More Nautika

DUH U MALOJ BOCI

Quicksilver Activ 595 Cruiser u trupu dužine 5,65 metara nudi veliki ležaj, prostran kokpit i modernu štedljivu pentu

DUH U MALOJ BOCI

Quicksilver je u Hrvatskoj pojam za jednostavne i pristupačne glisere često tvornički pripremljene za motore Mercury, sestrinski proizvod iz američke grupacije Brunswick. Ta vlasnička povezanost ima mnoge prednosti, poput niže cijene i servisne podrške, ali i svojih nedostataka. Naime, ostali proizvođači izvanbrodskih motora ne žele se povezivati s jednim imenom iako su poznati bliski odnosi kao što ih imaju Suzuki i Beneteau ili Yamaha i Jeanneau. Osim toga, brod je sastavljen od stotinu dijelova različitih dobavljača i kvar na nekoj sitnici samo bi mogao pokvariti besprijekoran imidž koji brižno njeguju proizvođači motora. Upravo te sitnice su razlog nezadovoljstva nekih vlasnika Quicksilvera koji su prigovarali kako plovila nisu u skladu s visokom reputacijom Mercuryjevih penti.

Podizanje kvalitete

U tome ne treba previše kriviti Poljake koji su svoju industriju male brodogradnje zasnovali na dugogodišnjem kooperantskom iskustvu s Brunswickom. Menadžerski zahtjevi za što nižom cijenom su tako rigorozni da je broj radnih sati sveden na minimum i načelno kvalitetan brod bi gubio ugled na detaljima. Po svemu sudeći ta su vremena iza nas jer nova generacija Quicksilvera pokazuje značajan odmak od stare filozofije. Na prvi pogled se primjećuje solidnost izvedbe u svakom dijelu i u to smo se uvjerili na testu modela Activ 595 Cruiser, najmanjeg primjerka s kabinom iz te linije.

Mala dizajnerska revolucija označena nazivom Activ zahvatila je sve neribolovne modele, a testirani brod je umanjena verzija vrlo uspješnog Cruisera 645, ovjenčanog prestižnom titulom Motornog broda 2012. godine. Naoko jedina značajna razlika između ta dva modela jest u ispirnom toaletu kao opciji kod većega.

Klasičan dnevni gliser u stvarnosti nudi puno više nego na papiru gdje je navedena dužina trupa od svega 5,65 metara. Svi upućeni u brodogradnju znaju koliko je zahtjevno u tako malomu prostoru smjestiti sve što čovjeku na moru može zatrebati, no u tome se prepoznaje sva kreativnost Brunswickovih inženjera. Vanjske linije su vrlo sportski oblikovane i teško biste očekivali nekakav komfor u unutrašnjosti, međutim u pramcu je stao ležaj za dvoje dužine 190 centimetara i najveće širine 180 cm. Visina iznad postelje je zadovoljavajućih 70 centimetara, što uz veliki krovni prozor i rasvjetu daje solidan osjećaj prostora. Samo je važno napomenuti za one sa slabijom kralježnicom da ulazak u kabinu zahtijeva malo akrobatike ili klasičan četveronožni pristup.

Harmonika vrata od neprozirne plastike su dvodijelna uz gornji poklopac na pneumatskim amortizerima za povećanje svijetlog otvora i stvaranje propuha u ljetnim danima. Svi okovi i amortizeri su puno masivniji nego prije i imamo dojam da će takvi ostati i u idućim godinama.

(CIJELI TEKST DOSTUPAN JE U TISKANOM IZDANJU OTVORENOG MORA BR. 222 I ONLINE PRETPLATNICIMA NA WWW.OTVORENOMORE.COM)

Naslovnica Nautika