StoryEditorOCM
DubrovnikPosebna zona prometa

Vlahušić: Istočni grijeh našeg grada je što turiste iskrcavamo ispred Katedrale, a našima tražimo mane." Potrebica: "Treba li vam jasnije reći koga želimo eliminirati?"

Piše L. V.
9. svibnja 2024. - 12:29

Sve je dogovoreno, ali malo je toga jasno. Upravo tome i služe rasprave, a upravo rasprava o detaljima Odluke o prometovanju u posebnoj zoni oko Grada jedna je od kvalitetnijih. Vijećnici su čini se konačno zaboravili na tehnikalije i gubljenje vremena, i posvetili se tome kako će, tko i u kojim okolnostima smjeti u grad i oko njega.

Za brojna pojašnjenja pitali su Maro Kristić i SDP-ova Anita Bonačić Obradović. Kristić je rekao kako je suma svega da smo krenuli u uvođenje odluke koju osobno podržava, no da nismo napravili ni milimetar pomaka u prometnoj infrastrukturi te da smo tek uveli prometnu signalizaciju koja će pomoći u provođenju odluke. Vijećnik DDS-a Pero Vićan dodao je kako se javna garaža na Ilijinoj glavici iduće godine vraća Gradu te da ne bi ‘kome palo na pamet produljiti ugovor s njima‘. Dodao je i kako je građevinska dozvola za garažu iza OTP banke pred izdavanjem.

„Pored Vlahušićeva puba može se izgraditi garaža tako da se ukopa ispod igrališta, a postoji još takvih lokacija. Živim na Vojnoviću 60 godina. Moramo krenuti a u hodu ćemo ispravljati ono što je će biti potrebno. Pravo je Grada od pojača Libertas ili da osnuje novi firmu za prijevoz gostiju s kruzera. Ne samo da bi se zaradilo što više novaca, nego da bi se olakšale prometne teškoće" - dodao je Vićan.

Bonačić Obradović kaže kako je neriješeno niz naizgled sitnih ali bitnih pitanja, poput dolaska u grad u hitnim situacijama bez PPK kartice.

-Ako netko mora u apoteku ispod zvonika koja je jedina dežurna, kako će, gdje će? Dalje, druženje kod prijatelja na Pločama - zadire se u privatnost i ograničava vrijeme nekoga tko želi negdje poći, smiješno, moramo reći gdje idemo i na koliko dugo, tražiti propusnice... Čudno. Izgleda da su ograničeni samo građani, a ne turisti. Ograničava se nas, umjesto onih koji zapravo gužvaju grad, kažnjavamo sugrađane, ne mogu ići na kupanje na Lokrum, u kazalište, a nemaju PPK kartu. ajmo se koncentrirati na promjenu smjera kretanja turista. zašto se ne iskrcavaju na Ilijinoj glavici onda, pa prošetaju?" -dodala je.

Franković je objasnio kako je promet oko grada definiran i sve varijacije na te teme više su puta promišljane.

-Da je ukinut zebru na Pilama povećala bi se protočnost preko Pila, ali što kad zaštopa Boninovo, Pile Ilijina glavica? Ulaz i izlaz iz tog tunela kojeg predlažene zahtijeva određen financije. tehnički se to treba izvući, provedba je to koja nije jednostavna ni jeftina. ne kažnjavamo građane, nego im kroz zakonsku formu omogućujemo im prednost pred svima ostalima. Ima li netko od vas PPK i znate li koliko kpšta? Nađite mi jedan grad u kojemu sve ulične parkinge dobiješ za 60 kuna. Sva ključna mjesta su za građane. Zagrebačka mjesečna karta u samo tvom kartu košta puno puno više, a moraš je platiti, nema garancije da ćeš naći mjesto. Nismo mogli uvesti pravilo DU table, jer bi ta odluka zakonski pala. Morali smo pronaći drugu formu u kojoj ćemo staviti u povlašteni položaj sugrađane. Kad odluka bude stavljena pod povećalo institucija koje provjeravaju pravnu ispravnost, neće biti dovedena u pitanje." - objasnio je Franković.

-Mi ovdje tražimo mane građanima, istočni grijeh našeg grada - Dubrovnik počinje na Ilijinoj glavici, ne na Pilama. Ljudi neće u grad autima jer nisu ludi, voze se motorima ili drugačije. Mi smo jedini grad koji iskrcava turiste ispred Katedrale! Kad shvatimo da to ne smijemo raditi, kad ih iskrcamo daleko od Pila, Dubrovnik će prodisati. Normalni turisti šeću 5 do 10 kilometara dnevno u bilo kojem gradu, jedino u nas se ukrcavaju i iskrcavaju skoro unutar zidinama" - zaključio je Vlahušić.

-Gdje će novci od PPK čiji će zahtjevi sad višestruko narasti? Ide li to za nove garaže, za infrastrukturu...? Što je s motorima i mopedima? Stranci mogu neograničeno prolaziti i parkirati, ono sad na Pilama i na Buži izgleda kao vašar. Jesmo li uopće definirali tko stvarno pravi gužve? Po svemu sudeći, a i sama sam vozač, to u ljetnim mjesecima definitivno nisu građani. - rekla je Bonačić Obradović.

Vlahušić se iznervirao kazavši da su ovime građani potaknuti da ne idu u grad i da su prisiljeni kupiti PPK karticu. 

-Vraćamo se Šuici koja je poručivala Dubrovčanima ostanite doma, u gradu su turisti, vi nemojte. Ovo je makro poruka, Dubrovčani, više ne možete u grad, ajdete u Gruž, Lapad, u Mokošicu!"

- Završite više s time, treba li jasnije reći da hoćemo eliminirati Uberovce i to one koji dolaze od svukuda i vozi i pravi gužvu a ne živi ovdje? Jest, u gužvama su dominantne dubrovačke tablice, ali one Ubera, jer prepoznamo ih po znakovima!" - poručio je Marko Potrebica.

30. svibanj 2024 07:04