Scena Mozaik

Gotovo svi su žene

Zvuče li vam 'influenceri' kao izmišljeno zanimanje? Ovi mladi su upravo to, svoje hobije su pretvorili u vrlo konkretne poslove na kojima vrte milijune

Gotovo svi su žene

Imaju oko 250 milijuna pratitelja, zarađuju oko 300 tisuća dolara po jednom YouTube videu, a samo na Instagramu imaju auditorij koji je veći od broja stanovnika, recimo, New Yorka. Iako mnogi još uvijek ne vjeruju da se od mukotrpnog rada, objavljivanja statusa i selfija na društvenim mrežama može itekako dobro živjeti, influenceri su tu kako bi vas razuvjerili.

Apsolutni su vladari društvenih mreža, što najčešće uključuje i Instagram i YouTube i Twitter i Facebook, zahvaljujući čemu su sagradili prava mala poslovna carstva.

Za sve one koji još uvijek ne razumiju o čemu govorimo, evo kratke poduke. Business dictionary influencere definira kao osobe koje imaju moć utjecaja na nečiju odluku zbog svog autoriteta, znanja, pozicije ili veze. Možda zvuči pomalo zastrašujuće, no u kontekstu društvenih mreža misli se na ljude koji reklamiraju proizvode ili brendove kako bi svoje pratitelje potaknuli na kupnju.

 

Objavu dijeli Huda Kattan (@hudabeauty)


Ok, to možda i jest zastrašujuće no obično je sve to zapravo prekriveno dobrom marketinškom pričom o želji da osoba koja je dobra u tome što radi promovira svoje znanje, trud i uspjeh, radilo se o karijeri, industriji ili jednostavno blogu.

Njihovu sve značajniju ulogu na svjetskoj razini prepoznao je čak i prestižni Forbes, pa je prije nekoliko dana objavio listu 30 najutjecajnijih igrača koji zgrću bogatstvo na društvenim mrežama. Doduše, odrađen je tek prvi korak, kada su velike zvijezde u pitanju uvijek je tajnovitost prisutna, pa su i u Forbesu od 12 najavljenih kategorija otkrili njih tek tri - fitness, ljepotu i kućanstvo.

To znači da ćemo u lipnju, odnosno rujnu i prosincu dobiti podatke o najutjecajnijim influencerima iz svijeta komedije, putovanja, hrane, gaminga, mode, zabave, roditeljstva, tehnike i biznisa, te sporta.


Za većinu ovih čija su imena objavljena, priznajemo, i nismo baš čuli, pa radi li se o nečemu (ili nekome) vrijednim pažnje - prosudite sami!

Ne čudi činjenica da je uglavnom riječ o ljudima od ranih dvadesetih do kasnih četrdesetih godina, a od 30 digitalnih zvijezda čak su 24 žene!

I da, Forbes se na ovoj listi nije vodio isključivo brojkama, već i ostalim relevantnim činjenicama, prije svega stručnošću i vjerodostojnošću. Stoga, na beauty popisu nema članova Kardashian-Jenner obitelji, čak ni Jillian Michaels nije među vodećim osobama iz fitness svijeta.

 

Objavu dijeli Will Taylor (@will_tayls91)


1. #Beauty

Od profesionalnih visažista zbog čijih fotografija luduje Instagram, do onih koji vam otkrivaju kako obaviti dobru kupnju u drogerijama - svega ima na top deset listi "ljepota" kategorije. Devet dama i jedan muškarac, Wayne Goss, koji je zauzeo počasno deseto mjesto, na društvenim mrežama zajedno imaju 135 milijuna pratitelja, od čega 50 milijuna na Instagramu.

Prvo mjesto neupitno drži Britanka Zoe Sugg iz Brightona, kraljica YouTube make-up tutorijala, odnosno videosnimki u kojima vam objašnjava, korak po korak, kako se savršeno našminkati. Prvi video snimila je, još kao dijete, za radnim stolom svoje sobe.

Danas, osam godina kasnije, ima 27 godina, 11,6 milijuna pretplatnika na YouTubeu i najprodavaniju liniju mirisnih svijeća, losiona i modnih dodataka u Ujedinjenom Kraljevstvu. Napomenimo kako nije školovana visažistica, to joj je tek hobi. Na listi je slijede, tek nešto manje popularne Michelle Phan, koja proda gotovo sve što takne, Huda Kattan, ljepotica iz Dubaija, koja sa svoje dvije sestre nakon sedam godina objavljivanja ima pravo carstvo ljepote (prodaje umjetne trepavice koje koristi Kim Kardashian!).

Slijede ih Nikkie de Jager, Shannon Harris, Jeffree Star, Kandee Johnson, Manny Gutierrez, Christen Dominique, a posljednji, već spomenuti Wayne, blaženi među ženama, privukao je našu pažnju. U zvijezde ga je vinuo video kako konturirati i naglasiti lice poput Kim Kardashian - pogledalo ga je 11 milijuna ljudi!

2. #Fitness

Influenceri iz ove kategorije izvrsno su oblikovani, duboko dišu, a i lycra im zavidno dobro stoji. Račun su podebljali zahvaljujući svakodnevnom vježbanju, ali i zdravim životnim navikama. Za razliku od beauty sektora, najviše pratitelja imaju na Facebooku, 52 milijuna, a na svim društvenim mrežama ukupno 106 milijuna.

I na ovoj listi osam je dama, tek dva muškarca. Prvoplasirana Kayla Itsines, 25-godišnja je Australka, apsolutna kraljica workouta. Njena aplikacija "Znojite se s Kaylom", skinuta je 17 milijuna puta. Slijede je Jennifer Selter, Emily Skye, bodibilderica iz Venezuele, zatim Michelle Lewin, a peto mjesto zauzima Joe Wicks, koji je karijeru počeo na Twitteru, dijeleći natuknice o zdravoj hrani.


Njegovi DVD-ovi s vježbama danas su must have, kao i popularne kuharice. Slijede ga Cassey Ho, kanadska trenerica Lyzabeth Lopez, tridesetogodišnji Britanac Simeon Panda, Natalie Jill koja će vas naučiti kako proći kroz postporođajno razdoblje, ali i financijski krah, te Rachel Brathen, švedska "Yoga girl".

 

Objavu dijeli Jen Selter (@jenselter)


3. #Home

Iako uređenje interijera i vođenje kućanstva nisu toliko popularni kao prethodne dvije kategorije, i na ovome se da itekako dobro zaraditi. Deset top osoba iz ovog područja prati više od sedam milijuna ljudi, a najviše, oko tri milijuna i 300 tisuća, prati ih na Instagramu.

Prva na popisu je Grace Bonney, dizajnerica interijera iz New Yorka. Kada je započela s radom, odmah nakon završetka fakulteta, njena struka još uvijek nije imala cool status kao što ga ima danas, pa vjerojatno nije ni sanjala da će 13 godina kasnije, Design*Sponge, njen blog, pratiti milijun čitatelja mjesečno.

 

Objavu dijeli Grace Bonney (@designsponge)


Tajne vođenja kućanstva drugoplasirana Elsie Larson počela je otkrivati 2007. godine čisto iz zabave, danas je direktorica uspješne lifestyle kompanije. Kate Albrecht blog je počela voditi kao produžetak trgovine nakita, no onda je otkrila sve čari interneta i proslavilase na YouTubeu.

 

Objavu dijeli Elsie Larson (@elsielarson)


Slijedi je Paloma Contreras, dizajnerica interijera iz Texasa, britanski bloger Will Taylor, zatim Bri Emery, Emily Henderson, Jennifer Hadfield, Reichel Broussard i televizijska producentica koja se krije iza nadimka Coco Cozy.

 

 

Naslovnica Mozaik