Novosti Biznis

A domaći grintaju

'Hrvatska je svedena na nogomet, obalu i muškarce!': promotivni spot HTZ-a raspalio Hrvate, a turisti ga - hvale

A domaći grintaju

Nekoliko dana nakon objave novog promotivnog spota Hrvatske turističke zajednice na velikom turističkom sajmu u Londonu, javnost, pogotovo društvene mreže, vrve reakcijama i komentarima. Stranci, kojima je, budimo objektivni, uradak i namijenjen, spot većinom hvale, te oduševljeni viđenim najavljuju svoj skori dolazak.

Ako ćemo iskreno, to je jedina svrha ovog promotivnog spota i ključan faktor pri ocjenjivanju uspješnosti, no Hrvati su opet nezadovoljni.

- Hrvatska je svedena na nogomet i muškarce - mogao bi biti nazivnik svih primjedbi, a teško je ne primijetiti kako dio ipak drži vodu. Zastupljeni su uglavnom svjetski poznati nogometaši i destinacije na obali, u prvi plan dospjela je tek jedna dama (Zrinka Cvitešić), neke regije su zaboravljene, a većina zvijezda iz spota, primjećuju građani, u Lijepoj našoj uopće ne živi.

Slabo su zastupljene i kultura i umjetnost, a na sve to uklopila se i priča o navodnom plagijatu - novi spot HTZ-a u glazbenoj podlozi opasno podsjeća na spot istarskog župana "Valter Flego - Zajedno gradimo dalje! Sulla via del progresso'', koji je IDS objavio u svibnju ove godine. No kako je očito riječ matrici kojom se služi većina producentskih kuća, pitanje je može li se to zamjeriti. Slična je i izmjena kadrova iz svakodnevnog života istarskog župana, čiju ulogu u spotu HTZ-a preuzimaju poznati sportaši.

- Točno je da je u spotu Hrvatske turističke zajednice korištena identična glazba kao u predizbornom videu IDS-a za Valtera Flega, a i sam koncept spota je vrlo sličan. Iako nam je drago što su Istra i naš spot poslužili kao inspiracija za promociju cijele Hrvatske, nadamo se da će ubuduće ključni kriteriji za izradu ovakvih spotova biti kreativnost i originalnost - kaže Davor Pinzana, voditelja Ureda za odnose s javnošću IDS-a.

Nezadovoljnim Hrvatima nije važno ni to što su Luka Modrić, Mario Mandžukić, Ivan Rakitić, Mateo Kovačić, Dejan Lovren, Marin Čilić, Dario Šarić i ostali promotori hrvatskih ljepota i turizma odlučili svoje honorare dati za liječenje bolesne djece, što znači da će pola milijuna kuna biti donirano udrugama i ustanovama po njihovom izboru. Kristjan Staničić, direktor Glavnog ureda HTZ-a, odabir većeg broja sportaša opravdao je činjenicom da će sljedeća godina biti u znaku sporta zbog brojnih sportskih događaja i prvenstava, pa smatra da su upravo oni najbolji ambasadori.

Mislilo se, pojašnjavaju iz Turističke zajednice, i na ciljanu publiku, spot se lako može kratiti i koristiti za ciljanu publiku na specifičnim tržištima u raznim dijelovima svijeta, pa su glavni akteri birani i po tom ključu. Inače, produkcija trominutnog videa koštala je 700 tisuća kuna, što ga čini jednim od najjeftinijih domaćih turističkih promotivnih spotova.

Domaća publika, po svemu sudeći, nije prepoznala ni talent mladog redatelja Nevia Marasovića (34). Struka i kritika upravo je Nevia proglasila jednom od najsjajnijih zvijezda hrvatskoga filma, redateljem nove generacije koji iza sebe ima gotovo dvije stotine reklama i nekoliko većih uradaka, hvaljenu humorističnu seriju "Instruktor", igrani film "The Show Must Go On", triler "Goran".... t.m.


'Nedopustivo da nema niti jednog kadra iz Međimurja i sjevera Hrvatske'

Gradonačelnik Čakovca Stjepan Kovač uputio je apel Hrvatskoj turističkoj zajednici i istaknuo da u zadnjem promotivnom spotu nema niti jednog kadra sjevernog dijela Lijepe naše i Međimurja. „Spot je uistinu hvalevrijedan i obuhvatio je sve elemente na koje možemo biti ponosni - vrhunske sportaše, kulturne destinacije, gastronomske delicije i divne krajolike. Međutim, naprosto je nevjerojatno da je u potpunosti izostavljen sjever Hrvatske, naši divni gradovi i bogata turistička ponuda - poručio je Kovač koji je naglasio kako su u njemu svakako trebale sudjelovati i ženske snage.

- Hrvatska se osobito ponosi uspješnim sportašicama kao što je Sandra Perković, Sandra Kolak i Blanka Vlašić i posve je nevjerojatno da se niti jedna nije pojavila u spotu. S obzirom na to da je riječ o spotu koji će nas predstavljati u svijetu, možemo li se zapitati što to govori o ravnopravnosti spolova u Hrvatskoj? Riječ je o ozbiljnom propustu - kazao je gradonačelnik Čakovca.

Cappelli i Staničić: Novi spot HTZ-a rađen je za strana tržišta i jako dobro primljen

Novi spot HTZ-a s poznatim sportašima i umjetnicima jako je dobro primljen na stranim tržištima, kojima je i namijenjen, i u 48 sati imao je 3,6 milijuna pregleda, što nije imao nijedan spot HTZ-a do sada, istaknuli su u petak ministar turizma Gari Cappelli i direktor Glavnog ureda HTZ-a u Kristjan Staničić komentirajući kritike i nezadovoljstvo novim spotom.


"Spot je definitivno sjajan i za razliku od prije sada, uz prirodne ljepote i poznate hrvatske lokacije, predstavlja i svjetski poznate sportaše i umjetnike. Treba znati i da je spot napravljen za inozemstvo i strana tržišta, s kojih smo ovih dana već dobili sto postotnu potporu i zadovoljstvo viđenim, što potvrđuju i brojke da je u 48 sati spot imao 3,6 milijuna pregleda, što je do najviše do sada", istaknuo je Cappelli koji je, kao i Staničić, kritike na novi spot HTZ-a komentirao na pitanje novinara nakon sastanka u Zračnoj luci Rijeka, na otoku Krku.

 
Novi spot Hrvatske turističke zajednice (HTZ), koji je snimljen za 700 tisuća kuna i premijerno predstavljen u utorak u Londonu na Svjetskoj turističkoj burzi WTM, izazvao je i niz negativnih reakcija i kritika, uz pitanja zašto nekih krajeva Hrvatske nema u spotu.


Tako su iz Rijeke, ali i šire s Kvarnera u javnim pismima zamjerili što Rijeke, kao Europske prijestolnice kulture 2020., Kvarnera, Opatije, Gorskog kotara i drugih mjesta nema u spotu te zatražili da se to ispravi, a slično su reagirali i iz Čakovca i Varaždina, zamjerajući da u spotu uopće nema sjeverozapadne Hrvatske pa tako primjerice ni varaždinskog Špancirfesta niti drugih detalja iz tih krajeva.


Neki su, pak, zamjerili što HTZ u novom spotu koristio istu glazbu kao IDS u političkoj kampanji, no ima i dosta pozitivnih komentara na društvenim mrežama putem kojih je spot i objavljen, kao i u samom turističkom sektoru.
Inače, i do sada je gotovo uvijek bilo kritika i nezadovoljnih s promo spotovima HTZ-a, primjerice iz vremena dok je direktor Glavnog ureda HTZ-a bio Niko Bulić da u jednom spotu uopće nije bilo Slavonije i Baranje, da je u spotu s Anom Rucner prije ulaska Hrvatske u EU bilo previše nekih krajeva, a nekih uopće ne, itd.


"Ako ćemo od sto posto reći da je deset posto nezadovoljno spotom, onda tvrdim da smo napravili najbolji spot do sada", rekao je ministar Cappelli odgovarajući danas na pitanja novinara o nezadovoljstvu novim spotom. 
Cappelli tvrdi i kako nije točno da u spotu nema Kvarnera i Gorskog kotara, jer ima, ali i da "nije bila poanta da se u spotu prikazuju svi dijelovi zemlje, jer bi tada trajao 45 minuta, nego da se s poznatim ljudima u svijetu promovira Hrvatsku".


Direktor HTZ-a kaže kako se može raspravljati o tome što nekih krajeva zemlje nema u kadrovima spota te najavljuje kako će se spot koristiti u isječcima za pojedine vrste turističkih proizvoda i krajeve zemlje.


"Spot traje tri minute i više ćemo koristiti njegove isječke za pojedine ponude. Ako budemo radili spot za zdravstveni turizam, a radit ćemo, sigurno u njemu nećemo zaobići mjesta i gradove poput Opatije, Lošinja, ali i Daruvarskih i drugih toplica i sličnih destinacija. Slično ćemo raditi spotove i za druge oblike ponude, poput kongresnog turizma i drugih", najavio je Staničić.


U 'popravljanje' u nekim budućim spotovima vjeruje i, kako je novinarima sam kazao, župan primorsko-goranski Zlatko Komadina, koji je kazao da je tu očito sada "međunarodno zadovoljstvo i domaće, lokalno nezadovoljstvo".
"Jasno je da se ne može sve uključiti u jedan film, ali neke su činjenice neosporne  - da je hrvatski turizam rođen u Opatiji, na Kvarneru, da će Rijeka biti Europska prijestolnica kulture 2020.", kazao je Komadina.


Cappelli i Staničić sudjelovali su na sastanku u Zračnoj luci Rijeka/Krk, na kojem se razgovaralo o razvoju te luke i mogućnostima novih letova pa i u zimskom razdoblju.


Na upite novinara, Staničić je objasnio da se od 30 milijuna kuna, koliko je HTZ ukupno predvidio za udruženo oglašavanje, oko šest milijuna kuna odnosi na 'partnerstva' za zračnu luku Rijeka/Krk. Za tu je zračnu luku, a javni poziv za strateško udruženo oglašavanje je još uvijek otvoren, HTZ-u do sada stiglo kandidatura u vrijednosti pet milijuna kuna, i to zračnih prijevoznika Ryanair, Eurowings i Norvegian Air.


"Osobno ću još oko toga razgovarati i s Croatia Airlinesom jer se tamo promijenila uprava, a zanima nas da Rijeka/Krk dobije bar dvije-tri zimske linije, o čemu već razgovaramo i za 2019. s nekoliko prijevoznika da imaju možda bazu na Krku", poručio je Staničić.

(Hina)

Naslovnica Biznis