More Nautika

Španjolski dizajn, švedska tehnologija i hrvatski majstori

Pearl Sea 31 Hard Top: adut domaće male brodogradnje atraktivnog izgleda i luksuzne unutrašnjosti

Španjolski dizajn, švedska tehnologija i hrvatski majstori

Od nekadašnjeg niza hrvatskih proizvođača većih motornih brodova aktivno ih je svega nekoliko, ali znanje i kalupi su ostali čekajući neka bolja vremena. Na ostacima nekadašnjeg brodogradilišta Prinz iz Oroslavlja stvoren je brend Pearlsea Yachts koji u novom pogonu u Varaždinu uz pet starih modela dužine do 17 metara od prošle godine proizvode i desetmetarsku jahticu Pearlsea 31 Hard Top.

Iako je ostatak flote prvenstveno orijentiran prema izvozu, novi model je po dimenzijama i konceptu zanimljiv i mnogim domaćim ljubiteljima modernih i brzih brodova. Brod je djelo španjolskog dizajnera Xavija Cardella inače specijaliziranog za puno veće jahte, kako na jedra tako i na motorni pogon.

Gledajući brod na prvi pogled neobično zvuči podatak kako je dužina trupa svega 9,30 metara. Osim nesumnjivog dizajnerskog umijeća u tome je veliku ulogu odigrala visina trupa s dobro iskorištnim volumenom potpalublja, sve skladno spojeno s tvrdim krovom, jednom od mogućih verzija broda.

Mesnata garnitura

Dimenzije još više dolaze do izražaja na suhom, pa smo u prvom susretu s brodom na zagrebačkom nautičkom sajmu pomislili kako je visina čak prevelika. No, okružen morem Pearlsea izgleda puno bolje, a u glisiranju čak i opasno jer ga dvobojni dizajn kita ubojice izdvaja od svih ostalih plovila. No, krenimo od repa, odnosno krme. Najtradicionalnije oblikovan dio broda ne nudi ništa novo, odmjerena tikom prekrivena platforma sa spremnikom za privezne konope, bitvama i priključkom za struju. Iako je udaljenost platforme od vodene linije velika, prolaz prema kokpitu je zaštićen od zapljuskivanja malom stepenicom i vratašcima od inoksa i stakla.

Vrlo udobna L-garnitura od bijele umjetne kože zauzima lijevi dio kokpita i u cjelosti je natkrivena, tako da će se u hladovini tvrdoga krova provoditi najveći dio vremena. Za plovidbu hladnijim morima projektiran je i stakleni zatvor krmenog prostora, ali za naše mediteranske uvjete je to malo kome potrebno. Plastični stol s teleskopskom nogom je jednostavniji za održavanje, no s obzirom na količinu tikovine drveni bi se bolje uklopio.

Vanjski gastronomski kutak alternativa je unutrašnjoj kuhinji i, svakako, hladnjak i sudoper je uvijek korisno imati pri ruci. Nažalost, zbog manjka prostora plinski plamenik je dimenzijama dostatan samo za kuhanje kave, pa će ljubitelji roštilja biti malo razočarani. Razlog uskog kokpita je širina broda od 2,98 metara, a kako vanjski bočni prolazi pojedu puno prostora za kretanje po sredini kokpita ostaje dosta uski prolaz. Skiperska fotelja predviđena je za jednu osobu, a s lijeve strane prolaza je povišena ležaljka, atraktivna za snimanje modnih fotografija, ali u praksi ne baš iskoristiva.

Samo upravljačko mjesto je jedno od najnakićenijih koje smo u posljednje vrijeme imali priliku vidjeti. Petnaest analognih instrumenata, dvadesetak prekidača, nekoliko digitalnih ekrana, joystick za pramčani potisnik, te uz sportski kožni volan moderni upravljački stup Volvo Pente sa svojim nizom prekidača.

Hrpa kazaljki

Iako se danas preferira pojednostaviti dijagnostiku i nadzor preko jednog velikog multifunkcijskog ekrana s alarmima, ljubitelji klasičnih kazaljki mogu biti zadovoljni jer je uspješno stvorena atmosfera sportskog automobila. S povišenog upravljačkog mjesta lako se nadzire svaki dio broda. Za potrebu se može proviriti i preko krova jer se panoramski krov može otvoriti i pojačati osjećaj plovidbe pod vedrim nebom. U večernjim satima atmosferu će podgrijavati niz rasvjetnih tijela raspoređenih duž stropa i krme, te glazba iz ugrađenih zvučnika.

(CIJELI TEKST DOSTUPAN JE U TISKANOM IZDANJU OTVORENOG MORA BR. 216 I ONLINE PRETPLATNICIMA NA WWW.OTVORENOMORE.COM)

Naslovnica Nautika