stdClass Object ( [id] => 1148617 [title] => Predlažemo sedmodnevnu kružnu turu: Punat - Rab - Olib - Silba - Premuda - Ilovik - Cres - Punat [alias] => predlazemo-sedmodnevnu-kruznu-turu-punat-rab-olib-silba-premuda-ilovik-cres-punat [catid] => 418 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Ovaj prijedlog je namijenjen prije svega onima koji će krenuti iz velike Marine Punat na otoku Krku. Marina Supetarska Draga (Rab) tek je nešto južnije, a kružna ruta dotiče i Mali Lošinj, dok ACI marina Šimuni (Pag) gleda na obližnji Olib, pa će prijedlog biti lako prilagodljiv i onima koji kreću iz tih triju marina.

Prije početka, još dvije-tri riječi o alternativnim polaznim marinama. Mali Lošinj je ionako gotovo na ruti (zbog produljenja rute izbjegli smo ulazak u duboki malološinjski zaljev, ali kroz prolaz Privlaka luka Maloga Lošinja lako je dohvatna tijekom plovidbe). Jedino će trebati prilagoditi raspored po danima; šesti dan postat će prvi, ali na način da iz Malog Lošinja kroz Privlaku zaplovite do Punte Križa.

Sljedećega dana možete do Punta na Krku, ali i ravno u Rab, pa će vam ostati dan više za Silbu, Olib ili Premudu (a možete skočiti čak i do prolaza Zapuntel i luke Ist). Šimuni su malo izvan ove rute. To je neveliko ribarsko naselje u istoimenoj uskoj i dubokoj uvali na E strani Paga.

To je akvatorij vrlo jakih i olujnih bura pa je uvala od davnina pružala zaštitu ribarima, a privukla je i ACI koji je ovdje sagradio marinu. No, baš će ta paška bura možda biti odlučujući faktor koji će vas odvratiti od Šimuna. Ipak je nezgodno otezati s izlaskom na more dok bura ne padne ili u prilasku marini s mukom svladavati udare vjetra s Paških rebara (stjenovit predio otoka neposredno južno od Šimuna).

Ako na ovu rutu ipak krećete iz Šimuna, najbolje je prvoga dana zaploviti prema Silbi ili Olibu, eventualno Istu i Zapuntelu, dakle krug oko Kvarnerića započeti od ovdje opisanoga drugog ili trećeg dana. Nešto sjevernije od Šimuna je Novalja, živo turističko mjesto.

Nedaleko je (ali s druge strane otoka) čuvena plaža Zrće, uz koju se ljeti sve do izlaska sunca burno živi u brojnim klubovima i kafićima. Ipak, Novalju vam nikako ne preporučujemo. Njezina luka je vrlo loša, otvorena je prema W i mnoge su jahte ovdje stradale pod udarima vjetrova iz SW do NNW, osobito od nevera iz W-NW.

Senjska bura

Ni Punat, glavno ishodište ove rute, nije bez bure, upravo suprotno. Nedaleko su Senjska vrata, strah i trepet pomoraca, akvatorij u kojem je ili utiha, ili kažin (recimo: ludnica, ili nešto još gore!), kako kažu Primorci. Pa zato, prije no što opišemo mjesto Punat i tamošnju marinu, ipak recimo još ponešto o tom najneugodnijem jadranskom vjetru...

Ah ta bura... treba li je se doista bojati? Najpošteniji odgovor bio bi: da, pomalo treba, ali prije svega je važno poznavati njezine osnovne osobine i onda planirati rutu tako da poštujemo njezinu snagu. Ako prognoza najavljuje buru pod Velebitom, tom moćnom planinom koja je njezin dom, bolje je odustati od plovidbe i naći dobar zaklon. Riječi senjska bura svi jadranski pomorci izgovaraju sa strahopoštovanjem. Ne bez razloga.

Uz Tršćanski zaljev i još poneku mikrolokaciju južnije, bura je upravo kod otoka Raba i Paga najjača na Jadranu. Gradić Senj dao joj je ime, jednako kao i čuvenim Senjskim vratima, morskom prolazu između Krka i Raba. Iz njih bura puše kao iz nekog lijevka, zrakasto se šireći u smjeru sjeverozapada i jugozapada te prema otoku Cresu podiže sve više i snažnije valove. Tek nešto slabija od senjske je maločas spomenuta bura pod Pagom, od Novalje pa sve do otoka Vira.

Svima koji plove dobro su znani predznaci bure: stvaranje kape prividno nepomičnih svijetlih oblaka na Velebitu koji kao da se drže vrha planine. Ako ih bolje promotrite dalekozorom, jasno se vidi da su, zapravo, vrlo aktivni: poput slapa brzo padaju niz Velebit, a potom se na određenoj, oštro ograničenoj visini gube, kao da slap odjednom postaje nevidljiv.

Ova pojava može nastati također i za juga i jugozapadnjaka, te odmah nakon jake ciklonalne nevere, a kapu ćete razlikovati od ostalih oblaka po svjetlijoj boji. Nakon pojave tih zloslutnih oblaka imate vrlo malo vremena za odluku što i kamo. Prvi, žestoki nalet bure doći će do vas za nekoliko minuta!

Jezerce u otoku

A sada dosta zastrašujućih riječi. Bura je ljeti ipak rijetka, od svibnja do polovine kolovoza daleko je veća vjerojatnost da vas Kvarnerić dočeka bonacom ili laganim maestralom. Poput jezera, Puntarska Draga zavukla se duboko u Krk. Tu je naselje Punat s velikom marinom, najstarijom na hrvatskoj obali. Draga zaslužuje malo podrobniji opis. Prije svega treba reći da uplovljavanje i isplovljavanje zahtijeva pojačanu pažnju zbog uskog i plitkog ulaznog kanala.

Najmanja dubina u ulaznom kanalu je 2,5 m za srednje razine mora. Za jakih južnih vjetrova, struje ovdje dosežu brzinu preko 2 čvora. Siguran put u kanalu pokazuju tri stupa sa zelenim svjetlima i kamene oznake lijevo i desno. Prođite između oznaka držeći se barem 10 m zapadno od zelenih oznaka.

Zapadno i istočno od označenog kanala je naglo plitko! Pazite na isturenu pličinu i hrid na zapadnoj strani preko puta najdublje zelene oznake! Dozvoljena brzina plovidbe u cijeloj Dragi je 5 čvorova!

Punat je nekoć imao nadaleko znano brodogradilište drvenih brodova, kao i snažno parobrodarsko društvo. Turizam je tu započeo već sredinom 19. st., ponajprije zbog zanimljivoga franjevačkog samostana na otočiću Košljunu usred Drage; o njegovoj ljepoti čulo se nadaleko pa su ga posjećivali brojni izletnici iz europskih zemalja.

Došli su u Punat između ostalih i carica Karolina, udovica austrijskog cara Ferdinanda I., Maksimilijan Ferdinand, mlađi brat austrijskog cara Franje Josipa, rumunjski kralj Karol I. i drugi. Već 1908. osnovano je Kupališno društvo. Među najstarijim zgradama je takozvani Stari toš, mlin za masline iz 18. stoljeća, a danas galerija.

U župnoj crkvi sv. Trojstva iz 1777. glavni oltar s rezbarijama i skulpturama je iz 1750.; na njemu je Maggiottova slika Propovijed sv. Ivana. U crkvi je i kasnogotička drvena polikromirana skulptura sv. Ane Samotreće (15. st.). U dnu uvale, kraj puta u grad Krk, stoji konzervirana starohrvatska crkvica sv. Dunata iz 9. stoljeća.

PRVI DAN • Od Punta do Raba

Vrijeme je, dakle, da konačno krenemo. Prva stvar će biti točenje goriva, jer na cijeloj ovoj ruti (ako ne ulazite u Mali Lošinj) neće biti crpke, pa je mudro napuniti ga do vrha. Krk je zaista lijep gradić, tek dvije-tri milje od Punta. U dnu luke, često teško pristupačna zbog brojnih ribarskih brodica, jedina je otočna obalna crpka. Punoga spremnika, iz Krka ćemo se zaputiti ka prvom cilju: Rabu.

Ako ipak zapuše ta toliko spominjana bura, na ruti između Krka i Raba ne treba bježati što dalje od nje, prema otoku Cresu. Upravo suprotno, treba joj se što više podvući pod skute, time će valovi biti manji. Dalje prema Cresu vjetar jedva da slabi, a valovi su tamo već izrazito duboki i strmi, što je loše i za brod i posadu. Ovakva taktika vrijedi i za motorne brodove i za jedrilice (koje će, sa smanjenim jedriljem, po buri biti u velikoj prednosti pred motornjacima).

Vrlo je važno da – i u vjetar i niz vjetar – nikada valovima ne okrenete puni bok, uvijek treba ploviti vjetru na pola boka, kako kažu pomorci, dakle ukoso.

Kamporska i Supetarska draga na otoku Rabu odlične su luke spasa dok se čeka slabljenje bure. U ovoj drugoj je ACI marina. Obje su plitkih, pjeskovitih završetaka, a otočni krajobraz, osobito na rtu Gonar i otočiću Maman koji dijele ova dva zaljeva, podsjeća na neka druga mora: žuti pijesak i posve osobito raslinje, golema trstika nalik na bambus.

Kalifront i njegova šuma

Sjeverozapadni rt otoka Raba, rt Kalifront (a Rabljani ga nazivaju Punta Kalifronta), s bijelim stupom svjetla (B Bl (3) 10s 8M), početak je prekrasne šumovite obale koja se proteže sve do samoga grada Raba. Cijeli taj široki poluotok, također imena Kalifront, pokriva šuma Dundo, koja se može uvrstiti u primjere najljepše očuvanih šuma crnike na Sredozemlju.

Tu su vrlo lijepe uvale, redom prema SE: Sv. Mara, Planka, Litovica, Krištofor, Čifnata, Gožinka, Veli Žal i Matovica (znana i kao Suha Punta). U njima je ljeti sve puno malih i većih barki, glisera i jahti čije posade uživaju kupajući se u kristalnom zelenoplavom moru i na pješčanim plažama. U Gožinki je posve pristojan restoran. Noću ćete u tim uvalama zateći tek poneki brod na sidru, tada je ovdje blaženi mir jer svi dnevni izletnici već prije sutona odu put Raba.

Iza rta Frkanj ugledat ćete morsko lice prekrasnoga grada i njegova četiri zvonika. S lijeva će vam ostati duboka uvala Sv. Eufemija koja je sa svoje dvije skrovite uvalice na SW strani također dobro sidrište po svim vjetrovima osim juga. Grad zvonika, parkova i kamenih uličica, Rab je zasigurno jedan od najljepših gradića na Jadranu. Tko god ga je upoznao, poželio se vratiti.

Rapski vitki zvonici, od kojih je najstariji onaj Sv. Antona iz 1181., kao i romaničke i renesansne palače i kuće svjedoče o bogatoj povijesti. Još prije dolaska Rimljana ilirski su ga Liburni nazvali Arba. Spominju ga grčki putopisci, na primjer Skilaks Kariandonski (4. st. pr. Kr.) i antički spisi s uputama za pomorce. Potom Arba postaje rimski municipij, dobiva status grada i to, prema jednom zapisu, sretnoga grada (Felix Arba).

S pojavom kršćanstva već u 4. stoljeću postaje sjedište biskupa. Naglo se razvija pa u srednjem vijeku ima deset tisuća stanovnika, a 1797. pada pod vlast Venecije. Vrijedi obići romaničku stolnu crkvu, nekoć katedralu, koju je 1177. godine posvetio papa Aleksandar III., a koju krase lijepi drveni kor i vrijedne oltarne slike.

Odšetajte do najviše točke grada, do Gornje ulice, i obiđite arheološki park sa zvonikom Sv. Ivana s kojega se pruža pogled sve do Silbe i Lošinja. Prekrasna je i gradska šuma - perivoj Komrčar, koju je početkom 20. stoljeća uredio nadšumar prezimena Belia.

Staze za pješake i bicikliste vode između brižno njegovanih kontinentalnih i mediteranskih stabala, od jablanova, javora i brijestova do pinija, lovora, čempresa, oleandra, ružmarina te stoljetnih agava i palma. A navečer Rab oživi glazbom i žamorom iz bezbrojnih kafića, restorana i konoba. Ljeti ovdje zabava traje do jutra.

Gdje i kako pristati?

Uploviti treba smanjenom brzinom oko gradskog lukobrana na rtu Sv. Ante (noću vas vodi crveno svjetlo na vrhu: C Bl 1,5s 3M). Pripazite na plovila koja izlaze iz luke. Ne idite blizu otočiću Tunera nasuprot lukobranu, jer tamo je plitko (svjetlo: Z Bl 2s 4M).

Unutar luke brzina je ograničena na 3 čv. Uz lukobran se zbog podvodnih hridi ne može vezati, a slijedi vanjski dio luke koji je predviđen samo za putnički promet pa je tu zabranjeno pristati. U nastavku se po lijevom boku proteže gradska riva uz koju pristaju veće jahte i turistički brodovi.

Pri dnu rive jedan je dio uređen za vezanje manjih brodica četverovezom (između reda žutih plutača i obale); ovdje se dno pod rivom uzdiže i postaje plitko, pa jedrilice (gaza do 2,5 m) mogu pristati jedino okrenute provom prema rivi, u suprotnom bi moglo stradati kormilo.

Rapska luka je prostrana i pruža dobru zaštitu od bure, vjetra koji dominira ne samo područjem otoka Raba već i čitavim podvelebitskim primorjem. Za jakoga juga, međutim, more je u njoj nemirno, a može i znatno narasti, osobito na E strani luke, tamo gdje je smještena marina. Ta je pojava karakteristična za zimsko razdoblje i upravo to je ključni razlog što je marina zimi zatvorena.

Lijepo bi bilo ostati u Rabu cijeli idući dan, recimo otputiti se par milja do neke romantične uvalice između Frkanja i Sv. Mare pa se vratiti navečer u luku. No, čekaju nas Silba, Olib, Premuda... Valja ujutro dalje.

---

UKUPNO: 107 milja


1. DAN • Punat - Rab............................................. 21 milja
2. DAN • Rab - Olib................................................ 24 milje
3. DAN • Olib - Silba................................................ 3 milje
4. DAN • Silba - Sv. Krijal (Premuda).......................11 milja
5. DAN • Sv. Krijal - Ilovik......................................... 9 milja
6. DAN • Ilovik - Jadrišćica ili Kolorat (otok Cres)....12 milja
7. DAN • povratak u Punat....................................... 27 milja
 

---

---

PLANIRAJTE REZERVU


Kvarnerić – akvatorij između otoka Krka na sjeveru, Silbe i Oliba na jugu, Cresa, Lošinja i Premude na zapadu te Raba i Paga na istoku – područje je povremenih vrlo jakih bura. Stoga ovdje treba pratiti vremenske prognoze i za plovidbe uvijek imati na umu rezervno rješenje.

---

---

KRK, OTOK GLAGOLJICE


Otok Krk je već u 5. stoljeću imao biskupiju sa sjedištem u gradu Krku. Knezovi krčki Frankopani (od 1118. do 1671.) bili su jedina obitelj na jadranskim otocima koja se razvila do moći u europskim razmjerima. O povijesti otoka svjedoči i Baščanska ploča, datirana oko 1100. godine. Pronađena je u selu Jurandvoru nedaleko Baške i predstavlja značajan izvor za povijest hrvatskog naroda, jezika i razvitak hrvatskoga narodnog pisma glagoljice.

Sadržajem potvrđuje suverenitet hrvatskoga kralja Zvonimira kao donatora zemljišnog posjeda na otoku (prvo spominjanje vladarova imena na narodnome jeziku). Danas je izložena u auli Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Zagrebu, a u crkvi svete Lucije u Jurandvoru je njezina kopija.

---

---

PRILAZ KRČKOJ LUCI


Snalaženje u prilazu krčkoj luci iz SW smjera noću ili pri smanjenoj vidljivosti može biti otežano, jer su lukobran i lučka svjetla teško raspoznatljivi na pozadini gradske rasvjete, osobito zeleno svjetlo na unutrašnjem molu. Ako biste jednostavno krenuli između dva svjetla, završili biste na lukobranu... Posebno treba paziti na produženo nasipano kamenje na vrhu lukobrana i obići ga na dovoljnoj udaljenosti.

---

---

ACI MARINA RAB


Tel. 051 724-023
e-mail: m.rab@aci-club.hr
web: www.aci-marinas.com
Otvorena je od 1. travnja do 31. listopada. Ima 142 veza u moru s priključcima za vodu i struju. Opremljena je skromno: café bar, sanitarni čvor (WC i tuševi), prodavaonica prehrambenih namirnica, mala servisna radionica, navoz za male barke, Wi-Fi, crpka za sve vrste goriva. Ako zimi navratite u Rab, a ne puše jugo, moći ćete brod slobodno vezati na gatu marine – besplatno, ali naravno i bez nadzora.

---

---

ACI MARINA SUPETARSKA DRAGA


Tel. 051 776-268
www.aci-marinas.com
Otvorena je cijele godine. Ima 328 vezova u moru i 53 mjesta na kopnu. Voda i struja. Restoran, sanitarni čvor, market, servisna radionica, dizalica (10 t), navoz. Nema goriva (najbliže u Rabu). Vode oko nedalekog otočića Mamana su plitke. Na glavi valobrana marine je crveno svjetlo (C Bl 5s 4M).

Noću treba s rta Kalifront uzeti kurs prema rtu Sorinj dok se ne ugleda crveno svjetlo.

---

---

MARINA PUNAT


Punat, Puntica 7
tel. 050 654-111
www.marina-punat.hr
e-mail: marina-punat@marina-punat.hr
Marina ima 800 vezova u moru (maksimalna dubina u prilaznom kanalu je 2,4 m) te 500 mjesta za plovila na suhome. Struja i voda na vezu, videonadzor. Dizalica od 10 t, travellift 50 t, slip 20 t, navoz 500 t (u brodogradilištu tik do marine). Servisi za popravke na plovilu, klimatizirana lakirnica. Prodavaonica nautičke opreme, market, restoran, praonica rublja. Gorivo u luci Krk, udaljenoj oko 3,3 milje.

Oprez! Unutar Puntarske drage brzina je ograničena na 5 čv.

Prilaz: Uzak i plitak ulazni kanal traži oprez! Ploviti oko 10 m W od tri zelena stupa sa svjetlom postavljena po sredini. W i E od sredine plitko!

Vjetrovi: Bura i jugo jako pušu, ali bez velikih valova.

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => JADRANSKE ĐITE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [extra_fields_search] => JADRANSKE ĐITE 0 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2020-10-09 11:49:28 [created_by] => 3261 [created_by_alias] => Iz knjige Darka Tralića "Najljepše jadranske plovidbe" [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2021-12-05 07:03:00 [modified_by] => 3261 [publish_up] => 2021-12-05 07:03:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 28 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 418 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--nautika [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [page_title] => Nautika [menu-meta_description] => Donosimo nautičke savjete, izvještaje s regata i boat showova, testiramo brodove. Čitajte sve o jedrenju, đitama po Jadranu, brodovima na struju, brodskim motorima i popravku broda. Učimo vas kako održavati brod. [menu-meta_keywords] => nautika, jedrenje, regata, brod, nautički savjeti, boat show, test broda, plovidba, tradicijski brodovi, đita, drveni brodovi, Marijan Žuvić, Damir Višić [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 0 [itemRelatedLimit] => 5 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 0 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 1 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 0 [itemRelatedImageGallery] => 0 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2020\/10\/09\/20215470.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Marko Mi\u0161\u010devi\u0107\/Arhiv\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["Marina u Puntu"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1280","hd_20215470_1920.jpg":"1920x1080","k_20215470_1280.jpg":"1280x1280","k_20215470_1024.jpg":"1024x1024","k_20215470_640.jpg":"640x640","k_20215470_480.jpg":"480x480","k_20215470_340.jpg":"340x340","k_20215470_220.jpg":"220x220","o_20215470_1280.jpg":"1280x853","o_20215470_1024.jpg":"1024x682","o_20215470_640.jpg":"640x426","o_20215470_480.jpg":"480x320","o_20215470_340.jpg":"340x226","o_20215470_220.jpg":"220x146","h_20215470_1280.jpg":"1280x854","h_20215470_1024.jpg":"1024x683","h_20215470_640.jpg":"640x427","h_20215470_480.jpg":"480x320","h_20215470_340.jpg":"340x227","h_20215470_220.jpg":"220x147","pp_20215470_1280.jpg":"1006x1280","pp_20215470_1024.jpg":"805x1024","pp_20215470_640.jpg":"503x640","pp_20215470_480.jpg":"377x480","pp_20215470_340.jpg":"267x340","pp_20215470_220.jpg":"173x220"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 418 [name] => Nautika [alias] => nautika [description] => [parent] => 417 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"417","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2018-11-16 09:18:21","customparams_modified":"2018-11-16 09:18:21","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 0 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7380905 Threads: 4 Questions: 1526648352 Slow queries: 4642198 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110555050 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 35 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '0' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /om/nautika ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 418 [name] => Nautika [alias] => nautika [parent] => 417 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /om/nautika ) ) [link] => /om/nautika/predlazemo-sedmodnevnu-kruznu-turu-punat-rab-olib-silba-premuda-ilovik-cres-punat-1148617 [printLink] => /om/nautika/predlazemo-sedmodnevnu-kruznu-turu-punat-rab-olib-silba-premuda-ilovik-cres-punat-1148617?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 629605 [name] => jadranske đite [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-01-30 07:59:20 [main_article_id] => 0 [alias] => jadranske-dite [link] => /tag/jadranske-dite ) [1] => stdClass Object ( [id] => 638746 [name] => Darko Tralić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-05-14 20:59:21 [main_article_id] => 0 [alias] => darko-tralic [link] => /tag/darko-tralic ) [2] => stdClass Object ( [id] => 658855 [name] => darko tralić otvoreno more [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-12-05 08:05:18 [main_article_id] => 0 [alias] => darko-tralic-otvoreno-more [link] => /tag/darko-tralic-otvoreno-more ) [3] => stdClass Object ( [id] => 249865 [name] => krstarenje Jadranom [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => krstarenje-jadranom [link] => /tag/krstarenje-jadranom ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => JADRANSKE ĐITE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Predlažemo sedmodnevnu kružnu turu: Punat - Rab - Olib - Silba - Premuda - Ilovik - Cres - Punat [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3261 [name] => Miomir Štrbac [username] => miomir.strbac [email] => miomir.strbac@slobodnadalmacija.hr [password] => $2y$10$oBa2AAEGUKq/Ymg095Mrh.7uW.yCfYXSNnHxeF4nyWHs8x3qBlQvy [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => {"admin_style":"","admin_language":"","language":"","editor":"","timezone":""} [groups] => Array ( [3] => 3 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [admin_style] => [admin_language] => [language] => [editor] => [timezone] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/miomir-strbac-3261 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1775 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 0 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/96410507fb7745ab8b7da88e9937be54?s=100&default=https%3A%2F%2Fmore.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2020/10/09/20215470.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Marko Miščević/Arhiv/Cropix [mainImageDesc] => Marina u Puntu [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2020/10/09/20215470.jpg [title] => Marina u Puntu Marko Miščević/Arhiv/Cropix ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Ovaj prijedlog je namijenjen prije svega onima koji će krenuti iz velike Marine Punat na otoku Krku. Marina Supetarska Draga (Rab) tek je nešto južnije, a kružna ruta dotiče i Mali Lošinj, dok ACI marina Šimuni (Pag) gleda na obližnji Olib, pa će prijedlog biti lako prilagodljiv i onima koji kreću iz tih triju marina.

Prije početka, još dvije-tri riječi o alternativnim polaznim marinama. Mali Lošinj je ionako gotovo na ruti (zbog produljenja rute izbjegli smo ulazak u duboki malološinjski zaljev, ali kroz prolaz Privlaka luka Maloga Lošinja lako je dohvatna tijekom plovidbe). Jedino će trebati prilagoditi raspored po danima; šesti dan postat će prvi, ali na način da iz Malog Lošinja kroz Privlaku zaplovite do Punte Križa.

Sljedećega dana možete do Punta na Krku, ali i ravno u Rab, pa će vam ostati dan više za Silbu, Olib ili Premudu (a možete skočiti čak i do prolaza Zapuntel i luke Ist). Šimuni su malo izvan ove rute. To je neveliko ribarsko naselje u istoimenoj uskoj i dubokoj uvali na E strani Paga.

To je akvatorij vrlo jakih i olujnih bura pa je uvala od davnina pružala zaštitu ribarima, a privukla je i ACI koji je ovdje sagradio marinu. No, baš će ta paška bura možda biti odlučujući faktor koji će vas odvratiti od Šimuna. Ipak je nezgodno otezati s izlaskom na more dok bura ne padne ili u prilasku marini s mukom svladavati udare vjetra s Paških rebara (stjenovit predio otoka neposredno južno od Šimuna).

Ako na ovu rutu ipak krećete iz Šimuna, najbolje je prvoga dana zaploviti prema Silbi ili Olibu, eventualno Istu i Zapuntelu, dakle krug oko Kvarnerića započeti od ovdje opisanoga drugog ili trećeg dana. Nešto sjevernije od Šimuna je Novalja, živo turističko mjesto.

Nedaleko je (ali s druge strane otoka) čuvena plaža Zrće, uz koju se ljeti sve do izlaska sunca burno živi u brojnim klubovima i kafićima. Ipak, Novalju vam nikako ne preporučujemo. Njezina luka je vrlo loša, otvorena je prema W i mnoge su jahte ovdje stradale pod udarima vjetrova iz SW do NNW, osobito od nevera iz W-NW.

Senjska bura

Ni Punat, glavno ishodište ove rute, nije bez bure, upravo suprotno. Nedaleko su Senjska vrata, strah i trepet pomoraca, akvatorij u kojem je ili utiha, ili kažin (recimo: ludnica, ili nešto još gore!), kako kažu Primorci. Pa zato, prije no što opišemo mjesto Punat i tamošnju marinu, ipak recimo još ponešto o tom najneugodnijem jadranskom vjetru...

Ah ta bura... treba li je se doista bojati? Najpošteniji odgovor bio bi: da, pomalo treba, ali prije svega je važno poznavati njezine osnovne osobine i onda planirati rutu tako da poštujemo njezinu snagu. Ako prognoza najavljuje buru pod Velebitom, tom moćnom planinom koja je njezin dom, bolje je odustati od plovidbe i naći dobar zaklon. Riječi senjska bura svi jadranski pomorci izgovaraju sa strahopoštovanjem. Ne bez razloga.

Uz Tršćanski zaljev i još poneku mikrolokaciju južnije, bura je upravo kod otoka Raba i Paga najjača na Jadranu. Gradić Senj dao joj je ime, jednako kao i čuvenim Senjskim vratima, morskom prolazu između Krka i Raba. Iz njih bura puše kao iz nekog lijevka, zrakasto se šireći u smjeru sjeverozapada i jugozapada te prema otoku Cresu podiže sve više i snažnije valove. Tek nešto slabija od senjske je maločas spomenuta bura pod Pagom, od Novalje pa sve do otoka Vira.

Svima koji plove dobro su znani predznaci bure: stvaranje kape prividno nepomičnih svijetlih oblaka na Velebitu koji kao da se drže vrha planine. Ako ih bolje promotrite dalekozorom, jasno se vidi da su, zapravo, vrlo aktivni: poput slapa brzo padaju niz Velebit, a potom se na određenoj, oštro ograničenoj visini gube, kao da slap odjednom postaje nevidljiv.

Ova pojava može nastati također i za juga i jugozapadnjaka, te odmah nakon jake ciklonalne nevere, a kapu ćete razlikovati od ostalih oblaka po svjetlijoj boji. Nakon pojave tih zloslutnih oblaka imate vrlo malo vremena za odluku što i kamo. Prvi, žestoki nalet bure doći će do vas za nekoliko minuta!

Jezerce u otoku

A sada dosta zastrašujućih riječi. Bura je ljeti ipak rijetka, od svibnja do polovine kolovoza daleko je veća vjerojatnost da vas Kvarnerić dočeka bonacom ili laganim maestralom. Poput jezera, Puntarska Draga zavukla se duboko u Krk. Tu je naselje Punat s velikom marinom, najstarijom na hrvatskoj obali. Draga zaslužuje malo podrobniji opis. Prije svega treba reći da uplovljavanje i isplovljavanje zahtijeva pojačanu pažnju zbog uskog i plitkog ulaznog kanala.

Najmanja dubina u ulaznom kanalu je 2,5 m za srednje razine mora. Za jakih južnih vjetrova, struje ovdje dosežu brzinu preko 2 čvora. Siguran put u kanalu pokazuju tri stupa sa zelenim svjetlima i kamene oznake lijevo i desno. Prođite između oznaka držeći se barem 10 m zapadno od zelenih oznaka.

Zapadno i istočno od označenog kanala je naglo plitko! Pazite na isturenu pličinu i hrid na zapadnoj strani preko puta najdublje zelene oznake! Dozvoljena brzina plovidbe u cijeloj Dragi je 5 čvorova!

Punat je nekoć imao nadaleko znano brodogradilište drvenih brodova, kao i snažno parobrodarsko društvo. Turizam je tu započeo već sredinom 19. st., ponajprije zbog zanimljivoga franjevačkog samostana na otočiću Košljunu usred Drage; o njegovoj ljepoti čulo se nadaleko pa su ga posjećivali brojni izletnici iz europskih zemalja.

Došli su u Punat između ostalih i carica Karolina, udovica austrijskog cara Ferdinanda I., Maksimilijan Ferdinand, mlađi brat austrijskog cara Franje Josipa, rumunjski kralj Karol I. i drugi. Već 1908. osnovano je Kupališno društvo. Među najstarijim zgradama je takozvani Stari toš, mlin za masline iz 18. stoljeća, a danas galerija.

U župnoj crkvi sv. Trojstva iz 1777. glavni oltar s rezbarijama i skulpturama je iz 1750.; na njemu je Maggiottova slika Propovijed sv. Ivana. U crkvi je i kasnogotička drvena polikromirana skulptura sv. Ane Samotreće (15. st.). U dnu uvale, kraj puta u grad Krk, stoji konzervirana starohrvatska crkvica sv. Dunata iz 9. stoljeća.

PRVI DAN • Od Punta do Raba

Vrijeme je, dakle, da konačno krenemo. Prva stvar će biti točenje goriva, jer na cijeloj ovoj ruti (ako ne ulazite u Mali Lošinj) neće biti crpke, pa je mudro napuniti ga do vrha. Krk je zaista lijep gradić, tek dvije-tri milje od Punta. U dnu luke, često teško pristupačna zbog brojnih ribarskih brodica, jedina je otočna obalna crpka. Punoga spremnika, iz Krka ćemo se zaputiti ka prvom cilju: Rabu.

Ako ipak zapuše ta toliko spominjana bura, na ruti između Krka i Raba ne treba bježati što dalje od nje, prema otoku Cresu. Upravo suprotno, treba joj se što više podvući pod skute, time će valovi biti manji. Dalje prema Cresu vjetar jedva da slabi, a valovi su tamo već izrazito duboki i strmi, što je loše i za brod i posadu. Ovakva taktika vrijedi i za motorne brodove i za jedrilice (koje će, sa smanjenim jedriljem, po buri biti u velikoj prednosti pred motornjacima).

Vrlo je važno da – i u vjetar i niz vjetar – nikada valovima ne okrenete puni bok, uvijek treba ploviti vjetru na pola boka, kako kažu pomorci, dakle ukoso.

Kamporska i Supetarska draga na otoku Rabu odlične su luke spasa dok se čeka slabljenje bure. U ovoj drugoj je ACI marina. Obje su plitkih, pjeskovitih završetaka, a otočni krajobraz, osobito na rtu Gonar i otočiću Maman koji dijele ova dva zaljeva, podsjeća na neka druga mora: žuti pijesak i posve osobito raslinje, golema trstika nalik na bambus.

Kalifront i njegova šuma

Sjeverozapadni rt otoka Raba, rt Kalifront (a Rabljani ga nazivaju Punta Kalifronta), s bijelim stupom svjetla (B Bl (3) 10s 8M), početak je prekrasne šumovite obale koja se proteže sve do samoga grada Raba. Cijeli taj široki poluotok, također imena Kalifront, pokriva šuma Dundo, koja se može uvrstiti u primjere najljepše očuvanih šuma crnike na Sredozemlju.

Tu su vrlo lijepe uvale, redom prema SE: Sv. Mara, Planka, Litovica, Krištofor, Čifnata, Gožinka, Veli Žal i Matovica (znana i kao Suha Punta). U njima je ljeti sve puno malih i većih barki, glisera i jahti čije posade uživaju kupajući se u kristalnom zelenoplavom moru i na pješčanim plažama. U Gožinki je posve pristojan restoran. Noću ćete u tim uvalama zateći tek poneki brod na sidru, tada je ovdje blaženi mir jer svi dnevni izletnici već prije sutona odu put Raba.

Iza rta Frkanj ugledat ćete morsko lice prekrasnoga grada i njegova četiri zvonika. S lijeva će vam ostati duboka uvala Sv. Eufemija koja je sa svoje dvije skrovite uvalice na SW strani također dobro sidrište po svim vjetrovima osim juga. Grad zvonika, parkova i kamenih uličica, Rab je zasigurno jedan od najljepših gradića na Jadranu. Tko god ga je upoznao, poželio se vratiti.

Rapski vitki zvonici, od kojih je najstariji onaj Sv. Antona iz 1181., kao i romaničke i renesansne palače i kuće svjedoče o bogatoj povijesti. Još prije dolaska Rimljana ilirski su ga Liburni nazvali Arba. Spominju ga grčki putopisci, na primjer Skilaks Kariandonski (4. st. pr. Kr.) i antički spisi s uputama za pomorce. Potom Arba postaje rimski municipij, dobiva status grada i to, prema jednom zapisu, sretnoga grada (Felix Arba).

S pojavom kršćanstva već u 4. stoljeću postaje sjedište biskupa. Naglo se razvija pa u srednjem vijeku ima deset tisuća stanovnika, a 1797. pada pod vlast Venecije. Vrijedi obići romaničku stolnu crkvu, nekoć katedralu, koju je 1177. godine posvetio papa Aleksandar III., a koju krase lijepi drveni kor i vrijedne oltarne slike.

Odšetajte do najviše točke grada, do Gornje ulice, i obiđite arheološki park sa zvonikom Sv. Ivana s kojega se pruža pogled sve do Silbe i Lošinja. Prekrasna je i gradska šuma - perivoj Komrčar, koju je početkom 20. stoljeća uredio nadšumar prezimena Belia.

Staze za pješake i bicikliste vode između brižno njegovanih kontinentalnih i mediteranskih stabala, od jablanova, javora i brijestova do pinija, lovora, čempresa, oleandra, ružmarina te stoljetnih agava i palma. A navečer Rab oživi glazbom i žamorom iz bezbrojnih kafića, restorana i konoba. Ljeti ovdje zabava traje do jutra.

Gdje i kako pristati?

Uploviti treba smanjenom brzinom oko gradskog lukobrana na rtu Sv. Ante (noću vas vodi crveno svjetlo na vrhu: C Bl 1,5s 3M). Pripazite na plovila koja izlaze iz luke. Ne idite blizu otočiću Tunera nasuprot lukobranu, jer tamo je plitko (svjetlo: Z Bl 2s 4M).

Unutar luke brzina je ograničena na 3 čv. Uz lukobran se zbog podvodnih hridi ne može vezati, a slijedi vanjski dio luke koji je predviđen samo za putnički promet pa je tu zabranjeno pristati. U nastavku se po lijevom boku proteže gradska riva uz koju pristaju veće jahte i turistički brodovi.

Pri dnu rive jedan je dio uređen za vezanje manjih brodica četverovezom (između reda žutih plutača i obale); ovdje se dno pod rivom uzdiže i postaje plitko, pa jedrilice (gaza do 2,5 m) mogu pristati jedino okrenute provom prema rivi, u suprotnom bi moglo stradati kormilo.

Rapska luka je prostrana i pruža dobru zaštitu od bure, vjetra koji dominira ne samo područjem otoka Raba već i čitavim podvelebitskim primorjem. Za jakoga juga, međutim, more je u njoj nemirno, a može i znatno narasti, osobito na E strani luke, tamo gdje je smještena marina. Ta je pojava karakteristična za zimsko razdoblje i upravo to je ključni razlog što je marina zimi zatvorena.

Lijepo bi bilo ostati u Rabu cijeli idući dan, recimo otputiti se par milja do neke romantične uvalice između Frkanja i Sv. Mare pa se vratiti navečer u luku. No, čekaju nas Silba, Olib, Premuda... Valja ujutro dalje.

---

UKUPNO: 107 milja


1. DAN • Punat - Rab............................................. 21 milja
2. DAN • Rab - Olib................................................ 24 milje
3. DAN • Olib - Silba................................................ 3 milje
4. DAN • Silba - Sv. Krijal (Premuda).......................11 milja
5. DAN • Sv. Krijal - Ilovik......................................... 9 milja
6. DAN • Ilovik - Jadrišćica ili Kolorat (otok Cres)....12 milja
7. DAN • povratak u Punat....................................... 27 milja
 

---

---

PLANIRAJTE REZERVU


Kvarnerić – akvatorij između otoka Krka na sjeveru, Silbe i Oliba na jugu, Cresa, Lošinja i Premude na zapadu te Raba i Paga na istoku – područje je povremenih vrlo jakih bura. Stoga ovdje treba pratiti vremenske prognoze i za plovidbe uvijek imati na umu rezervno rješenje.

---

---

KRK, OTOK GLAGOLJICE


Otok Krk je već u 5. stoljeću imao biskupiju sa sjedištem u gradu Krku. Knezovi krčki Frankopani (od 1118. do 1671.) bili su jedina obitelj na jadranskim otocima koja se razvila do moći u europskim razmjerima. O povijesti otoka svjedoči i Baščanska ploča, datirana oko 1100. godine. Pronađena je u selu Jurandvoru nedaleko Baške i predstavlja značajan izvor za povijest hrvatskog naroda, jezika i razvitak hrvatskoga narodnog pisma glagoljice.

Sadržajem potvrđuje suverenitet hrvatskoga kralja Zvonimira kao donatora zemljišnog posjeda na otoku (prvo spominjanje vladarova imena na narodnome jeziku). Danas je izložena u auli Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Zagrebu, a u crkvi svete Lucije u Jurandvoru je njezina kopija.

---

---

PRILAZ KRČKOJ LUCI


Snalaženje u prilazu krčkoj luci iz SW smjera noću ili pri smanjenoj vidljivosti može biti otežano, jer su lukobran i lučka svjetla teško raspoznatljivi na pozadini gradske rasvjete, osobito zeleno svjetlo na unutrašnjem molu. Ako biste jednostavno krenuli između dva svjetla, završili biste na lukobranu... Posebno treba paziti na produženo nasipano kamenje na vrhu lukobrana i obići ga na dovoljnoj udaljenosti.

---

---

ACI MARINA RAB


Tel. 051 724-023
e-mail: m.rab@aci-club.hr
web: www.aci-marinas.com
Otvorena je od 1. travnja do 31. listopada. Ima 142 veza u moru s priključcima za vodu i struju. Opremljena je skromno: café bar, sanitarni čvor (WC i tuševi), prodavaonica prehrambenih namirnica, mala servisna radionica, navoz za male barke, Wi-Fi, crpka za sve vrste goriva. Ako zimi navratite u Rab, a ne puše jugo, moći ćete brod slobodno vezati na gatu marine – besplatno, ali naravno i bez nadzora.

---

---

ACI MARINA SUPETARSKA DRAGA


Tel. 051 776-268
www.aci-marinas.com
Otvorena je cijele godine. Ima 328 vezova u moru i 53 mjesta na kopnu. Voda i struja. Restoran, sanitarni čvor, market, servisna radionica, dizalica (10 t), navoz. Nema goriva (najbliže u Rabu). Vode oko nedalekog otočića Mamana su plitke. Na glavi valobrana marine je crveno svjetlo (C Bl 5s 4M).

Noću treba s rta Kalifront uzeti kurs prema rtu Sorinj dok se ne ugleda crveno svjetlo.

---

---

MARINA PUNAT


Punat, Puntica 7
tel. 050 654-111
www.marina-punat.hr
e-mail: marina-punat@marina-punat.hr
Marina ima 800 vezova u moru (maksimalna dubina u prilaznom kanalu je 2,4 m) te 500 mjesta za plovila na suhome. Struja i voda na vezu, videonadzor. Dizalica od 10 t, travellift 50 t, slip 20 t, navoz 500 t (u brodogradilištu tik do marine). Servisi za popravke na plovilu, klimatizirana lakirnica. Prodavaonica nautičke opreme, market, restoran, praonica rublja. Gorivo u luci Krk, udaljenoj oko 3,3 milje.

Oprez! Unutar Puntarske drage brzina je ograničena na 5 čv.

Prilaz: Uzak i plitak ulazni kanal traži oprez! Ploviti oko 10 m W od tri zelena stupa sa svjetlom postavljena po sredini. W i E od sredine plitko!

Vjetrovi: Bura i jugo jako pušu, ali bez velikih valova.

---

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Marko Miščević/Arhiv/Cropix
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/om/nautika/predlazemo-sedmodnevnu-kruznu-turu-punat-rab-olib-silba-premuda-ilovik-cres-punat-1148617 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=a1da4c9c096c086411b1d6a0e20a1900c80eb2d5 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Predla%C5%BEemo+sedmodnevnu+kru%C5%BEnu+turu%3A+Punat+-+Rab+-+Olib+-+Silba+-+Premuda+-+Ilovik+-+Cres+-+Punat&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fom%2Fnautika%2Fpredlazemo-sedmodnevnu-kruznu-turu-punat-rab-olib-silba-premuda-ilovik-cres-punat-1148617 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fom%2Fnautika%2Fpredlazemo-sedmodnevnu-kruznu-turu-punat-rab-olib-silba-premuda-ilovik-cres-punat-1148617 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => JADRANSKE ĐITE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) )
StoryEditorOCM

JADRANSKE ĐITEPredlažemo sedmodnevnu kružnu turu: Punat - Rab - Olib - Silba - Premuda - Ilovik - Cres - Punat

Piše Iz knjige Darka Tralića "Najljepše jadranske plovidbe"
5. prosinca 2021. - 08:03

Ovaj prijedlog je namijenjen prije svega onima koji će krenuti iz velike Marine Punat na otoku Krku. Marina Supetarska Draga (Rab) tek je nešto južnije, a kružna ruta dotiče i Mali Lošinj, dok ACI marina Šimuni (Pag) gleda na obližnji Olib, pa će prijedlog biti lako prilagodljiv i onima koji kreću iz tih triju marina.

Prije početka, još dvije-tri riječi o alternativnim polaznim marinama. Mali Lošinj je ionako gotovo na ruti (zbog produljenja rute izbjegli smo ulazak u duboki malološinjski zaljev, ali kroz prolaz Privlaka luka Maloga Lošinja lako je dohvatna tijekom plovidbe). Jedino će trebati prilagoditi raspored po danima; šesti dan postat će prvi, ali na način da iz Malog Lošinja kroz Privlaku zaplovite do Punte Križa.

Sljedećega dana možete do Punta na Krku, ali i...

11. svibanj 2024 19:30