More Ribolov

KUPUJTE ODRŽIVE PROIZVODE IZ RIBARSTVA

Bez grižnje savjesti uz ribu na Veliki petak

KUPUJTE ODRŽIVE PROIZVODE IZ RIBARSTVA

U vrijeme Uskrsa, riblja jela su vrlo popularna i često se nalaze na stolovima brojnih kućanstava. Međutim, čak oko 30 posto ribljih stokova je prelovljeno, dok se 60 posto lovi do maksimuma. Unatoč ovim poražavajućim brojkama, i dalje je moguće jesti ribu bez grižnje savjesti.

Uz pravilan odabir ribe, ljubitelji ribljeg obroka mogu pridonijeti rješenju. Novi WWF-ov vodič za kupnju proizvoda iz ribarstva pruža kupcima jasne informacije i upute, pomoću kojih mogu napraviti odabir koji "ne prazni mora". Osim toga, u vodiču se mogu pronaći recepti s proizvodima iz ribarstva koje su osmislili vrhunski europski kuhari, uključujući i našu šeficu kuhinje hotela Esplanade, Anu Grgić.

„U ovom trenutku budućnost mora i oceana ovisi o svima nama a ispravna odluka prilikom kupnje proizvoda iz ribarstva napravit će razliku između praznog mora i zdravog ekosustava.", kaže WWF-ov savjetnik za ribarstvo Danijel Kanski. "Preporuka WWF-a je da kada je to moguće, odaberete lokalne i organski uzgojene ribe poput šarana, pastrve, orade, brancina ili daganja.

Ako birate ribe iz uzgoja, također je poželjno da one imaju ASC certifikat. Za divlju ribu preporučuje se MSC certifikat, a kada to nije moguće, da se pazi na veličinu ribe koju se kupuje. Poželjne veličine ribe za najčešće konzumirane ribe u Hrvatskoj nalaze se također u vodiču.

Održivi izbor proizvoda iz ribarstva doprinosi dugoročnom očuvanju ribljih stokova i tako podržava egzistenciju više od 800 milijuna ljudi, koji su izravno ili neizravno ovise o ribarstvu.

WWF-ov vodič za održiv odabir proizvoda iz ribarstva optimiziran je za mobilne uređaje te tako omogućuje jednostavno korištenje tijekom kupovine. Vodič pruža orijentaciju između 60 riba i ribljih vrsta kroz sustav semafora (crveno izbjegavati, žuto kupovati umjereno, zeleno po želji).

Za vrijeme uskrsnih blagdana, ali i tijekom cijele godine, WWF-ov vodič za proizvode iz ribarstva pomoći će kupcima donijeti pravi odabir. "Sa samo malo promišljanja, možete podržati mora i oceane kao i milijune ljudi koji ovise o vrijednim morskih resursima„ kaže Kanski.

Naslovnica Ribolov