Scena Mozaik

izostala flotna prodaja

U kolovozu najlošija prodaja novih automobila: neprikosnoveni vladari hrvatskoga tržišta ostali su iza ovog brenda

izostala flotna prodaja

Prema rezultatima agencije “Promocija plus” koja prati broj mjesečnih registracija, ovogodišnji kolovoz najslabiji je mjesec po prodaji novih automobila na hrvatskom tržištu. Tijekom kolovoza registrirana su samo 2433 nova automobila čime je ovaj mjesec postao najgori u 2017. godini, jer su nešto bolji bili siječanj i veljača sa 2833, odnosno 2623 nove registracije.

U odnosu na srpanj kada je prodano 4125 novih vozila u kolovozu je zabilježen pad od čak 59 posto. Najveći razlog leži u činjenici da je izostala flotna prodaja, odnosno da su rent-a-car tvrtke zaokružile nabavu novih vozila za turističku sezonu, dok su državne i javne tvrtke uglavnom kolovoz provele na godišnjem odmoru.

O tome najbolje govori podatak kako je u kolovozu najprodavanija marka bio Suzuki koju tradicionalno preferiraju privatne osobe. Do sada neprikosnoveni vladari hrvatskoga tržišta Volkswagen, Renault ili Škoda ostali su iza ove japanske marke.

Međutim, da je kolovoz inače loš mjesec pokazuje i usporedba s prošlogodišnjim istim mjesecom kada je prodano tek 68 primjeraka manje nego ovog kolovoza. Povećanje u odnosu na kolovoz 2016. iznosi tek 2,9 posto.

Puno optimističnije izgleda usporedba prvih osam mjeseci ove godine s istim razdobljem lani, s obzirom da je od siječnja do kraja kolovoza 2017. prodano 38.709 novih automobila. U istom razdoblju lani registrirano je 6379 manje novih vozila, što znači da je ovogodišnjih osam mjeseci u odnosu na lani u plusu za 19,7 posto.

U prvih osam mjeseci ove godine najprodavaniji brend je i dalje Volkswagen koji je na hrvatsko tržište plasirao 5603 nova automobila što predstavlja tržišni udio od 14,47 posto, dok je iza njega Opel sa 4091 novom registracijom, odnosno 10,57 posto tržišnog udjela. Među prvih pet još su Škoda sa 3718 komada, Renault sa 3629 i Ford sa 2327 novoregistriranih primjeraka.

Preostalih pet među deset najuspješnijih predvodi Suzuki koji je prodao 2261 novi automobil i to najveći broj privatnim kupcima, po čemu je rekorder na našem tržištu. Iza njega je Hyundai sa 1771 novom registracijom, a dalje slijede Dacia (1659), Peugeot (1526) i Citroën (1410 primjeraka). Ako gledamo isključivo kolovoz, iznenađujuće najprodavanija marka je Suzuki koji je imao 271 novu registraciju što predstavlja 11,14 posto tržišnog udjela.

Na drugome mjestu je favorizirani Vokswagen koji je prodao 242 nova vozila (9,95 posto), dok je treći Citroën sa 240 komada (9,86 posto). Među prvih pet još su Renault sa 200 novih registracija i Škoda sa 173 prodana nova automobila.

Deset “veličanstvenih“ zaokružuju Dacia na šestome mjestu sa 153 prodana nova vozila, a dalje slijede Peugeot sa 132, Audi, kao jedini predstavnik premium segmenta, sa 124 nove registracije na osmome je mjestu, te potom Opel sa 120 i Hyundai sa 111 komada.

Što se tiče najprodavanijih modela u razdoblju od siječnja do kraja kolovoza na prvome mjestu je Renault Clio sa 1951 novom registracijom što je 5,04 posto tržišnog udjela. Škoda Octavia je druga sa 1818 prodanih primjeraka ili 4,70 posto tržišnog udjela, dok je treći Volkswagen Golf – 1643 nove registracije (4,24 posto).

Među deset najuspješnijih modela još su Opel Astra na četvrtome mjestu sa 1555 prodanih novih vozila, potom Opel Corsa sa 1333 nove registracije.

Na šestome mjestu je Ford Focus sa 1327 komada, dok je na sedmome mjestu Suzukijev popularni crossover Vitara sa 1222 nove registracije. Od osmog do desetog mjesta su poredana dva Volkswagena, Polo i Up sa 1126, odnosno 959 prodanih novih automobila, te Škoda Fabia sa 891 primjerkom.

Ako analiziramo stanje po regijama i županijama, onda je potpuno jasno kako je zagrebačka regija daleko najuspješnija po prodaji novih vozila u prvih osam mjeseci ove godine. Tamo je prodano 13.405 novih vozila, što predstavlja 34,63 posto tržišnog udjela.

Dakle, zagrebačka regija drži preko trećinu hrvatskog tržišta novim automobilima, dok je daleko iza nje Požeško-slavonska županija koja ima 3557 novih registracija (9,19 posto) što je rezultat flotne prodaje, odnosno velikog broja novoregistriranih vozila uglavnom iz rent-a-carova...

Na trećoj poziciji je Splitsko-dalmatinska županija sa 3034 prodana nova automobila (7,84 posto), dok je četvrta Primorsko-goranska županija sa 2651 novim vozilom (6,85 posto). Dvije najlošije županije su i dalje Virovitičko-podravska i Ličko-senjska gdje je prodano 139, odnosno 133 nova automobila. U postocima to je minimalnih 0,36 i 0,34 posto.


Audi gospodari premium segmentom

U premium segmentu Audi je i dalje vodeći brend sa 1406 novih registracija (3,63 posto) u prvih osam mjeseci čime se svrstao na 11. mjesto ukupne ljestvice.

Samo u kolovozu Audi je bio najprodavanija premium marka sa 124 nove registracije (5,10 posto), dok je BMW imao 59, a Mercedes 57 prodanih novih vozila. U ukupnom poretku Mercedes je na 14. mjestu s prodanih 1017 novih automobila (2,63 posto), dok je BMW na 17. mjestu sa 977 novih registracija (2,52 posto).

Citroënu C-Elysee kolovoz

U samom kolovozu najprodavaniji model bio je Citroën C-Elysee koji je pronašao put do 162 nova kupca (6,66 posto), dok je na drugome mjestu Suzuki Vitara sa 123 nove registracije (5,06 posto), a treća je Škoda Octavia s ravno 100 prodanih primjeraka. Na četvrtome i petome mjestu su Dacia Duster (92) i Renault Clio (92 primjerka).

Odličnu šestu poziciju izborio je još jedan Suzuki, točnije SX4 S-Cross koji je plasiran na adresu 78 novih kupaca. Opet dva Volkswagena, ovaj put Golf i Tiguan su jedan do drugog, na sedmom i osmom mjestu sa 74, odnosno 58 novih registracija. Među deset najuspješnijih još su Seat Ibiza (55) i Kia Sportage (54).

Dizelaši se kupuju više nego benzinci

U prvih osam mjeseci od ukupno prodanih 38.709 novih automobila na vozila s dizelskim agregatima otpada 21.381 novi primjerak ili 55,2 posto. Automobili s benzinskim motorom registrirani su u 16.968 slučajeva što predstavlja 43,8 posto tržišnog udjela.

Ostatak od 322 vozila otpada na hibridne automobile (0,8 posto), s ugrađenom plinskom instalacijom je 25 primjeraka (0,1 posto), dok je tek 13 električnih vozila registrirano u ovoj godini. Razlog manjeg broja prodanih hibrida i električnih vozila je taj što država ove godine nije davala nikakve novčane poticaje.

Naslovnica Mozaik