobro posloženi pa šesti stupanj jamči živahna međuubrzanja, ali pri energičnijim promjenama pokazuje nepreciznost. S ovim biturbo agregatom Astra ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,5 sekundi, te postiže maksimalnu brzinu od 232 km/h. Prosječna potrošnja koja je na testu iznosila 5,5 l/100 km sasvim je podnošljiva.

Ovjes Astre straga je opremljen Wattovim paralelogramom, čime je polukruta osovina dopunjena, a rezultat je odličan kompromis između čvrste oslonjenosti na podlogu i sposobnosti upijanja neravnina na asfaltu.

Ugođaj za upravljačem dodatno unaprjeđuju udobna sjedala s funkcionalnim produžetkom za sjedeću površinu, to je jedna od rijetkih doplata na vrhunski opremljenom modelu. Cijena testnog modela sa 1.6-litrenim biturbom, ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i najbogatijim paketom Innovation je 23.820 eura, dok s doplatama košta 26.855 eura.

Paket opreme Innovation između ostalog sadrži automatski dvozonski klima uređaj, upozorenje na razmak, senzor za prevenciju sudara i automatsko kočenje, prepoznavanje znakova, pokretanje bez ključa, aktivni tempomat, upozorenje na promjenu vozne trake, automatska izmjena kratkih i dugih svjetala, alu naplatci od 17 cola...

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 160 KS pri 4000/min
Okretni moment: 350 Nm pri 1500-2250/min
Mjenjač: ručni, 6 brzina
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije: 4370 x 1809 x 1485 mm
Međuosovinski razmak: 2662 mm
Prtljažnik: 370/1210 l
Ubrzanje: 8,5 s
Najveća brzina: 232 km/h
Potrošnja: 5,3 l/100 km
Cijena: testni model 23.820 eura, s doplatama 26.855 eura

Naslovnica Mozaik