More Nautika

GUMENA MOĆ

Barracuda 500: gumenjak s plastičnim dnom koji je namijenjen ronjenju i podvodnom ribolovu

GUMENA MOĆ

Na osnovi svojega dugogodišnjeg iskustva, Danijel Petrak iz godine u godine priređuje ljubiteljima gumenjaka nova iznenađenja. S modelom Barracuda 500, popunio je prazninu u ponudi između proslavljenog modela 470 i 530, a poklonicima osebujnih gumenjaka Barracuda proširio izbor. Dok je model 530 bio križanac modela 470 i tada većeg 590, za petstoticu ipak možemo kazati da je nastavak priče kod naših gumonautičara popularne četristosedamdesetice.

Pametna rješenja

Kao i za sve Barracudine gumenjake, i za model 500 vrijedi da je začinjen dugogodišnjim iskustvom brodograditelja uz implementaciju dobrih sugestija dobivenih od strane samih korisnika. Tako, osim niza dobrih rješenja, na sebi ima i hrpu pametnih detalja. Riječ je o gumenjaku s plastičnim dnom na kojem se jasno vidi da je namijenjen ne samo uživanju, nego isto tako ronjenju ili podvodnom ribolovu.

To ponajprije sugerira činjenica da je u osnovnom paketu opreme gumenjak spartanski opremljen, ali potpuno funkcionalan za obavljanje svih radnih zadaća. Naravno, uz mogućnost opcijskog opremanja raznim dodacima za uživanje. Primjerice, sunčalištem na pramčanom dijelu, čiji se jastuci mogu smjestiti u velika spremišta, ili pak biminijem koji se može držati i za vrijeme vožnje, pa sve do oblaganja poda tikovinom.

Poliesterska gazišta te podesti na krmi i pramcu zaštićuju tubuse prigodom ulaska na gumenjak preko pramca ili prolaza prema krmenoj platformi, a onaj tko želi malo više, može ih obložiti tikovinom. Inače, te su plohe iskorištene za ugradnju heavy duty opreme. Na stražnjima su to po jedna bitva i tri rukohvata na svakoj, dok se na prednjoj nalaze dvije bitve i vodilica za sidro.

Kao i kod kraće sestre, bitna odlika ovog plovila je iskorištenost svih prostora stakloplastičnog korita, tako da postoje tri velika spremišta koja se mogu zaključati.

Sajle u cijevi

U pramčanom dijelu je veliko pramčano spremište opremljeno plinskim amortizerom za pridržavanje velikog poklopca. Na testiranom plovilu u njemu je opcijski ugrađen 90-litreni spremnik goriva uz koji je ostalo dovoljno prostora za smještaj bokobrana ili dodatne opreme. Za ozračivanje spremišta od para gorive smjese, postoje dva ventilacijska otvora.

Do njega, u samom vrhu pramca je malo spremište za sidro i sidrene konope, a u ovoj varijanti s ugrađenim rezervoarom promišljeno je ugrađen čep za gorivo, tako da se u slučaju nespretnog ulijevanja goriva u pramčani rezervoar i njegova prolijevanja gorivo ne razlije ispod podnica, čime je olakšano njegovo čišćenje.

Preklapanjem upravljačke konzole s integriranom sjedalicom ispred nje, pristupa se velikom spremištu koje se proteže i ispod podnice kokpita. Preklapajućom konzolom pristup ploči s instrumentima za ugradnju dodatne ili kontrolu postojeće elektronike je znatno olakšan. Domišljatost i iskustvo brodograditelja potvrđena je i činjenicom da su sve sajle i kabeli električne instalacije koji idu prema krmenom dijelu i motoru zaštićene njihovim provlačenjem kroz cijev prema krmi.

(CIJELI TEKST DOSTUPAN JE U TISKANOM IZDANJU OTVORENOG MORA BR. 217 I ONLINE PRETPLATNICIMA NA WWW.OTVORENOMORE.COM)

Naslovnica Nautika