Scena Mozaik

dacia duster

Za svačiji džep: novi dizajn, udobnija i kvalitetnija unutrašnjost, a uz to su zadržane terenske karakteristike

dacia duster

Na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu, Dacia je predstavila drugu generaciju svog vrlo uspješnog terenca Dustera, koji je od 2010. godine prodan u više od milijun primjeraka. 

Drugo izdanje Dustera odlikuje se novim dizajnom, opremom i osvježenom unutrašnjošću, a uz to je zadržao dosadašnje terenske karakteristike. Premda cijena još nije poznata, sigurno je da će rumunjski terenac odnosom uloženog i dobivenog ostati pristupačan, točnije bit će za svačiji džep.

Nova generacija Dustera nudi cijeli niz opreme koja nikad prije nije viđena u Dacijinoj ponudi. Ona uključuje kameru za vožnju sprijeda i straga, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, zračne zavjese, automatski klima-uređaj, ulazak u vozilo bez ključa i automatsko paljenje prednjih svjetala.

Rumunjski SUV dobio je suvremen i robustan vanjski izgled, niz nove opreme za pomoć pri svakodnevnoj vožnji, udobnu i praktičnu unutrašnjost, bolje vozne osobine s pogonom na sva četiri kotača i iste terenske sposobnosti koje ga svrstavaju u sam vrh niskobudžetnih terenaca. Avanturistički pedigre posve novog Dustera i spremnost na vožnju izvan utabanih putova ostali su isti.

Potpuno novi Duster spaja robustan, mišićav dizajn sa snažnim karakterom koji je naglašen novom bojom karoserije, Atacama narančastom. Novi svjetlosni potpis uključuje LED dnevna svjetla podijeljena u tri dijela. Veća, serijski bojena, prednja zaštita podvozja, izrađena od mat kroma, pridonosi pustolovnom dojmu vozila i otporna je na ogrebotine kako bi se zadržao elegantan izgled vozila.

Unutrašnjost je udobnija, suvremenija i kvalitetnija, a dizajneri su krenuli od nule kako bi stvorili što bolji ugođaj u kokpitu. Tako je armaturna ploča u potpunosti redizajnirana za veći dojam luksuza i bolju ergonomiju, sjedala su u potpunosti izmijenjena za veću udobnost i bolju potporu leđa.

Posebna je pozornost posvećena materijalima i završnoj obradi, tako da je kvaliteta unutrašnjosti očita na prvi pogled, dok su pametna rješenja za odlaganje povećala ukupan prtljažni prostor. Tako inačica s prednjim pogonom raspolaže prtljažnikom obujma 445 litara, a s pogonom 4x4 s 376 litara.

Osim što je zadržao sve terenske sposobnosti koje su mu donijele popularnost i uspjeh, dimenzijama je sličan svom prethodniku (dužina 4,3 metra i visina 1,8 metara uz udaljenost od tla 210 milimetara). Rumunjski terenac opremljen je kamerom za prikaz iz više kutova koja koristi četiri kamere (jedna sprijeda, jedna sa svake strane i jedna straga).

Sustav vozaču omogućuje pregled okoline vozila i bezbrižnu terensku vožnju. Također je koristan pri parkiranju i automatski se uključuje kad vozač prebaci mjenjač u brzinu za vožnju unatrag.

Sustav za nadzor brzine na nizbrdici i sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici olakšavaju vožnju na neravnim terenima. Za ljubitelje terenske vožnje, sustav 4x4 Monitor prikazuje kompas i obavještava vozača o smjeru vožnje u stvarnom vremenu.

Novi Duster bit će dostupan s dva benzinska motora, 1.2-litrenim SCe 115 (inačica s prednjim pogonom) i 1.2-litrenim TCe 125 (inačice s prednjim pogonom i pogonom na sva četiri kotača), oba s ručnim mjenjačem.

Dostupna su i dva dizelska motora 1.6 dCi 90 (inačica s prednjim pogonom) i 1.6-litreni dCi 110 (inačica s prednjim pogonom i pogonom 4x4), koji također dolaze s ručnim mjenjačem, iako je motor dCi 110 (verzija s prednjim pogonom) dostupan i s automatskim mjenjačem EDC. Uz doplatu je dostupna i inačica motora SCe 115 na plin.

Naslovnica Mozaik