Scena Kultura

IVONA JUKA OVE SUBOTE U SPLITU PRETPREMIJERNO PREDSTAVLJA SVOJ DUGOMETRAŽNI PRVIJENAC

'Ti mene nosiš' nose Voja Brajović i Zdravko Mamić

IVONA JUKA OVE SUBOTE U SPLITU PRETPREMIJERNO PREDSTAVLJA SVOJ DUGOMETRAŽNI PRVIJENAC

Publiku bi prije svega trebao privući maestralni Voja Brajović, no očito će ih privući maestralni Zdravko Mamić. Voja Brajović ima mnogo talenta i bilo je perolako raditi s njim - kaže redateljica Ivona Juka

Krajem ožujka 2012. Ivona Juka (“Što sa sobom preko dana?”, “Neke druge priče”) rekla nam je kako je dovršila dugometražni igrani prvijenac koji se tada zvao “Drugi”. No, taj film, sad naslovljen “Ti mene nosiš”, gledamo tek u svibnju 2015. godine. “Ti mene nosiš” danas se pretpremijerno prikazuje u Splitu, u kinu “Karaman” u 16.30 i u “Kinoteci” u 19 sati, gdje će projekciji nazočiti ekipa filma, a u redovnu distribuciju kreće 28. svibnja.

– Film je tada uglavnom snimljen, ali snimali smo još 2013. godine. Nigdje nije zapelo, ovo je postprodukcija koju je film trebao. Pročitajte koliko su montirali “Grijehe očeva” ili koliko traju postprodukcije Terrencea Malicka. Andrija Zafranović se čudio kako smo Vlado Gojun i ja brzi s ovim filmom, rekao je da je on ovakve Kusturičine filmove montirao preko 180 dana, i to dok je bio mlad. Također, rekao je, “Kieslowski je dobio rak i umro nakon ovakvog snimanja, tvoja sreća što si mlada.“ Mislio je na njegovu trilogiju: “Plavo“, “Bijelo“, “Crveno“.

Vladi (montažeru) i meni idu na živce ovakva pitanja, jer kod nas su ili navikli na štanceraj ili misle da svaki film mora imati istu postprodukciju. A, vjerujte, i meni ide na živce objašnjavati zašto. U filmu ima npr. samo 7000 folija. Tko od čitatelja zna što je to i koliko traje da se to napravi? Onaj tko zna, zna, tko ne zna, ništa mu ne znači. Što se tiče naslova, uvijek ga promjenim na kraju. Svaki film koji sam radila nosio je radni naslov do kraja i tada dobio pravi naslov – kaže redateljica, koja za kratki opis filma koristi riječi Voje Brajovića.

– Odličan film. Tako je Brajović opisao film policajcima kad su ga htjeli uhititi na snimanju na dan kad nismo imali dozvolu za snimanje.

Od 2012. do 2015. dosta se promijenilo u hrvatskom filmu – “Takva su pravila” prikazan je na Veneciji, a “Zvizdan” je ušao u Cannes. Imate li i vi festivalske ambicije?

– Ja bih najradije da ne moram otići ni na jedan festival. Čak bih radije da, kao Woody Allen, mogu reći da želim biti “out of competition”. To mogu tako veliki, ostali moraju na festivale. Prezirem festivale, ne filmove na festivalima, nego cijeli taj natjecateljski sistem koji je kao izbor za miss. Meni najdraži autor (od mnogih koje cijenim) i po meni najveći redatelj svih vremena Martin Scorsese nagrađen je Oscarom kad ih je valjda postalo sram što mu ga nisu dodijelili prije. OK, to nije festival, ali toliko o festivalima i nagradama. Za “Razjarenog bika“ je i on sam izjavio da je bio fijasko kad je tek izašao, postao je kultni tek nakon desetak godina. Ali, mi živimo u Hrvatskoj i nama festivali, nažalost, trebaju. Nažalost, nisam rođena u zemlji gdje je film popularan. Šteta, jer filmovi su nam sve bolji. 


Publiku bi na “Ti mene nosiš” mogla privući imena poput iskusnog Voje Brajovića i debitanta Zdravka Mamića koji glume u filmu. Kako vam je bilo raditi s njima? Ima li Mamić glumačkog potencijala?

– Publiku bi prije svega trebao privući maestralni Voja Brajović, no očito će ih privući maestralni Zdravko Mamić. Voja Brajović ima mnogo talenta i bilo je perolako raditi s njim. (smijeh)

Film ima službenu hrvatsku pretpremijeru ove subote u splitskoj “Kinoteci“, desetak dana uoči kretanja u distribuciju. Zašto ste za pretpremijeru odabrali baš Split, rodni grad glumica Lane Barić i Nataše Janjić, koje tumače glavne ženske uloge? Jeste li se to htjeli “odužiti” za to što još niste snimili neki film u Splitu, iako to odavno priželjkujete?

– Nisam još snimala u Splitu zbog love. Ako se maknete i par kilometara od Zagreba, to nečuveno poskupljuje snimanje. A tako želim snimati u Splitu. To je izuzetno filmičan grad, uz to još temperament... sviđa mi se. Za ovaj film baš želim da igra u Splitu. Nemamo novaca za promidžbu u Splitu, pa ako bude fijasko na kinoblagajnama, tješit ću se da je to zbog toga, a ne da Splićani ne žele gledati ovaj film. Imam osjećaj da nije lako živjeti u Splitu, a opet sviđa mi se što su Splićani fajteri. O takvima radim filmove. O takvima je i ovaj film “Ti mene nosiš“.

Splitu ste se približili i tako što u filmu glumi mladi momak iz studija “Gitak”...

– Gledala sam ih na internetu i bili su mi odlični. Pozvala sam Bernarda Perića i stvarno je jako talentiran. Šteta što ga ne zovu i drugi, odličan je.

MARKO NJEGIĆ



Duboki san

Na snimanju ste slomili nogu, ali to vas nije spriječilo da se brzo vratite na set...
– Slomila nogu, naspavala se taj dan kad su me zakrpali, prvi put u 60 dana snimanja, čak su me lijepo duboko uspavali, tako da prvi put u tih 60 dana snimanja nisam čak ni sanjala snimanje, i idući se dan vratila na snimanje. Ostala su tri dana snimanja, a među njima jedna od najzahtjevnijih scena. Međutim, naspavanoj i odmornoj bilo je lako. (smijeh)


Naslovnica Kultura