Scena Mozaik

FORD FIESTA ST

Mala zvijer za adrenalinski užitak: novi 3-cilindarski turbobenzinac isporučuje ravno 200 ‘konja’

FORD FIESTA ST

Ford je na ovogodišnjem ženevskom salonu automobila predstavio sedmu generaciju Fieste, kao i njenu najbrutalniju izvedbu koja u nazivu ima dodatak ST te će sa svojih 200 “konja” koje ispaljuje iz 1.5-litrenog 3-cilindarskog turbobenzinca oznake EcoBoost biti pravi protuotrov za Volkswagen Polo GTI, Opel Corsu OPC i Peugeot 208 GTi.

Za razliku od prethodnika čiji je 1.6-litreni 4-cilindarski turbobenzinski motor raspolagao sa 182 KS i 240 Nm okretnog momenta, novi agregat je manjeg obujma i s jednim cilindrom manje, a pruža bolje performanse.

Fiesta ST s 3-cilindarskim motorom samo je nastavak Fordove tradicije, odnosno orijentacije na motore manjeg obujma i s manjim brojem cilindara. Svi benzinci, počevši od slavnog 1.0-litrenog EcoBoosta sa 100, 125 i 140 KS, te novih atmosferskih 1.1-litrenih sa 70 i 85 “konja” imaju tri cilindra.

Ovaj 1.5-litreni benzinac obujma 1499 ccm sa okruglih 200 “konja” prvi je Fordov model koji ima funkciju isključivanja cilindara u vožnji. S ovim agregatom ova raketa na asfaltu ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,7 sekundi, dok je prethodniku trebalo 6,9 sekundi.

Osim toga postiže i maksimalnu brzinu od 235 km/h, što je daleko više od prethodnika koji je mogao povući do 223 km/h. Mali 3-cilindarski motor raspolaže i sa 290 Nm okretnog momenta dostupnog već pri 1500 “điri”, u maniri najboljih malih dizelaša.

Da bi se mala zvijer držala pod kontrolom, odnosno da ne bi završila negdje ispod ceste brine se niz sigurnosnih sustava. Poboljšana je kontrola okretnog momenta uz tri načina kontrole stabilnosti.

Radi boljeg držanja ceste automobil je spušten 15 milimetara u odnosu na druge inačice s jedinstvenim postavkama prednjih i stražnjih opruga i amortizera. Poboljšan je i kočnički sustav s diskovima na svim kotačima.

U svakom slučaju mala jurilica je pravi gutač zavoja koja će u vozačima izazivati adrenalinski užitak. Aerodinamika je smanjena na koeficijent 0,27 što je izvrstan rezultat za klasu, dok krovni završetak u funkciji spojlera poboljšava prianjanje.

Naravno, inačica ST dobila je dimenzije običnog modela sedme generacije Fieste tako da je duža 6 centimetara (404 cm), dok mu je širina ostala 173 cm, a visina povećana na 149,5 cm uz međuosovinski razmak od 249,5 centimetara.

Osim ekskluzivne boje eksterijera najbržu i najsnažniju inačicu Fieste krasit će 18-colni naplatci od lagane legure, dok će kočničke čeljusti biti obojene u crvenu boju kako bi što više isticale sportski karakter ove Fordove male jurilice.

Unutrašnjost će imati kvalitetniji interijer sa Recaro sportskim prednjim sjedalima sa srebrnim prošivima. Sigurnosni pojasevi također će biti prošiveni srebrnim koncem čime će se još više pojačati sportski ugođaj ST verzije Fieste.

Na njemačkom tržištu Fiesta ST bi trebali koštati oko 21.500 eura, dok će kod nas zbog većeg PDV-a i trošarina ta cijena biti sigurno veća.

Naslovnica Mozaik