stdClass Object ( [id] => 204032 [title] => Ivan Ramljak i Marko Škobalj: Splitsku publiku uhvatili smo u 'Trapulu' [alias] => ivan-ramljak-i-marko-skobalj-splitsku-publiku-uhvatili-smo-u-trapulu [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Bilo je jako blizu da se svjetska premijera kratkometražne “Trapule” uigranog redateljskog dvojca Ivan Ramljak - Marko Škobalj (“Najpametnije naselje u državi”, “Oslobođenje u 26 slika”, “In Utero”) dogodi u Cannesu. Film “Trapula” je, naime, ušao u uži krug canneske selekcije.

- Dospio je film u Cannes preko dobrih ljudi iz HAVC-a. Nakon toga javile su se čak dvije sekcije festivala (Quinzaine des realisateurs i La Semaine de la Critique) da su zainteresirane za film, i to, koliko znamo, jedini njima zanimljiv od svih hrvatskih koje su dobili, od kojih nas je prva uzela u uži izbor. Oni nemaju običaj slati objašnjenja zašto netko nije primljen, tako da ne znamo u čemu je bila stvar. No, super je već kad dobiješ potvrdu s takve adrese da ti je film dobar - govore nam Ramljak i Škobalj.

» U filmu se, u slici i tonu, osjeća utjecaj čestih canneskih gostiju, od meditativne metafizike Weerasthekula do hipnotičkog mraka Gaspara Noea, pa je razlog za čuđenje što film nije upao na festival to veći. Sekirate li se zbog toga?

- Ti utjecaji nisu bili svjesni, iako volimo oba autora, uz brojne druge. Početna točka iz koje je krenulo razmišljanje o “Trapuli” bio je jedan moj san (Ramljakov, op.a.). Poslije su se tu uplela iskustva s izoliranosti života na otoku, a onda i neki sasvim osobni obračuni s manje lijepim stvarima iz našeg djetinjstva. U montaži smo primijetili neke sličnosti s grčkim novim valom, što nas je razveselilo, iako je i to nastalo sasvim slučajno. Naravno da nam je žao što nismo upali na Cannes, ali teško je nešto tako veliko uopće očekivati, pogotovo kad napraviš film bez prevelikih razmišljanja o tome gdje će završiti.

» Kako komentirate to što je, smatraju mnogi, napravljen veliki propust neuvrštavanjem “Trapule” u konkurenciju ovogodišnjih Dana hrvatskog filma? Je li vam to gore od Cannesa?

- Dani imaju vrlo čudnu poziciju među domaćim filmašima. Svi se istovremeno sprdaju s njima, što zbog vrlo bizarne selekcije (ove godine npr. u dokumentarnoj konkurenciji kriterije žirija nisu zadovoljila “Ambulantna kola Sofije” nagrađena u Cannesu, kao i “Gangster te voli”), što zbog loših uvjeta u kojima se odvijaju projekcije, ali istovremeno žele biti na njima, jer su u Hrvatskoj prilike za prikazivanje kratkih filmova vrlo rijetke. Naše filmove redovito odbijaju na Danima, tako da više ništa ne očekujemo od njih. Uostalom, HAVC je pokrenuo inicijativu za novim festivalom toga tipa, pa se nadamo da će se on i pokrenuti.

» Kako bilo, film “Trapula” je na koncu svjetsku premijeru imao neki dan na FMFS-u, što ima savršenog smisla, s obzirom da poštuje tradiciju mediteranske kinematografije i usko je vezan za podneblje - počeo se snimati na Korčuli točno godinu prije projekcije na Bačvicama. Jeste li zadovoljni kako se na kraju sve posložilo?

- Zanimljivo je da je jedan mladi režiser nakon projekcije u Splitu rekao da on “Trapulu” vidi kao “hrabru dekonstrukciju mediteranskog filma”. Zapravo je odlično ispalo. Alen Munitić nas je zvao nakon što nismo prošli na Danima i rekao da želi da svjetska premijera filma bude u Splitu, iako ga tada nije bio ni pogledao. Iskaz takvog povjerenja nas je oduševio i naravno da smo morali prihvatiti poziv. Inače, ovo je naš već treći film na FMFS-u, tako da možemo reći da imamo lijep i dugotrajan odnos s festivalom.

» Jeste li, pak, zadovoljni recepcijom splitske publike koja je jako specifična?

- Reći ćemo ono što smo napisali na Facebooku nakon projekcije: ”Uhvatili smo ljude u trapulu, neki su izašli iz nje u čudu, a neki plješćući”. Svjesni smo da ovaj film nije za široke mase, ali nadamo se da smo zainteresirali barem nekoga tko nije navikao na spore i meditativne filmove bez dijaloga s teškom emocionalnom “prtljagom”.

Prizor iz 'Trapule', filma koji Splićane nije ostavio ravnodušnima
» U redu iza mene, začuo sam pitanja gledatelja tipa “Šta je ovo?” i “Jel ti kužiš o čemu se radi?”. Kako biste im odgovorili na ta pitanja?

- Ovaj film, kao i svaki naš, ima jasno definirano značenje za nas, ali ga mi ne želimo nametati publici. Naša želja je da on emotivno dodirne osobu koja ga gleda. Ako to uspije, makar ga i iznervirao, onda film “radi”. Ako ga ostavi ravnodušnim, onda nije uspio. A svaka individualna interpretacija, makar i sasvim drugačija od one naše, dobrodošla je.

» U filmu vam glume naturščici. Mislite li da bi bio jednako dobar da ste angažirali prave glumce?

- Volimo raditi s naturščicima, jer nam se čini da od njih možemo dobiti autentičnije i prirodnije reakcije. Pogotovo ako snimamo film s puno dokumentarističkih elemenata, kao što je ovaj. Kod rada s naturščicima ključan je odabir ljudi, koji zapravo trebaju “glumiti” same sebe, tj. ne glumiti. Drugi uvjet za uspješnu ulogu je da trebaju imati dovoljno samopouzdanja, da mogu stati pred kamere i biti ono što jesu. Naš je zadatak da im u tome pomognemo.

» Držite li da je lokacija snimanja bila od presudne važnosti ili se mogla udarati klapa i negdje drugdje?

- Taj spomenuti san od kojeg je sve počelo događao se točno na toj lokaciji, tako da ništa drugo nije dolazilo u obzir. Inače, riječ je o jednom vrlo specifičnom dijelu otoka Korčule, u blizini mjesta Lumbarda. Zbog pijeska, kaktusa, trstike i agava neki ljudi ga zovu Meksiko. Također, dio filma odvija se u tunelu u okviru napuštene vojarne iz doba JNA, koji je dosta jedinstven.

» Kako vas dvojica uopće režirate? Je li netko zadužen za određeni vid posla ili čitavo vrijeme funkcionirate kao jedan?

- Skoro 20 godina druženja, gledanja filmova i razgovaranja o njima dovelo je do toga da vrlo slično razmišljamo, tako da obojica radimo sve, i jako dobro se nadopunjavamo. Ipak, može se reći da je Marko malo više skloniji pisanju scenarija, a Ivan režiji. Marko je emocionalniji, a Ivan racionalniji dio tima. Marko se više fokusira na odnose s glumcima, a Ivan na kadriranje. Najzanimljiviji trenuci dešavaju se kad nesvjesno zamijenimo “uloge”. Riječ je svakako o čvrstom kreativnom odnosu/”braku”.

» Suradnju nastavljate na dugometražnom prvijencu koji je dobio zeleno svjetlo na razvoju scenarija. O čemu će se tu raditi?

- Radi se o dosta drugačijem filmu od naših dosadašnjih - napetom trileru o sukobu zatvorene zajednice i dvojice stranaca koji u nju dolaze. Trebao bi se snimati na otoku Susku i imati puno dijaloga. Dakle, i dalje će biti prisutna atmosfera otočne izolacije s jakim elementom vizualnog, ali s puno više radnje, i s određenom dozom humora.

marko njegić
vojko bašić/cropix

Zvuk mora

Film se otvara zvukom mora i zatvara kadrom njegove pučine. Je li to možda posveta (pokojnom) Bigasu Luni?

- Ne. Nismo neki veliki fanovi dotičnog režisera, ni filma “Zvuk mora” na koji vjerojatno ciljaš. Kao mladi smo voljeli “Jamon Jamon” i “Zlatna muda”, ali to je manje-više to.

Nada u bolje sutra

Kako biste se pozicionirali unutar hrvatske kinematografije i što mislite o njoj?

- Naša pozicija je krajnje autsajderska jer nismo studirali film, a nismo više ni mladi. Nažalost, nismo ni žene pa se ne možemo šlepati ni u toj “niši”. Šalu na stranu, od aktivnih hrvatskih autora najviše cijenimo Gorana Devića, Zvonu Jurića, Hanu Jušić, Sonju Tarokić, Ivana Livakovića... Mislimo da se kod njih vidi jedan sasvim drugi pristup filmu od onoga koji je doveo do toga da nas već godinama nema u službenim konkurencijama najprestižnijih festivala, bar što se tiče dugometražnih filmova. Inače, animacija i eksperimentalni filmovi su nam na visini, kod dokumentarnih i kratkih se vidi veliki napredak, ali prosjek (ne)kvalitete dugometražnih je zabrinjavajući. Ipak, spomenuti autori svojim obrazovanjem, razumijevanjem filma i nagledanošću daju nadu da će stvari biti bolje

Novi Bore Lee

Ivane, fanovi traže novog Boru Leeja. Hoće li ga dobiti?

- Bore Lee stalno snima nove filmove u Sinju, ali nažalost oni se baš i ne distribuiraju, iako su sve bolji i bolji. Što se tiče mojih planova, razmišljao sam o dokumentarcu o njemu i njegovu stvaralaštvu. Hoće li se i kada realizirati, teško je reći.


[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Ovaj film, kao i svaki naš, ima jasno definirano značenje za nas, ali ga mi ne želimo nametati publici. Naša želja je da emotivno dodirne osobu koja ga gleda. Ako to uspije, makar ga i iznervirao, onda film radi. Ako ga ostavi ravnodušnim, onda nije uspio [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kratkometražni hit s fmfs-a [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2013-06-14 22:38:29 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2013-06-15 12:55:56 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2013-06-15 13:31:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 5639 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2013/06/15/spektar/RAMLJAK_SKOBLJA2-100613.1.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x577" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4953573 Threads: 4 Questions: 177529675 Slow queries: 76448 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 5172244 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/ivan-ramljak-i-marko-skobalj-splitsku-publiku-uhvatili-smo-u-trapulu-204032 [printLink] => /kultura/ivan-ramljak-i-marko-skobalj-splitsku-publiku-uhvatili-smo-u-trapulu-204032?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 219375 [name] => festivalmediteranskogfilmasplit [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => festivalmediteranskogfilmasplit [link] => /tag/festivalmediteranskogfilmasplit ) [1] => stdClass Object ( [id] => 219547 [name] => fmfs [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => fmfs [link] => /tag/fmfs ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Ovaj film, kao i svaki naš, ima jasno definirano značenje za nas, ali ga mi ne želimo nametati publici. Naša želja je da emotivno dodirne osobu koja ga gleda. Ako to uspije, makar ga i iznervirao, onda film radi. Ako ga ostavi ravnodušnim, onda nije uspio [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kratkometražni hit s fmfs-a [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Ivan Ramljak i Marko Škobalj: Splitsku publiku uhvatili smo u 'Trapulu' [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-21-10-27-35-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/06/15/spektar/RAMLJAK_SKOBLJA2-100613.1.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/06/15/spektar/RAMLJAK_SKOBLJA2-100613.1.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Bilo je jako blizu da se svjetska premijera kratkometražne “Trapule” uigranog redateljskog dvojca Ivan Ramljak - Marko Škobalj (“Najpametnije naselje u državi”, “Oslobođenje u 26 slika”, “In Utero”) dogodi u Cannesu. Film “Trapula” je, naime, ušao u uži krug canneske selekcije.

- Dospio je film u Cannes preko dobrih ljudi iz HAVC-a. Nakon toga javile su se čak dvije sekcije festivala (Quinzaine des realisateurs i La Semaine de la Critique) da su zainteresirane za film, i to, koliko znamo, jedini njima zanimljiv od svih hrvatskih koje su dobili, od kojih nas je prva uzela u uži izbor. Oni nemaju običaj slati objašnjenja zašto netko nije primljen, tako da ne znamo u čemu je bila stvar. No, super je već kad dobiješ potvrdu s takve adrese da ti je film dobar - govore nam Ramljak i Škobalj.

» U filmu se, u slici i tonu, osjeća utjecaj čestih canneskih gostiju, od meditativne metafizike Weerasthekula do hipnotičkog mraka Gaspara Noea, pa je razlog za čuđenje što film nije upao na festival to veći. Sekirate li se zbog toga?

- Ti utjecaji nisu bili svjesni, iako volimo oba autora, uz brojne druge. Početna točka iz koje je krenulo razmišljanje o “Trapuli” bio je jedan moj san (Ramljakov, op.a.). Poslije su se tu uplela iskustva s izoliranosti života na otoku, a onda i neki sasvim osobni obračuni s manje lijepim stvarima iz našeg djetinjstva. U montaži smo primijetili neke sličnosti s grčkim novim valom, što nas je razveselilo, iako je i to nastalo sasvim slučajno. Naravno da nam je žao što nismo upali na Cannes, ali teško je nešto tako veliko uopće očekivati, pogotovo kad napraviš film bez prevelikih razmišljanja o tome gdje će završiti.

» Kako komentirate to što je, smatraju mnogi, napravljen veliki propust neuvrštavanjem “Trapule” u konkurenciju ovogodišnjih Dana hrvatskog filma? Je li vam to gore od Cannesa?

- Dani imaju vrlo čudnu poziciju među domaćim filmašima. Svi se istovremeno sprdaju s njima, što zbog vrlo bizarne selekcije (ove godine npr. u dokumentarnoj konkurenciji kriterije žirija nisu zadovoljila “Ambulantna kola Sofije” nagrađena u Cannesu, kao i “Gangster te voli”), što zbog loših uvjeta u kojima se odvijaju projekcije, ali istovremeno žele biti na njima, jer su u Hrvatskoj prilike za prikazivanje kratkih filmova vrlo rijetke. Naše filmove redovito odbijaju na Danima, tako da više ništa ne očekujemo od njih. Uostalom, HAVC je pokrenuo inicijativu za novim festivalom toga tipa, pa se nadamo da će se on i pokrenuti.

» Kako bilo, film “Trapula” je na koncu svjetsku premijeru imao neki dan na FMFS-u, što ima savršenog smisla, s obzirom da poštuje tradiciju mediteranske kinematografije i usko je vezan za podneblje - počeo se snimati na Korčuli točno godinu prije projekcije na Bačvicama. Jeste li zadovoljni kako se na kraju sve posložilo?

- Zanimljivo je da je jedan mladi režiser nakon projekcije u Splitu rekao da on “Trapulu” vidi kao “hrabru dekonstrukciju mediteranskog filma”. Zapravo je odlično ispalo. Alen Munitić nas je zvao nakon što nismo prošli na Danima i rekao da želi da svjetska premijera filma bude u Splitu, iako ga tada nije bio ni pogledao. Iskaz takvog povjerenja nas je oduševio i naravno da smo morali prihvatiti poziv. Inače, ovo je naš već treći film na FMFS-u, tako da možemo reći da imamo lijep i dugotrajan odnos s festivalom.

» Jeste li, pak, zadovoljni recepcijom splitske publike koja je jako specifična?

- Reći ćemo ono što smo napisali na Facebooku nakon projekcije: ”Uhvatili smo ljude u trapulu, neki su izašli iz nje u čudu, a neki plješćući”. Svjesni smo da ovaj film nije za široke mase, ali nadamo se da smo zainteresirali barem nekoga tko nije navikao na spore i meditativne filmove bez dijaloga s teškom emocionalnom “prtljagom”.

Prizor iz 'Trapule', filma koji Splićane nije ostavio ravnodušnima
» U redu iza mene, začuo sam pitanja gledatelja tipa “Šta je ovo?” i “Jel ti kužiš o čemu se radi?”. Kako biste im odgovorili na ta pitanja?

- Ovaj film, kao i svaki naš, ima jasno definirano značenje za nas, ali ga mi ne želimo nametati publici. Naša želja je da on emotivno dodirne osobu koja ga gleda. Ako to uspije, makar ga i iznervirao, onda film “radi”. Ako ga ostavi ravnodušnim, onda nije uspio. A svaka individualna interpretacija, makar i sasvim drugačija od one naše, dobrodošla je.

» U filmu vam glume naturščici. Mislite li da bi bio jednako dobar da ste angažirali prave glumce?

- Volimo raditi s naturščicima, jer nam se čini da od njih možemo dobiti autentičnije i prirodnije reakcije. Pogotovo ako snimamo film s puno dokumentarističkih elemenata, kao što je ovaj. Kod rada s naturščicima ključan je odabir ljudi, koji zapravo trebaju “glumiti” same sebe, tj. ne glumiti. Drugi uvjet za uspješnu ulogu je da trebaju imati dovoljno samopouzdanja, da mogu stati pred kamere i biti ono što jesu. Naš je zadatak da im u tome pomognemo.

» Držite li da je lokacija snimanja bila od presudne važnosti ili se mogla udarati klapa i negdje drugdje?

- Taj spomenuti san od kojeg je sve počelo događao se točno na toj lokaciji, tako da ništa drugo nije dolazilo u obzir. Inače, riječ je o jednom vrlo specifičnom dijelu otoka Korčule, u blizini mjesta Lumbarda. Zbog pijeska, kaktusa, trstike i agava neki ljudi ga zovu Meksiko. Također, dio filma odvija se u tunelu u okviru napuštene vojarne iz doba JNA, koji je dosta jedinstven.

» Kako vas dvojica uopće režirate? Je li netko zadužen za određeni vid posla ili čitavo vrijeme funkcionirate kao jedan?

- Skoro 20 godina druženja, gledanja filmova i razgovaranja o njima dovelo je do toga da vrlo slično razmišljamo, tako da obojica radimo sve, i jako dobro se nadopunjavamo. Ipak, može se reći da je Marko malo više skloniji pisanju scenarija, a Ivan režiji. Marko je emocionalniji, a Ivan racionalniji dio tima. Marko se više fokusira na odnose s glumcima, a Ivan na kadriranje. Najzanimljiviji trenuci dešavaju se kad nesvjesno zamijenimo “uloge”. Riječ je svakako o čvrstom kreativnom odnosu/”braku”.

» Suradnju nastavljate na dugometražnom prvijencu koji je dobio zeleno svjetlo na razvoju scenarija. O čemu će se tu raditi?

- Radi se o dosta drugačijem filmu od naših dosadašnjih - napetom trileru o sukobu zatvorene zajednice i dvojice stranaca koji u nju dolaze. Trebao bi se snimati na otoku Susku i imati puno dijaloga. Dakle, i dalje će biti prisutna atmosfera otočne izolacije s jakim elementom vizualnog, ali s puno više radnje, i s određenom dozom humora.

marko njegić
vojko bašić/cropix

Zvuk mora

Film se otvara zvukom mora i zatvara kadrom njegove pučine. Je li to možda posveta (pokojnom) Bigasu Luni?

- Ne. Nismo neki veliki fanovi dotičnog režisera, ni filma “Zvuk mora” na koji vjerojatno ciljaš. Kao mladi smo voljeli “Jamon Jamon” i “Zlatna muda”, ali to je manje-više to.

Nada u bolje sutra

Kako biste se pozicionirali unutar hrvatske kinematografije i što mislite o njoj?

- Naša pozicija je krajnje autsajderska jer nismo studirali film, a nismo više ni mladi. Nažalost, nismo ni žene pa se ne možemo šlepati ni u toj “niši”. Šalu na stranu, od aktivnih hrvatskih autora najviše cijenimo Gorana Devića, Zvonu Jurića, Hanu Jušić, Sonju Tarokić, Ivana Livakovića... Mislimo da se kod njih vidi jedan sasvim drugi pristup filmu od onoga koji je doveo do toga da nas već godinama nema u službenim konkurencijama najprestižnijih festivala, bar što se tiče dugometražnih filmova. Inače, animacija i eksperimentalni filmovi su nam na visini, kod dokumentarnih i kratkih se vidi veliki napredak, ali prosjek (ne)kvalitete dugometražnih je zabrinjavajući. Ipak, spomenuti autori svojim obrazovanjem, razumijevanjem filma i nagledanošću daju nadu da će stvari biti bolje

Novi Bore Lee

Ivane, fanovi traže novog Boru Leeja. Hoće li ga dobiti?

- Bore Lee stalno snima nove filmove u Sinju, ali nažalost oni se baš i ne distribuiraju, iako su sve bolji i bolji. Što se tiče mojih planova, razmišljao sam o dokumentarcu o njemu i njegovu stvaralaštvu. Hoće li se i kada realizirati, teško je reći.


[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/ivan-ramljak-i-marko-skobalj-splitsku-publiku-uhvatili-smo-u-trapulu-204032 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=439300406e7a3cbf7c5c3bdda8c6479874d8df7d [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Ivan+Ramljak+i+Marko+%C5%A0kobalj%3A+Splitsku+publiku+uhvatili+smo+u+%26%23039%3BTrapulu%26%23039%3B&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fivan-ramljak-i-marko-skobalj-splitsku-publiku-uhvatili-smo-u-trapulu-204032 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fivan-ramljak-i-marko-skobalj-splitsku-publiku-uhvatili-smo-u-trapulu-204032 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Ovaj film, kao i svaki naš, ima jasno definirano značenje za nas, ali ga mi ne želimo nametati publici. Naša želja je da emotivno dodirne osobu koja ga gleda. Ako to uspije, makar ga i iznervirao, onda film radi. Ako ga ostavi ravnodušnim, onda nije uspio [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kratkometražni hit s fmfs-a [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Kulturakratkometražni hit s fmfs-a

Ivan Ramljak i Marko Škobalj: Splitsku publiku uhvatili smo u 'Trapulu'

Piše PSD.
15. lipnja 2013. - 15:31
Bilo je jako blizu da se svjetska premijera kratkometražne “Trapule” uigranog redateljskog dvojca Ivan Ramljak - Marko Škobalj (“Najpametnije naselje u državi”, “Oslobođenje u 26 slika”, “In Utero”) dogodi u Cannesu. Film “Trapula” je, naime, ušao u uži krug canneske selekcije.

- Dospio je film u Cannes preko dobrih ljudi iz HAVC-a. Nakon toga javile su se čak dvije sekcije festivala (Quinzaine des realisateurs i La Semaine de la Critique) da su zainteresirane za film, i to, koliko znamo, jedini njima zanimljiv od svih hrvatskih koje su dobili, od kojih nas je prva uzela u uži izbor. Oni nemaju običaj slati objašnjenja zašto netko nije primljen, tako da ne znamo u čemu je bila stvar. No, super je već kad dobiješ potvrdu s takve adrese da ti je film dobar -...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. svibanj 2024 12:27