Scena Mozaik

HONDA CIVIC 1.0 VTEC COMFORT

Korektna cijena, izvrsni 3-cilindarski turbobenzinac te puno agresivniji i sportskiji izgled

HONDA CIVIC 1.0 VTEC COMFORT

Hondin kompakt Civic s britanskom putovnicom (proizvodi se u Swindonu, Velika Britanija) doživio je svoje deseto generacijsko izdanje i kao takav zaslužuje sve pohvale. 

Od daleke 1972., kada je predstavljena prva generacija, dakle prije punih 45 godina, u prosjeku Civic svake godine pronađe put do 620.000 kupaca. Automobil je dobio puno agresivniji i sportskiji izgled, te se doista može kazati kako je u njemu sve novo.

Od dizajna koji se sada već dosta odmaknuo od ideje predstavljene s osmom generacijom, preko ponude pogonskih strojeva do ugrađene napredne tehnologije. Dakako, ovaj je automobil i dodatno unaprijeđen kako bi bio još više “vozački” čime se čuva tradicija marke poznate po sportskim modelima.

U ponudi na hrvatskom tržištu nalaze se karoserijske izvedbe s petera i četvera vrata pokretane s dva benzinska motora: 3-cilindarskim 1.0-litrenim turbom sa 129 KS i 4-cilindarskim 1.5-litrenim „turbakom“ sa 182 „konja“.

Međutim, ono što u samom startu oduševljava je korektna cijena tako da novi Civic s pet vrata u osnovnoj izvedbi sa 1.0-litrenim turbom i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, te paketom Comfort košta 144.890 kuna ili 19.320 eura. A mi smo na testu upravo imali osnovnu inačicu peterovratnog Civica sa slabijim turbobenzincem i odmah u startu smo se oduševili.

Deseta generacija Civica duža je i šira uz veći međuosovinski razmak od prethodnika što mu samo još više naglašava sportski izgled. Novi Civic duži je od prethodne generacije 130 mm, širi 30 mm i niži 20 milimetara, dok je međuosovinski razmak povećan za 30 milimetara i sada iznosi 2697 mm.

S dimenzijama 4518 x 1799 x 1434 mm naglašen je jedinstveni dizajn i sportski stil, dok je istovremeno u unutrašnjosti stvoreno više prostora za putnike.

Sportski doživljaj pojačava i položaj vozača koji je spušten dodatnih 25 milimetara, dok je težište samog automobila 10 milimetra niže. Pri tom je Civic zadržao primat u klasi po pitanju obujma prtljažnika koji je povećan na 478 litara, dok je prosjek segmenta 385 litara.

Civic djeluje mišićavo i zavodljivo, a tomu pomažu neki prepoznatljivi detalji poput velike rešetke u donjem dijelu sprijeda i straga, te dvostrukog stražnjeg spojlera od kojih onaj niži ponovno prelama stražnje staklo te nosi treću stop lampu i brisač. Naravno, to utječe na preglednost straga, ali to je možda jedan jedini mali minus ovog sportski nastrojenog automobila.

Sportski ugođaj donosi i unutrašnjost u kombinaciji s praktičnim rješenjima. Nekad razvučeni u dvije razine, instrumenti sada imaju klasičan raspored s velikim digitalnim pokazivačem okretaja uokvirenim dodatnim indikatorima. Pored krovne linije razvučene u elegantnom luku, coupeovski dojam naglašen je visokim središnjim tunelom i malenom ručicom mjenjača.

Novi 3-cilindarski 1.0-litreni VTEC turbobenzinac sa svojih 129 „konja“ odličan je izbor za 1275 kilograma teškog Civica, tako da uopće ne treba forsirati izbor snažnijeg turbobenzinca sa 182 KS. Slabiji turbobenzinac raspolaže s okretnim momentom od 200 Nm već pri 2250 „điri“, te uparen s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem preciznog i brzog hoda čini pravu sportsku kombinaciju.

S ovim benzincem deseta generacija Civica ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 203 km/h. Pri tom se benzinski agregat pokazao štedljivim, te ni na autocesti pri brzinama iznad zakonski dozvoljenih 130 km/h ne „guta“ previše goriva.

Testni model sa 1.0-litrenim turbobenzincem od 129 KS, ručnim mjenjačem sa šest brzina i osnovnim paketom opreme Comfort košta 19.320 eura.

Riznica sigurnosnih sustava

Novi Civic dolazi s čitavim nizom sigurnosnih sustava objedinjenih pod nazivom Honda Sensing. Riječ je o sustavima napredne sigurnosti i pomoći u vožnji koji koriste kombinaciju informacija dobivenih pomoću radara i kamera smještenih na vozilu.

Honda Sensing obuhvaća sustav automatske prevencije sudara, sustav upozorenja na opasnost od frontalnog sudara, sustav detekcije i praćenja prometne trake, prilagodljivi tempomat sa sustavom za održavanje stalne udaljenosti od vozila, te sustav za prepoznavanje prometnih znakova.

Tu je i sustav praćenje mrtvog kuta. Također, serijski dio opreme nove Honde Civic je sustav stabilnosti vozila (VSA) s kontrolom proklizavanja, ABS, EBD, pomoć pri kretanju na uzbrdici kao i sustav za praćenje pritiska u gumama (TPMS).

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 12V
Obujam: 998 ccm
Snaga: 129 KS pri 5500/min
Okretni moment: 200 Nm pri 2250/min
Mjenjač: ručni, 6 brzina
Pogon: prednji
Dimenzije: 4518 mm x 1799 mm x 1434 mm
Međuosovinski razmak: 2697 mm
Prtljažnik: 478/828 l
Ubrzanje: 10,8 s; 
Najveća brzina: 203 km/h
Potrošnja: 4,1/4,8/6,1 l/100 km
Cijena: testni model: 19.320 eura

Naslovnica Mozaik