Scena Mozaik

Uvijek pokazuju isto

Poznati znanstvenik riješio 'misterij satova' i odgovorio na pitanje koje ste se sigurno zapitali mnogo puta

Uvijek pokazuju isto

Jeste li ikada primijetili da satovi u izlozima i reklamama uvijek pokazuju isto? Ukoliko niste obraćali pažnju na to, promotrite malo izloge i uočit ćete da svi satovi pokazuju 10 sati i 10 minuta.



Naš cijenjeni znanstvenik i profesor biomedicine na Sveučilištu u Edinburghu, Igor Rudan, objavio je na svom Facebook profilu odgovor na ovo pitanje.

"Jučer sam pisao o mogućem malom koračiću u rješavanju enigme svijesti, a danas sam vidio i da se Saša Ceci već dotakao gravitacije u priči o rukohvatima u ZET-u, pa evo onda i jedna kratka o trećoj velikoj enigmi - vremenu. Ništa fundamentalno, na žalost - dapače, sasvim površno. Pitanje je, dakle, zašto ručni satovi u gotovo svim reklamama i u mnogim izlozima uvijek pokazuju 10 sati i 10 minuta?
Puno ljudi će, udubi li se u to pitanje, odgovoriti da na taj način, jednostavno, kazaljke najljepše uokviruju i ističu logo i brend proizvođača satova i ne prekrivaju ih. I to je vjerojatno točno. No, konzorcij znanstvenika iz Njemačke, Egipta i USA zainteresiranih za tzv. "neuro-marketing" (vrlo zanimljivu novu granu znanosti) prepostavio je da je razlog malo dublji. U dva eksperimenta uspjeli su dokazati da ljudi u okruglom satu i kazaljkama na 10:10 zapravo podsvjesno vide lice koje im se smije, dok na 11:30 vide ravnu crtu, tj. sat ne izaziva baš nikakvu emotivnu reakciju, a u kazaljkama na 8:20 vide tužno lice i nemaju baš preveliku želju kupiti sat. Štoviše, na ovakve položaje kazaljki podsvjesno reagiraju i žene i muškarci, ali žene znatno više. (Objavljeno kao vrlo ozbiljno znanstveno istraživanje u Frontiers in Psychology prošli mjesec).
Zaključak: neuro-marketing će postajati sve bitniji i dobro je područje za uključivanje i za psihologe, i za neuroznanstvenike, i za ljude u marketingu."

Naslovnica Mozaik