StoryEditorOCM
DubrovnikELEKTRIČNI AUTO

Iskustva Dubrovčana: isplati li ga se kupiti bez poticaja i gdje ga je najbolje puniti?

Piše Silvia Rudinović
7. svibnja 2024. - 07:32
”Opet bismo ga kupili, ali ovaj put nešto jači, odnosno auto s većim dometom, tako da možemo potegnuti i do Splita bez ikakvih strahova”Darko Tomas/Cropix/Cropix

Od 57.640 registriranih automobila u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, kategorije M1, u 2023. je bilo registrirano samo 176 električnih automobila. I to je pedesetak auta na električni pogon više nego godinu ranije, dok je 2015. godine, u čitavoj županiji, bio samo jedan.

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost ove godine je stavio na raspolaganje rekordnih 15 milijuna eura poticaja za kupnju energetski učinkovitih vozila preko ovlaštenih distributera. Po pojedinom vozilu može se dobiti do 40 posto sredstava, a za sufinanciranje su prihvatljiva isključivo nova energetski učinkovita vozila čija ukupna cijena, uključujući eventualni popust i PDV, ne prelazi 50.000 eura. Najveći iznos poticaja ovisi o kategoriji vozila i za električne automobile iznosi do 9.000 eura.

Javni poziv bio je objavljen 22. travnja u 9 sati, a zbog velikog broja zahtjeva, zatvoren je već istog dana u 13 sati!

- Na ovogodišnji Javni poziv za sufinanciranje kupnje energetski učinkovitih vozila smo ukupno zaprimili 2.241 zahtjev za sufinanciranje, od čega su 52 zahtjeva bila od građana s područja Dubrovačko-neretvanske županije – kaže Anamarija Brstilo, iz Službe za odnose s javnošću FZOEU.,

image

Bez poticaja, električni automobil je skup

Zeljko Hajdinjak/Cropix/Cropix

Inače, u ponudi je bilo gotovo 300 modela dostupnih na našem tržištu. No, kakvo je iskustvo vlasnika električnog automobila?

- Prednosti su, kao i ušteda tijekom samog korištenja električnog automobila, velike, jer nema servisa, osim guma, i nema goriva! Međutim, cijena samog vozila u startu je veća pa u konačnici nisam sigurna kolika je stvarna ušteda, ali vjerujem da uz državne poticaje pri kupnji ipak postoji računica – komentira vlasnica jednog takvog električnog automobila iz Dubrovnika.

Kao i mobitel, postala je navika i automobil staviti na noćno punjenje. Isplati li se uopće razmišljati o kupovini električnog vozila bez vlastite garaže u kojoj će se puniti?

- Ne znam isplati li se kupovina takvog automobila bez garaže. Punjenje po noći doma dovoljno je za dnevne obveze, a ako je auto malo veće i bolje, bit će dovoljno i za višednevno korištenje. Uz takva vozila dobiješ i aplikacije u kojima pratiš stanje vozila, vrijeme punjenja, potrošnju, i slično. Prema tim podacima, nakon višegodišnjeg korištenja automobila mogu reći da je moj prosjek potrošnje električne energije 30-ak eura mjesečno – kaže sugovornica.

Vlasnici vozila na električni pogon moraju znati gdje se nalaze punionice s obzirom na domet baterije. Ima li ih dovoljno i kakve su punionice na dubrovačkom području?

- U pravilu, svoje auto punim doma. Punionice u gradu su spore, ali preporučujem punjenje u Kauflandu, u zračnoj luci i u marini. Tu se da napuniti brzo – preporučuje i kaže kako bi se, da kupuje novo vozilo, opet odlučila za električno.

image
Božo Radić/ Hanza Media/

- Tri godine nisam bila na benzinskoj postaji. Ja sam prezadovoljna, a ljudi koje znam uglavnom dijele moje mišljenje. Opet bismo ga kupili, ali ovaj put nešto jači, odnosno auto s većim dometom, tako da možemo potegnuti i do Splita bez ikakvih strahova. Inače, suprug se vozio s električnim automobilima iz Zagreba i kaže kako kod nas još uvijek nema mnogo takvih auta pa red na punionicama na autocesti nije velik, a na brzoj punionici se napune za 15 minuta – kaže sugovornica.

U ovoj je županiji 257 mopeda i motocikala na električni pogon. Lani je registrirano i 75 hibridnih automobila s vanjskim punjenjem, koji se subvencioniraju iz spomenutog fonda, za razliku od samopunjivih hibrida.

23. svibanj 2024 06:11