stdClass Object ( [id] => 165993 [title] => IN MEMORIAM Audrey Hepburn - Naša draga gospa [alias] => in-memoriam-audrey-hepburn-nasa-draga-gospa [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => “Znam da imam više seksepila na vrhu moga nosa nego mnoge žene na čitavom tijelu. Ne vidi se možda s kilometra daljine, ali je ipak tu!“

Kolektivno sjećanje na rođendan Johna Fitzgeralda Kennedyja mahom seže do seks-bombetine Marilyn Monroe. Svatko se, naime, sjeća trenutka kad je Marilyn Monroe izvela serenadu (pokojnu) američkom predsjedniku za njegov rođendan (1962.). Zanimljivo je da nije samo “Merlinka“ imala tu čast. I Audrey Hepburn je pjevala “Happy Birthday, Mr. President“ JFK-u za njegov posljednji rođendan godinu dana kasnije, 1963., ali većina ljudi nekako je to smetnula s uma. Je li to zato što Audrey Hepburn nije imala bog-zna-kakve vokalne sposobnosti da su joj u scenama pjevanja filma “Moja draga gospo“ (1964.) naknadno nasnimili glas? Možda. No, činjenica je da su u očima šire javnosti oduvijek više sjajile zvijezde podložne skandalima.

Marilyn Monroe bila je upravo jedna takva kontroverzna zvijezda. S druge strane, u životopisu Audrey Hepburn teško je naći neku negativnost ili naznaku skandala, ako se, naravno, izuzme “skandalozna“ sinkronizacija “My Fair Lady“ ili njezina dva braka (glumac Mel Ferrer, doktor Andrea Dotti). Uistinu, Hepburnici se u tome periodu nije bilo lako nositi sa bujnijom kolegicom. Ilustracije radi, Truman Capote, autor romana prema kojem je snimljen “Doručak kod Tiffanyja“ (1961.) Blakea Edwardsa, prvobitno je zamišljao upravo “Merlinku“ u ulozi Holly Golighty. Pa ipak, danas je jasno da Audrey ionako nije bila tipičan izdanak hollywoodske dinamike pedesetih i šezdesetih.

Ekspresivna lica, senzualnih usana, krupnih smeđih očiju i gustih obrva, krhka i vilenjački nestvarno lijepa kao da ju je “Bog poljubio u obraz“ (Billy Wilder), “pozitivne debljine“ (“Doručak kod Tiffanyja“), bolje reći mršavosti, predstavljala je suštu suprotnost ostalim suvremenicama, mahom (napadnim plavušama) raskošnih grudi i zamamnih bokova, poput promašeno odabrane Jennifer Love Hewitt (puno bi bolji izbor bila Natalie Portman) koja ju je utjelovila u TV filmu “Priča o Audrey Hepburn“ (2000.). Hepburnicu je, eto, jako teško zamisliti u sceni Wilderova “Sedam godina vjernosti“ (1955.) u kojoj propuh iz podzemne željeznice zavijori njezinu haljinu dok stoji raširenih nogu kako bi se ohladila. Nekako čisto sumnjam(o) da bi u tom momentu rekla Tomu Ewellu “Nije li ugodno?“, a ako bi joj ovaj dobacio “Nekako ohladi gležnjeve, zar ne?“, vjerojatno bi se simpatično zarumenila, ali i opalila mu šamar.

No, zato je valjda samo ona mogla Caryju Grantu uputiti besmrtnu rečenicu “Znaš li što nije u redu s tobom? Ništa!“ u hičkokovskom romantičnokomičnom trileru “Šarada“ (1963.) Stanleyja Donena, ili onako spontano reagirati na plašenje Gregoryja Pecka “Ustima istine“ u “Prazniku u Rimu“ (1951.) Williama Wylera. U potonjem filmu, bajci o mladoj princezi koja pobjegne od službene dužnosti i provede nezaboravan dan u društvu zgodna novinara, nepoznata, no očaravajuća Audrey perfektno je ovjekovječila (celuloidnu) nevinost i čar pedesetih. Nitko nije glumio zaljubljenost tako iskreno kao Audrey Hepburn (vidjeti, primjerice, krasnu Wilderovu “Ljubav poslijepodne“, 1957.). S “Praznikom u Rimu“ je i započeo njezin let do zvijezda kojim je djelomično navigirao sam Peck inzistiravši da joj ime bude na vrhu plakata, tik do njegova, kad je vidio “final cut“ filma, svjestan njezine neodoljivosti i neupitnih kvaliteta zvijezde.

Upravo je “Roman Holiday“ predstavio svijetu glumačku “trade-mark“ osobnost novopečene oscarovke Audrey Hepburn koja se nije mijenjala neovisno o žanrovima, bilo da je riječ o drami (“The Nun's Story“ Freda Zinnemanna, 1959.), vesternu (“The Unforgiven“ Johna Hustona, 1960.), mjuziklu (“My Fair Lady“ Georgea Cukora) ili trileru (“Sama u tami“ Terencea Younga, 1967.). Njezina flertirajuća senzualnost, spretni komični “touch“ i romantična aura koju nosi svugdje sa sobom savršeno su prianjali filmovima koje američki kritičari tada još nisu znali žanrovski kategorizirati pa su pisali “romance, drama and comedy“.

Da, Audrey je bila pr(a)va kraljica rom-coma; posjedovala je vrsni romantičnokomični tajming zamjetan godinama kasnije najviše kod Julije Roberts. Također, nakon “Praznika u Rimu“ sirenolika figura Marilyn Monroe više nije bila apsolutni “must have“. Mnoge su žene (sve do danas) prestale stavljati kilo pudera i šminke na lice, umetke u grudnjake i laštiti visoke potpetice. Željele su biti poput “obične“ Audrey Hepburn. Međutim, Audrey je bila vrlo neobična u toj običnosti. Imala je, k tome, urođeni osjećaj za profinjeni stil i manire (jamačno posljedica “plave krvi“ u njezinim venama - otac joj je bio imućni engleski bankar, a majka nizozemska barunica), uslijed čega je i postala muza kreatora Huberta de Givenchyja koji ju je, među ostalim, odijevao za “Sabrinu“ (1954.), “Ljubav poslijepodne“, “Šaradu“ i “Doručak kod Tiffanyja“.

U potonjem filmu bljesnula je poput munje u uvodnoj sceni - praćenoj taktovima nezaboravne pjesme “Moon River“ - stajavši ispred slavne draguljarnice kose počešljane unatrag, s velikim sunčanim naočalama koje reflektiraju ružičasti(ji) pogled na svijet, odjevena u šik crnu haljinu bez rukava. Stavite joj elegantnim cigaršpic u ruke i imate prvu modnu ikonu u razdoblju cijepljenu od “stilista“ i “modnih mačaka“.

Bila je Audrey i vraški seksi. Iako nije odgovarala opisu klasične femme fatale (“Ne ujeda osim ako nije izazvana...“), na Caryja Granta je bacila svoje velike oči da je ovaj “pao na to kao jaje iz pileta“ (James Coburn) i priznao joj kako je “teško držati ruke podalje od nje“ (“Šarada“), dok je Garyja Coopera, pak, nagnala da se pošteno opije uz zarazne zvukove ciganske glazbe (“Ljubav poslijepodne“). Na jednak je način opila i publiku kojoj, taman kad ju je iskreno zavoljela, nije bilo drago što se krajem šezdesetih povukla iz kinematografije.

Pred kamere se Audrey vratila još svega par puta (“Robinu i Marian“, 1976.), a nedugo prije smrti (20. siječnja 1993.) odigrala je malu ulogu anđela koji pozdravlja avijatičara Richarda Dreyfussa na dolasku u raj u Spielbergovoj drami “Uvijek“ (1989.), načinivši podnošljivijim odlazak na “onaj“ svijet. Film simbolična naslova bio je ujedno i njezin posljednji. Kao da je znala da će (za)uvijek ostati naša draga gospa.
MARKO NJEGIĆ

Kratka biografija

Audrey Hepburn rođena je 4. svibnja 1929. u Belgiji kao Audrey Kathleen Ruston. Nakon razvoda roditelja, otišla je u London, a potom u Nizozemsku, gdje je pohađala privatne škole. Dok je bila na odmoru u Arnhemu, Hitlerova vojska zauzela je grad. Teška vremena njemačke okupacije osjetila je na svojoj koži i osobno svjedočila nacističkim egzekucijama, zbog čega je odbila ulogu u “Dnevniku Anne Frank“ (1959.) bojeći se kako bi joj film vratio nesretna sjećanja. Tada je, uzgred, izvodila plesne točke kako bi prikupila novac za pokret otpora. Nakon kraja 2. svjetskog rata započela je karijeru modela, a onda ju je zapazio producent. Dobila je malu ulogu u europskom filmu “Nederlands in 7 lessen“ (1948.), potom i u “Young Wives' Tale“ (1951.). Gluma joj je svidjela pa je odlučila okušati sreću u Americi. Nakon nastupa na Broadwayju (“Gigi“), privukla je pažnju Williama Wylera koji je odbio Elizabeth Taylor i dodijelio joj glavnu ulogu u “Prazniku u Rimu“.

Oscar je kriv za sve

Kad je Audrey osvojila Oscara za “Praznik u Rimu“ primila ga je iz ruku predsjednika američke Akademije Jeana Hersholta i poljubila ga u usta namjesto u obraz. Kasnije je od pustoga uzbuđenja umalo izgubila zlatni kipić u toaletu.

Duel s Katharine Hepburn

Nakon što Audrey Hepburn nije primila nominaciju za ulogu Elize Doolittle u “My Fair Lady“, Katharine Hepburn je prezimenjakinji poslala poruku ohrabrenja. “Ne sekiraj se oko toga. Dobit ćeš je jednog dana kad uloga ne bude 'tako' dobra“, napisala je Katharine. Ironično, kad je Audrey 1968. godine osvojila slijedeću i posljednju nominaciju za “Samu u tami“, Katharine ju je pobijedila zahvaljujući nastupu “Pogodi tko dolazi na večeru“, iako joj uloga nije bila “tako“ dobra.

Jeste li znali...?

- Producenti su je vidjeli kao Cleopatru u istoimenu spektaklu koju je na kraju dobila Elizabeth Taylor.
- Njezina famozna “mala crna haljina“ iz “Doručka kod Tiffanyja“ prodana je za gotovo milijun dolara.
- Godine 1988. postala je specijalni ambasador UNICEF-a pomažući djeci u Latinskoj Americi i Africi.
- Dijelila je kadar i sa Fredom Astaireom (“Smiješno lice“), Albertom Finneyjem (“Two For the Road“), Peterom O'Tooleom (“Kako ukrasti milijun“) i Seanom Conneryjem (“Robin i Marian“).

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Elegancija možda najuniverzalnije voljene glumice Hollywooda zauvijek će ostati upamćena, ali i njezin rad pred kamerama - nije snimila puno filmova, ali većina onih koje jest bijahu klasici [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NA DANAŠNJI DAN PRIJE 83 GODINE ROĐENA JE VELIKA GLUMICA I MODNA IKONA, ZVIJEZDA SA STILOM [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2012-05-04 18:49:36 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2012-05-05 10:36:25 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2012-05-04 22:08:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 7725 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2012/05/03/SCENA/Hepburn, Audrey_thumb.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "714x586" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 20 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 39003062 Threads: 3 Questions: 7141735295 Slow queries: 3316312 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 609463059 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 47 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/in-memoriam-audrey-hepburn-nasa-draga-gospa-165993 [printLink] => /kultura/in-memoriam-audrey-hepburn-nasa-draga-gospa-165993?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 161399 [name] => marlonbrando [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => marlonbrando [link] => /tag/marlonbrando ) [1] => stdClass Object ( [id] => 189029 [name] => charliechaplin [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => charliechaplin [link] => /tag/charliechaplin ) [2] => stdClass Object ( [id] => 232356 [name] => stanwinston [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => stanwinston [link] => /tag/stanwinston ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Elegancija možda najuniverzalnije voljene glumice Hollywooda zauvijek će ostati upamćena, ali i njezin rad pred kamerama - nije snimila puno filmova, ali većina onih koje jest bijahu klasici [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NA DANAŠNJI DAN PRIJE 83 GODINE ROĐENA JE VELIKA GLUMICA I MODNA IKONA, ZVIJEZDA SA STILOM [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => IN MEMORIAM Audrey Hepburn - Naša draga gospa [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-21-21-43-01-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/05/03/SCENA/Hepburn, Audrey_thumb.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/05/03/SCENA/Hepburn, Audrey_thumb.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}“Znam da imam više seksepila na vrhu moga nosa nego mnoge žene na čitavom tijelu. Ne vidi se možda s kilometra daljine, ali je ipak tu!“

Kolektivno sjećanje na rođendan Johna Fitzgeralda Kennedyja mahom seže do seks-bombetine Marilyn Monroe. Svatko se, naime, sjeća trenutka kad je Marilyn Monroe izvela serenadu (pokojnu) američkom predsjedniku za njegov rođendan (1962.). Zanimljivo je da nije samo “Merlinka“ imala tu čast. I Audrey Hepburn je pjevala “Happy Birthday, Mr. President“ JFK-u za njegov posljednji rođendan godinu dana kasnije, 1963., ali većina ljudi nekako je to smetnula s uma. Je li to zato što Audrey Hepburn nije imala bog-zna-kakve vokalne sposobnosti da su joj u scenama pjevanja filma “Moja draga gospo“ (1964.) naknadno nasnimili glas? Možda. No, činjenica je da su u očima šire javnosti oduvijek više sjajile zvijezde podložne skandalima.

Marilyn Monroe bila je upravo jedna takva kontroverzna zvijezda. S druge strane, u životopisu Audrey Hepburn teško je naći neku negativnost ili naznaku skandala, ako se, naravno, izuzme “skandalozna“ sinkronizacija “My Fair Lady“ ili njezina dva braka (glumac Mel Ferrer, doktor Andrea Dotti). Uistinu, Hepburnici se u tome periodu nije bilo lako nositi sa bujnijom kolegicom. Ilustracije radi, Truman Capote, autor romana prema kojem je snimljen “Doručak kod Tiffanyja“ (1961.) Blakea Edwardsa, prvobitno je zamišljao upravo “Merlinku“ u ulozi Holly Golighty. Pa ipak, danas je jasno da Audrey ionako nije bila tipičan izdanak hollywoodske dinamike pedesetih i šezdesetih.

Ekspresivna lica, senzualnih usana, krupnih smeđih očiju i gustih obrva, krhka i vilenjački nestvarno lijepa kao da ju je “Bog poljubio u obraz“ (Billy Wilder), “pozitivne debljine“ (“Doručak kod Tiffanyja“), bolje reći mršavosti, predstavljala je suštu suprotnost ostalim suvremenicama, mahom (napadnim plavušama) raskošnih grudi i zamamnih bokova, poput promašeno odabrane Jennifer Love Hewitt (puno bi bolji izbor bila Natalie Portman) koja ju je utjelovila u TV filmu “Priča o Audrey Hepburn“ (2000.). Hepburnicu je, eto, jako teško zamisliti u sceni Wilderova “Sedam godina vjernosti“ (1955.) u kojoj propuh iz podzemne željeznice zavijori njezinu haljinu dok stoji raširenih nogu kako bi se ohladila. Nekako čisto sumnjam(o) da bi u tom momentu rekla Tomu Ewellu “Nije li ugodno?“, a ako bi joj ovaj dobacio “Nekako ohladi gležnjeve, zar ne?“, vjerojatno bi se simpatično zarumenila, ali i opalila mu šamar.

No, zato je valjda samo ona mogla Caryju Grantu uputiti besmrtnu rečenicu “Znaš li što nije u redu s tobom? Ništa!“ u hičkokovskom romantičnokomičnom trileru “Šarada“ (1963.) Stanleyja Donena, ili onako spontano reagirati na plašenje Gregoryja Pecka “Ustima istine“ u “Prazniku u Rimu“ (1951.) Williama Wylera. U potonjem filmu, bajci o mladoj princezi koja pobjegne od službene dužnosti i provede nezaboravan dan u društvu zgodna novinara, nepoznata, no očaravajuća Audrey perfektno je ovjekovječila (celuloidnu) nevinost i čar pedesetih. Nitko nije glumio zaljubljenost tako iskreno kao Audrey Hepburn (vidjeti, primjerice, krasnu Wilderovu “Ljubav poslijepodne“, 1957.). S “Praznikom u Rimu“ je i započeo njezin let do zvijezda kojim je djelomično navigirao sam Peck inzistiravši da joj ime bude na vrhu plakata, tik do njegova, kad je vidio “final cut“ filma, svjestan njezine neodoljivosti i neupitnih kvaliteta zvijezde.

Upravo je “Roman Holiday“ predstavio svijetu glumačku “trade-mark“ osobnost novopečene oscarovke Audrey Hepburn koja se nije mijenjala neovisno o žanrovima, bilo da je riječ o drami (“The Nun's Story“ Freda Zinnemanna, 1959.), vesternu (“The Unforgiven“ Johna Hustona, 1960.), mjuziklu (“My Fair Lady“ Georgea Cukora) ili trileru (“Sama u tami“ Terencea Younga, 1967.). Njezina flertirajuća senzualnost, spretni komični “touch“ i romantična aura koju nosi svugdje sa sobom savršeno su prianjali filmovima koje američki kritičari tada još nisu znali žanrovski kategorizirati pa su pisali “romance, drama and comedy“.

Da, Audrey je bila pr(a)va kraljica rom-coma; posjedovala je vrsni romantičnokomični tajming zamjetan godinama kasnije najviše kod Julije Roberts. Također, nakon “Praznika u Rimu“ sirenolika figura Marilyn Monroe više nije bila apsolutni “must have“. Mnoge su žene (sve do danas) prestale stavljati kilo pudera i šminke na lice, umetke u grudnjake i laštiti visoke potpetice. Željele su biti poput “obične“ Audrey Hepburn. Međutim, Audrey je bila vrlo neobična u toj običnosti. Imala je, k tome, urođeni osjećaj za profinjeni stil i manire (jamačno posljedica “plave krvi“ u njezinim venama - otac joj je bio imućni engleski bankar, a majka nizozemska barunica), uslijed čega je i postala muza kreatora Huberta de Givenchyja koji ju je, među ostalim, odijevao za “Sabrinu“ (1954.), “Ljubav poslijepodne“, “Šaradu“ i “Doručak kod Tiffanyja“.

U potonjem filmu bljesnula je poput munje u uvodnoj sceni - praćenoj taktovima nezaboravne pjesme “Moon River“ - stajavši ispred slavne draguljarnice kose počešljane unatrag, s velikim sunčanim naočalama koje reflektiraju ružičasti(ji) pogled na svijet, odjevena u šik crnu haljinu bez rukava. Stavite joj elegantnim cigaršpic u ruke i imate prvu modnu ikonu u razdoblju cijepljenu od “stilista“ i “modnih mačaka“.

Bila je Audrey i vraški seksi. Iako nije odgovarala opisu klasične femme fatale (“Ne ujeda osim ako nije izazvana...“), na Caryja Granta je bacila svoje velike oči da je ovaj “pao na to kao jaje iz pileta“ (James Coburn) i priznao joj kako je “teško držati ruke podalje od nje“ (“Šarada“), dok je Garyja Coopera, pak, nagnala da se pošteno opije uz zarazne zvukove ciganske glazbe (“Ljubav poslijepodne“). Na jednak je način opila i publiku kojoj, taman kad ju je iskreno zavoljela, nije bilo drago što se krajem šezdesetih povukla iz kinematografije.

Pred kamere se Audrey vratila još svega par puta (“Robinu i Marian“, 1976.), a nedugo prije smrti (20. siječnja 1993.) odigrala je malu ulogu anđela koji pozdravlja avijatičara Richarda Dreyfussa na dolasku u raj u Spielbergovoj drami “Uvijek“ (1989.), načinivši podnošljivijim odlazak na “onaj“ svijet. Film simbolična naslova bio je ujedno i njezin posljednji. Kao da je znala da će (za)uvijek ostati naša draga gospa.
MARKO NJEGIĆ

Kratka biografija

Audrey Hepburn rođena je 4. svibnja 1929. u Belgiji kao Audrey Kathleen Ruston. Nakon razvoda roditelja, otišla je u London, a potom u Nizozemsku, gdje je pohađala privatne škole. Dok je bila na odmoru u Arnhemu, Hitlerova vojska zauzela je grad. Teška vremena njemačke okupacije osjetila je na svojoj koži i osobno svjedočila nacističkim egzekucijama, zbog čega je odbila ulogu u “Dnevniku Anne Frank“ (1959.) bojeći se kako bi joj film vratio nesretna sjećanja. Tada je, uzgred, izvodila plesne točke kako bi prikupila novac za pokret otpora. Nakon kraja 2. svjetskog rata započela je karijeru modela, a onda ju je zapazio producent. Dobila je malu ulogu u europskom filmu “Nederlands in 7 lessen“ (1948.), potom i u “Young Wives' Tale“ (1951.). Gluma joj je svidjela pa je odlučila okušati sreću u Americi. Nakon nastupa na Broadwayju (“Gigi“), privukla je pažnju Williama Wylera koji je odbio Elizabeth Taylor i dodijelio joj glavnu ulogu u “Prazniku u Rimu“.

Oscar je kriv za sve

Kad je Audrey osvojila Oscara za “Praznik u Rimu“ primila ga je iz ruku predsjednika američke Akademije Jeana Hersholta i poljubila ga u usta namjesto u obraz. Kasnije je od pustoga uzbuđenja umalo izgubila zlatni kipić u toaletu.

Duel s Katharine Hepburn

Nakon što Audrey Hepburn nije primila nominaciju za ulogu Elize Doolittle u “My Fair Lady“, Katharine Hepburn je prezimenjakinji poslala poruku ohrabrenja. “Ne sekiraj se oko toga. Dobit ćeš je jednog dana kad uloga ne bude 'tako' dobra“, napisala je Katharine. Ironično, kad je Audrey 1968. godine osvojila slijedeću i posljednju nominaciju za “Samu u tami“, Katharine ju je pobijedila zahvaljujući nastupu “Pogodi tko dolazi na večeru“, iako joj uloga nije bila “tako“ dobra.

Jeste li znali...?

- Producenti su je vidjeli kao Cleopatru u istoimenu spektaklu koju je na kraju dobila Elizabeth Taylor.
- Njezina famozna “mala crna haljina“ iz “Doručka kod Tiffanyja“ prodana je za gotovo milijun dolara.
- Godine 1988. postala je specijalni ambasador UNICEF-a pomažući djeci u Latinskoj Americi i Africi.
- Dijelila je kadar i sa Fredom Astaireom (“Smiješno lice“), Albertom Finneyjem (“Two For the Road“), Peterom O'Tooleom (“Kako ukrasti milijun“) i Seanom Conneryjem (“Robin i Marian“).

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/in-memoriam-audrey-hepburn-nasa-draga-gospa-165993 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=8e3e11bffc0f5be95090bbdf083ed68a8a5e50ef [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=IN+MEMORIAM+Audrey+Hepburn+-+Na%C5%A1a+draga+gospa&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fin-memoriam-audrey-hepburn-nasa-draga-gospa-165993 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fin-memoriam-audrey-hepburn-nasa-draga-gospa-165993 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Elegancija možda najuniverzalnije voljene glumice Hollywooda zauvijek će ostati upamćena, ali i njezin rad pred kamerama - nije snimila puno filmova, ali većina onih koje jest bijahu klasici [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NA DANAŠNJI DAN PRIJE 83 GODINE ROĐENA JE VELIKA GLUMICA I MODNA IKONA, ZVIJEZDA SA STILOM [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaNA DANAŠNJI DAN PRIJE 83 GODINE ROĐENA JE VELIKA GLUMICA I MODNA IKONA, ZVIJEZDA SA STILOM

IN MEMORIAM Audrey Hepburn - Naša draga gospa

Piše PSD.
5. svibnja 2012. - 00:08
“Znam da imam više seksepila na vrhu moga nosa nego mnoge žene na čitavom tijelu. Ne vidi se možda s kilometra daljine, ali je ipak tu!“

Kolektivno sjećanje na rođendan Johna Fitzgeralda Kennedyja mahom seže do seks-bombetine Marilyn Monroe. Svatko se, naime, sjeća trenutka kad je Marilyn Monroe izvela serenadu (pokojnu) američkom predsjedniku za njegov rođendan (1962.). Zanimljivo je da nije samo “Merlinka“ imala tu čast. I Audrey Hepburn je pjevala “Happy Birthday, Mr. President“ JFK-u za njegov posljednji rođendan godinu dana kasnije, 1963., ali većina ljudi nekako je to smetnula s uma. Je li to zato što Audrey Hepburn nije imala bog-zna-kakve vokalne sposobnosti da su joj u scenama pjevanja filma “Moja draga gospo“ (1964.) naknadno nasnimili glas? Možda. No, činjen...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. svibanj 2024 23:43