More Nautika

sportsko nadgrađe i komforna unutrašnjost

Elan E5 rasni trkač

sportsko nadgrađe i komforna unutrašnjost

Karakteristike današnjih jurilica pod jedrima definira sve osim njezine dužine, stoga je upitno ima li više smisla isticanje toga podatka u nazivu modela. Vodeći se tom filozofijom, u Elanu su svoju performance liniju preimenovali – preuzimajući ideologiju autoindustrije te oznaku duljine zamijenili brojčanom oznakom klase uz dodatak stupnja tuninga s oznakom E, S i GT.

Elan E5 – svjetskoj nautičkoj javnosti predstavljen pod nazivom Elan 400, nasljednik je jednog od najuspješnijih, ali tehnološki dotrajalog Elana 410. Tako je E5 dizajniran da zadovolji ustaljene želje njihovih kupaca – lako upravljiv i brz u tipično jadranskim uvjetima laganog vjetra, ali spreman bez teškoća podnijeti i jače vjetrove, i to uz minimalno smanjenje površine jedrilja i malobrojnu posadu. E5 je rezultat konstantnog istraživanja jedriličarskih navika, njihova ponašanja na brodu, te korištenje jedrilice u različitim uvjetima i za različite svrhe, stoga je Elanov projektantski tim udružen s dizajnerskim studiom Humphreys projektirao regatni krstaš koji objedinjuje najbolje tehnologije i saznanja iz regatnog i krstaškog svijeta.

Sportski dizajn

Već je na prvi pogled bilo vidljivo da je nova jedrilica nastavila putem Elana 350, europske jahte 2011. godine – plosnati trup na krmi (hard chine hull), široka i otvorena krma, preklopna krmena platforma, sklopivi stol u kokpitu, uvlačiv baštun za genaker, karakteristični panoramski trupni prozori te minimalistički i sportski dizajnirana paluba. U izradi korita i palube jedrilice, begunjski brodograditelji koriste najsuvremenije tehnologije vakuumske infuzije smole i laminiranja sendviča (VAIL), pa je tako postignut iznimno povoljan odnos njezine (visoke) čvrstoće i (minimalne) težine. Kako su pritom zadovoljeni i najviši standardi o sigurnosti plovidbe, E5 dobio je od Germanische Lloyda kategoriju A (bez limita).

Ispod palube, jedrilica nudi puno komfora i prostora svijetlog i čistog dizajna, s puno zanimljivih rješenja, poput novog ulaza u salon. Brod se nudi u varijanti s dvije ili tri udobne kabine kada na plovilu može prespavati do osam osoba. Naravno, najviše pažnje posvećeno je salonu gdje se provodi najviše vremena. Središnjim dijelom salona dominiraju dva naslonjača i preklopni salonski stol, dimenzijama po mjeri višečlane posade. Nije beznačajna ni pametna organizacija prostora za smještaj raznoraznih stvari po okolnim ormarićima.

Velika kuhinja

Na lijevoj strani je navigatorov kutić, ne kao prisilno ubačeno rješenje, nego pravo radno mjesto koje koristi ukupnu duljinu salona po lijevoj strani, s dovoljno prostora za smještaj potrebnih stvari i instrumenata. Isto tako, kada se navigacijski stol sklopi – cijeli naslonjač se pretvara u prostran ležaj. Dnevno osvjetljenje stiže kroz dva stropna okna i bočna panoramska stakla, a dojam dodatno pojačava bjelina stropa i svijetlog namještaja. Desno od ulaza smještena je kuhinja, složena u obliku slova U, dobro opremljena i većih dimenzija nego što je uobičajeno na plovilima te kategorije. Šank na sredini povećava radnu površinu kuhinje i dodatni je prostor za smještaj potrebnih stvari i namirnica kojih uvijek treba na brodu. Nasuprot kuhinji smještena je krmena kupaonica, ergonomski valjano projektirana, bez suvišnih, ali i inovativnih detalja. Njezino ubacivanje nije nimalo štetilo funkcionalnosti ostatka potpalublja, baš suprotno.

Dvije prostrane krmene kabine identično su opremljene bračnim posteljama, ladicama te garderobnim ormarima za jedriličarsku odjeću – s odvodom vode s ocijeđenih odijela. Zahvaljujući širini trupa na krmi i u središnjem dijelu, projektanti su mogli ostvariti sav taj komfor potpalublja, no zbog brzine jedrenja su ipak morali uštipnuti u pramčanoj kabini. Naime, oštar pramac ograničava prostor za smještaj kreveta, posebice u dijelu predviđenom za noge, ali su i ovaj put domišljatim rasporedom donekle doskočili tom problemu. Spomenimo da su tu smješteni garderobni ormarić, pretinci sa strane, dvije velike ladice ispod kreveta... te da postoji mogućnost da vlasnik ima i zaseban sanitarni čvor, čime će mnogi ipak biti zadovoljni.

(CIJELI TEKST DOSTUPAN JE U TISKANOM IZDANJU OTVORENOG MORA BR. 218 I ONLINE PRETPLATNICIMA NA WWW.OTVORENOMORE.COM)

Naslovnica Nautika