Scena Mozaik

CITROEN C3 AIRCROSS

Francuski SUV oduševljava atraktivnim izgledom, prostranom unutrašnjošću i voznim svojstvima

CITROEN C3 AIRCROSS

Citroen nastavlja tržišnu ofenzivu u sve popularnijem SUV segmentu, tako što je na Korzici predstavio crossover B segmenta – model C3 Aircross. 

Riječ je o kompaktnom SUV-u duljine 415 centimetra koji je vrlo okretan u gradskim gužvama, a istodobno je namijenjen i manjim off-road avanturama. Osim karakteristika robusnog i sigurnog SUV-a, uočljiva je podnica odignuta od tla, visoki položaj sjedenja, zaštitne obloge odbojnika sprijeda i straga, veliki kotači i plastične obloge blatobrana.

Citroen C3 Aircross u unutrašnjosti nudi prostranu i modularnu kabinu, dok izvana oduševljava atraktivnim, pomalo otkačenim dizajnom specifičnim za SUV segment. Uz prostranu unutrašnjost i velike mogućnosti rasporeda sjedala oduševljavaju nove tehnologije koje su ranije bile dostupne samo u većim i luksuznijim automobilima.

Stoga nije ni čudno što su domaćini za prezentaciju ovog atraktivnog avanturista izabrali otok Korziku i smještaj u komfornim šatorima u rezervatu Saparella, u srcu zaštićenog okoliša, kako bi što bolje dočarali off-roaderski ugođaj i otkačeni život od dosadne svakodnevice.

Novi C3 Aircross nadahnut je konceptnim modelom Aircross predstavljenim ovog proljeća u Ženevi, da bi samo šest mjeseci kasnije, na frankfurtskom autosalonu doživio svjetsku premijeru serijskog modela koji će se u Hrvatskoj naći krajem ove godine.

Osobnost vozila pojačana je velikom mogućnošću personalizacije, uz 90 kombinacija vanjskog izgleda i pet kombinacija unutarnjeg uređenja, kao i četiri krova za dvobojne izvedbe i četiri paketa boja.

S lakoćom se kreće po gradu kao i na otvorenoj cesti, a istodobno zahvaljujući GripControlu (elektronskom pogonu na sve kotače) i Hill Assist Descentu povećava mogućnost bijega iz gradske džungle. U korak s vremenom C3 Aircross opremljen je domišljatim pretincima koji obuhvaćaju mogućnost bežičnog punjenja pametnog telefona na središnjoj konzoli.

Nudi sveobuhvatnu ponudu sustava pomoći u vožnji, njih 12, kao što su head-up displej, Active Safety Brake, automatsko uključivanje dugih svjetala, prepoznavanje prometnih znakova i ograničenja, te korisne tehnologije za svakodnevnu uporabu kao što su Park Assist ili Citroen Connect Nav (navigacija).

Kompaktni SUV dimenzija je 415 x 176 x 164 centimetra uz međuosovinski razmak od 260 centimetara. Zahvaljujući prostranoj unutrašnjosti, nudi velika i udobna sjedala, a modularnost je izražena do krajnjih granica u prvom redu zbog stražnje klizne klupe u dva zasebna dijela i sklapanja suvozačeva naslona čime se omogućava prijevoz predmeta dužine do 2,40 metara.

Obujam prtljažnika je izniman za ovu klasu i iznosi 410 litara, te se može povećavati zahvaljujući kliznoj stražnjoj klupi do 520 litara.

U ponudi motora su dva benzinca, kao i dva turbodizelaša koji će biti u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim ili automatskim mjenjačem s istim brojem stupnjeva.

Slabiji benzinac je 1.2-litreni atmosferski PureTech snage 82 KS i dolazi u kombinaciji s ručnim mjenjačem, dok snažniji PureTech turbobenzinac sa 110 KS može biti uparen s ručnim ili automatskim mjenjačem sa šest brzina.

Što se tiče dizelaša, kupci će moći birati između 1.6-litrenog BlueHDi agregata sa 100 KS i onog istog obujma, ali sa 120 KS, te će dolaziti u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem.

C3 Aircross bit će na raspolaganju s tri paketa opreme: Live, Feel i Shine. Proizvodit će se u Španjolskoj u tvornici u Zaragozi.

Testne vožnje

Na testnim vožnjama po prometnicama na Korzici imali smo dvije inačice Citroena C3 Aircross koje smo mogli isprobati.

Najprije smo imali mogućnost voziti model s 3-cilindarskim turbobenzincem PureTech sa 110 KS uparenim s automatskim 6-stupanjskim mjenjačem (EAT6) koji se pokazao živahnim i ne previše rastrošnim s obzirom na to da ga se stalno treba „vrtiti“ u višim okretajima. Istodobno, izvan asfalta zahvaljujući GripControlu i Hill Assist Descent sustavu prilično je uvjerljiv, ali i zanimljiv.

Nakon njega vozili smo i dizelsku verziju Citroenova kompaktnog Aircrossa sa snažnijim turbodizelašem BlueHDi sa 120 „konja“ koji je bio u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Naravno, dizelaš je puno štedljiviji s obzirom na visoki okretni moment koji motoru daje izvrsnu elastičnost. Obje inačice potvrdile su priču o voznim karakteristikama na asfaltu i izvan njega.

Naslovnica Mozaik