stdClass Object ( [id] => 233743 [title] => Davor Šišmanović: Protivnik sam ‘redkarpetizacije’ DHF-a [alias] => davor-sismanovic-protivnik-sam-redkarpetizacije-dhf-a [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Dani hrvatskog filma, smotra domaće kinematografije, 23. je etapu završila prije koji dan proglašenjem laureata po izboru kritike. No, nagrade nije izglasao i ocjenjivački sud, kojeg nije ni bilo. 23. DHF, čiji se izbor može vidjeti u ponedjeljak i utorak u splitskoj Kinoteci, odrađen je s bitno manje sredstava nego inače. Priča je krenula prije godinu dana, kad je HAVC raspisao natječaj za izbor novog organizatora DHF-a, a ravnatelj HAVC-a Hrvoje Hribar rekao kako DHF “mora drukčije izgledati, a ne kao otužna seoska priredba”.

O tome razgovaramo s Davorom Šišmanovićem, dugogodišnjim koordinatorom DHF-a.

Kako su ispali 23. Dani hrvatskog filma s obzirom na skromni financijski input?

– Na natječaj za konkurenciju stiglo je gotovo 250 radova. Na velikom platnu prikazano je 97 naslova. Sve ostale se moglo odgledati u videobaru “1 na 1”. Održana su dvain memoriam” programa, kao i večer u čast dobitnika Oktavijana za životno djelo. Imali smo i dvije radionice te nekoliko relevantnih tribina i predstavljanja knjiga. Svaku večer nakon projekcija družilo se do duboko u noć. Većina projekcija bila je odlično posjećena, a u večernjim, udarnim terminima sjedilo se i na podu u dvorani od 1100 mjesta. Medijski odjek festivala više je nego zadovoljavajući. Dodijeljeni su Oktavijani u svim predviđenim rodovima...

Manjak celebrityja

A sve to, i koješta drugo, potpuno besplatno. A financijski input sveo se na sto tisuća kuna, koje je dodijelio Gradski ured za kulturu. Mislim da smo u takvim okolnostima posao obavili, ako ne odlično, onda dolično, ali za takve su prosudbe pozvaniji svi koji su nas pratili.

Kako komentirate činjenicu da će, umjesto SC-a, idući DHF organizirati produkcijska kuća “Spiritus Movens”?

– Sretan sam što je DHF stekao pravnu osobnost. To je sigurno dobitak. Konstituirano je Vijeće DHF-a, koje je raspisalo natječaj za organizatora sljedećih Dana. Nemam razloga sumnjati da su odabrali najbolju aplikaciju. Članovi Vijeća DHF-a su ugledni filmaši. Na određen način emocionalno sam involviran u Dane, ali ne vidim ništa loše u nastojanju upumpavanja svježe krvi u ovaj festival. Nisam pristaša “redkarpetizacije” ovoga festivala, držim da on treba slijediti i nadograđivati intencije svoga “oca”, pokojnog profesora Škrabala, i biti susretište autora, publike i “stručnih procjenitelja”.

Kakav će efekt imati programacija festivala u kinima “Europa” i “Tuškanac”, a ne više u SC-u? Hoće li to disperzirati tradicionalnu publiku DHF-a?

– S ituacija nije osobito nova. Svojedobno, Dani su bili protjerani iz SC-a, pa ih je na nekoliko godina udomio Zagreb film, tj. Kinoteke u Kordunskoj. “Europa” i “Tuškanac” ištu redefiniciju dosadašnje koncepcije DHF-a.

HAVC-ova ‘koncepcija’

Naraštaji filmaša odrastali su uz DHF u opuštenom, “eksteritorijalnom” ozračju SC-a. Previše sam insajder takvoga ozračja da bih mogao biti objektivan, ali sam i dovoljno upućen da bih bio optimističan. Bojim se posljedica narušavanja kontinuiteta. Prostor SC-a učinio je ovaj festival susretištem naraštaja, bojnim poljem estetika,ukratko, DHF nije ostavljao prostor za ravnodušnost. Tradicionalna publika DHF-a do sada nije postojala, nego se svake godine obnavljala, bila drukčija od prošlogodišnje, ali i od ostalih u međuvremenu stvorenih festivala. Malo je tu bilo kulturnjačkih celebrityja, moćnika, predsjednika i sličnih. Zagovaram ideju da tako i ostane, pa makar HAVC to vidio kao anomaliju. Ovaj festival treba nastojati pobjeći od bezličnosti događanja koja sada udomljuju spomenuti prostori. Želim to i spreman sam u tome pomoći.

Kako komentirate HAVC-ov odnos otvorenog suprotstavljanja koncepciji DHF-a?

– HAVC-ovom koncepcijom DHF-a? Možda živim u neznanju, ali koncepciju središnjeg nacionalnog audiovizualnog nadleštva oko filmskih festivala nisam uspio otkriti. A trebala bi biti temeljena na promicanju, novčanom podupiranju i dobrobiti i toga dijela hrvatske kinematografije. Dolično prikazivanje hrvatskog filma, a i Dani su godinama bili pastorče, nije riješeno. Što reći ako je u odavno ustanovljenom terminu Dana HAVC osjetio potrebu organizirati usporedno otvaranje Tjedna turskog filma, kojemu je nazočila i sama ministrica? Na otvorenju DHF-a pojavilo se tek, i to gotovo kriomice, “pobočno” osoblje HAVC-a… Ne vjerujem da smo takvim postupkom bili mi “nepoželjni” organizatori, jer bi to bilo previše neozbiljno. No moguće je i to. Vidjet ćemo uskoro.

Što je, prema vašem iskustvu, bilo presudno za taj odnos HAVC-a?

– Presudno je bilo što se njegov ravnatelj nije ozbiljno pozabavio problemom. Nije odgovarao na pravodobne zamolbe, pitanja i vapaje osnivača DHF-a. Nije uspio pripremiti ozbiljan natječaj za organizatora pa je njegovu propast svalio na naša leđa. Nakon te nebontonske aljkavosti i neažurnosti, sve je prešlo u čin koji lud radi zbunjenom.

Kako biste osobi rođenoj nakon osnutka DHF-a 1992. objasnili značenje Dana?

– DHF je rodno mjesto suvremene domaće kinematografije. Bila ona osrednja, dobra ili loša, bitno su je usmjerili i obilježili Dani, nastali i opstali u SC-u. Da se ove godine nisu održali, sumnjam da bi ih bilo u budućnosti. Čelništvo HAVC-a nije imalo namjeru ukinuti Pulu ni Dane, navodno. Samo odgoditi.

jakov kosanović

Nepobjedivi Boris Poljak

Priznanje kritike ipak je dodijeljen “Autofocusu” Splićanina Borisa Poljaka. Kakve su bile reakcije na Borisov film?

– Upravo je Boris Poljak jedan od tri najnagrađivanija autora u povijesti Dana. Prijašnjih godina nagrade su ga stizale mahom za njegov snimateljski rad. Stvar je za druge snimatelje bila gotovo obeshrabrujuća pa smo se šalili kako bi ga trebalo staviti izvan konkurencije. Ove godine predstavio se kao kompletan autor. I opet “u sridu”. Već je selekcijska komisija bila oduševljena njegovim filmom i baš na njihovu preporuku “Autofocus” je prikazan na otvaranju.

Jasno je da Poljak baštini najbolju tradiciju splitske autorske škole. Ima se Poljak na koga ugledati i ima na što dograđivati autorsku osobnost i kreativnost. “Autofocus” pleše po obodu nekoliko žanrova, pa vjerujem da je bio stavljen i u eksperimentalni filma, da bi dobio Oktavijana. Za vrijeme projekcije uspostavio je, kako se to danas voli reći, interaktivan odnos s publikom, koja je film “glasno” gledala. Nakon dodjele nagrada jedino oko čega su se svi slagali jest zasluženost Oktavijana za “Autofocus”.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Dani hrvatskog filma [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-05-03 18:45:54 [created_by] => 22323 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-05-04 20:20:34 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-05-03 21:49:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3720 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2014/05/03/Kultura/sismanovic1-290414.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x533" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 20 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 8361832 Threads: 1 Questions: 1714127052 Slow queries: 5118020 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 113221372 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/davor-sismanovic-protivnik-sam-redkarpetizacije-dhf-a-233743 [printLink] => /kultura/davor-sismanovic-protivnik-sam-redkarpetizacije-dhf-a-233743?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 216063 [name] => danihrvatskogfilma [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => danihrvatskogfilma [link] => /tag/danihrvatskogfilma ) [1] => stdClass Object ( [id] => 194616 [name] => davoršišmanović [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => davorsismanovic [link] => /tag/davorsismanovic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Dani hrvatskog filma [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Davor Šišmanović: Protivnik sam ‘redkarpetizacije’ DHF-a [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-22-02-34-29-22323 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/05/03/Kultura/sismanovic1-290414.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/05/03/Kultura/sismanovic1-290414.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Dani hrvatskog filma, smotra domaće kinematografije, 23. je etapu završila prije koji dan proglašenjem laureata po izboru kritike. No, nagrade nije izglasao i ocjenjivački sud, kojeg nije ni bilo. 23. DHF, čiji se izbor može vidjeti u ponedjeljak i utorak u splitskoj Kinoteci, odrađen je s bitno manje sredstava nego inače. Priča je krenula prije godinu dana, kad je HAVC raspisao natječaj za izbor novog organizatora DHF-a, a ravnatelj HAVC-a Hrvoje Hribar rekao kako DHF “mora drukčije izgledati, a ne kao otužna seoska priredba”.

O tome razgovaramo s Davorom Šišmanovićem, dugogodišnjim koordinatorom DHF-a.

Kako su ispali 23. Dani hrvatskog filma s obzirom na skromni financijski input?

– Na natječaj za konkurenciju stiglo je gotovo 250 radova. Na velikom platnu prikazano je 97 naslova. Sve ostale se moglo odgledati u videobaru “1 na 1”. Održana su dvain memoriam” programa, kao i večer u čast dobitnika Oktavijana za životno djelo. Imali smo i dvije radionice te nekoliko relevantnih tribina i predstavljanja knjiga. Svaku večer nakon projekcija družilo se do duboko u noć. Većina projekcija bila je odlično posjećena, a u večernjim, udarnim terminima sjedilo se i na podu u dvorani od 1100 mjesta. Medijski odjek festivala više je nego zadovoljavajući. Dodijeljeni su Oktavijani u svim predviđenim rodovima...

Manjak celebrityja

A sve to, i koješta drugo, potpuno besplatno. A financijski input sveo se na sto tisuća kuna, koje je dodijelio Gradski ured za kulturu. Mislim da smo u takvim okolnostima posao obavili, ako ne odlično, onda dolično, ali za takve su prosudbe pozvaniji svi koji su nas pratili.

Kako komentirate činjenicu da će, umjesto SC-a, idući DHF organizirati produkcijska kuća “Spiritus Movens”?

– Sretan sam što je DHF stekao pravnu osobnost. To je sigurno dobitak. Konstituirano je Vijeće DHF-a, koje je raspisalo natječaj za organizatora sljedećih Dana. Nemam razloga sumnjati da su odabrali najbolju aplikaciju. Članovi Vijeća DHF-a su ugledni filmaši. Na određen način emocionalno sam involviran u Dane, ali ne vidim ništa loše u nastojanju upumpavanja svježe krvi u ovaj festival. Nisam pristaša “redkarpetizacije” ovoga festivala, držim da on treba slijediti i nadograđivati intencije svoga “oca”, pokojnog profesora Škrabala, i biti susretište autora, publike i “stručnih procjenitelja”.

Kakav će efekt imati programacija festivala u kinima “Europa” i “Tuškanac”, a ne više u SC-u? Hoće li to disperzirati tradicionalnu publiku DHF-a?

– S ituacija nije osobito nova. Svojedobno, Dani su bili protjerani iz SC-a, pa ih je na nekoliko godina udomio Zagreb film, tj. Kinoteke u Kordunskoj. “Europa” i “Tuškanac” ištu redefiniciju dosadašnje koncepcije DHF-a.

HAVC-ova ‘koncepcija’

Naraštaji filmaša odrastali su uz DHF u opuštenom, “eksteritorijalnom” ozračju SC-a. Previše sam insajder takvoga ozračja da bih mogao biti objektivan, ali sam i dovoljno upućen da bih bio optimističan. Bojim se posljedica narušavanja kontinuiteta. Prostor SC-a učinio je ovaj festival susretištem naraštaja, bojnim poljem estetika,ukratko, DHF nije ostavljao prostor za ravnodušnost. Tradicionalna publika DHF-a do sada nije postojala, nego se svake godine obnavljala, bila drukčija od prošlogodišnje, ali i od ostalih u međuvremenu stvorenih festivala. Malo je tu bilo kulturnjačkih celebrityja, moćnika, predsjednika i sličnih. Zagovaram ideju da tako i ostane, pa makar HAVC to vidio kao anomaliju. Ovaj festival treba nastojati pobjeći od bezličnosti događanja koja sada udomljuju spomenuti prostori. Želim to i spreman sam u tome pomoći.

Kako komentirate HAVC-ov odnos otvorenog suprotstavljanja koncepciji DHF-a?

– HAVC-ovom koncepcijom DHF-a? Možda živim u neznanju, ali koncepciju središnjeg nacionalnog audiovizualnog nadleštva oko filmskih festivala nisam uspio otkriti. A trebala bi biti temeljena na promicanju, novčanom podupiranju i dobrobiti i toga dijela hrvatske kinematografije. Dolično prikazivanje hrvatskog filma, a i Dani su godinama bili pastorče, nije riješeno. Što reći ako je u odavno ustanovljenom terminu Dana HAVC osjetio potrebu organizirati usporedno otvaranje Tjedna turskog filma, kojemu je nazočila i sama ministrica? Na otvorenju DHF-a pojavilo se tek, i to gotovo kriomice, “pobočno” osoblje HAVC-a… Ne vjerujem da smo takvim postupkom bili mi “nepoželjni” organizatori, jer bi to bilo previše neozbiljno. No moguće je i to. Vidjet ćemo uskoro.

Što je, prema vašem iskustvu, bilo presudno za taj odnos HAVC-a?

– Presudno je bilo što se njegov ravnatelj nije ozbiljno pozabavio problemom. Nije odgovarao na pravodobne zamolbe, pitanja i vapaje osnivača DHF-a. Nije uspio pripremiti ozbiljan natječaj za organizatora pa je njegovu propast svalio na naša leđa. Nakon te nebontonske aljkavosti i neažurnosti, sve je prešlo u čin koji lud radi zbunjenom.

Kako biste osobi rođenoj nakon osnutka DHF-a 1992. objasnili značenje Dana?

– DHF je rodno mjesto suvremene domaće kinematografije. Bila ona osrednja, dobra ili loša, bitno su je usmjerili i obilježili Dani, nastali i opstali u SC-u. Da se ove godine nisu održali, sumnjam da bi ih bilo u budućnosti. Čelništvo HAVC-a nije imalo namjeru ukinuti Pulu ni Dane, navodno. Samo odgoditi.

jakov kosanović

Nepobjedivi Boris Poljak

Priznanje kritike ipak je dodijeljen “Autofocusu” Splićanina Borisa Poljaka. Kakve su bile reakcije na Borisov film?

– Upravo je Boris Poljak jedan od tri najnagrađivanija autora u povijesti Dana. Prijašnjih godina nagrade su ga stizale mahom za njegov snimateljski rad. Stvar je za druge snimatelje bila gotovo obeshrabrujuća pa smo se šalili kako bi ga trebalo staviti izvan konkurencije. Ove godine predstavio se kao kompletan autor. I opet “u sridu”. Već je selekcijska komisija bila oduševljena njegovim filmom i baš na njihovu preporuku “Autofocus” je prikazan na otvaranju.

Jasno je da Poljak baštini najbolju tradiciju splitske autorske škole. Ima se Poljak na koga ugledati i ima na što dograđivati autorsku osobnost i kreativnost. “Autofocus” pleše po obodu nekoliko žanrova, pa vjerujem da je bio stavljen i u eksperimentalni filma, da bi dobio Oktavijana. Za vrijeme projekcije uspostavio je, kako se to danas voli reći, interaktivan odnos s publikom, koja je film “glasno” gledala. Nakon dodjele nagrada jedino oko čega su se svi slagali jest zasluženost Oktavijana za “Autofocus”.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/davor-sismanovic-protivnik-sam-redkarpetizacije-dhf-a-233743 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=cbd5125b6c456ff6b722f1cd306895ed47dfdb92 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Davor+%C5%A0i%C5%A1manovi%C4%87%3A+Protivnik+sam+%E2%80%98redkarpetizacije%E2%80%99+DHF-a&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fdavor-sismanovic-protivnik-sam-redkarpetizacije-dhf-a-233743 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fdavor-sismanovic-protivnik-sam-redkarpetizacije-dhf-a-233743 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Dani hrvatskog filma [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaDani hrvatskog filma

Davor Šišmanović: Protivnik sam ‘redkarpetizacije’ DHF-a

Piše PSD.
3. svibnja 2014. - 23:49
Dani hrvatskog filma, smotra domaće kinematografije, 23. je etapu završila prije koji dan proglašenjem laureata po izboru kritike. No, nagrade nije izglasao i ocjenjivački sud, kojeg nije ni bilo.23. DHF, čiji se izbor može vidjeti u ponedjeljak i utorak u splitskoj Kinoteci, odrađen je s bitno manje sredstava nego inače. Priča je krenula prije godinu dana, kad je HAVC raspisao natječaj za izbor novog organizatora DHF-a, a ravnatelj HAVC-a Hrvoje Hribar rekao kako DHF “mora drukčije izgledati, a ne kao otužna seoska priredba”.

O tome razgovaramo s Davorom Šišmanovićem, dugogodišnjim koordinatorom DHF-a.

Kako su ispali 23. Dani hrvatskog filma s obzirom na skromni financijski input?

– Na natječaj za konkurenciju stiglo je gotovo 250 radova. Na velikom platnu prikazano je...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. svibanj 2024 04:34