Dalmacija Split

KONKRETNIJA OBNOVA

Je li napokon došao kraj sramotnom stanju 'Prometa'? U Split stiže devet polovnih autobusa, a uskoro će europskim novcem kupiti i 50 novih

KONKRETNIJA OBNOVA

Ono što putnici, ali i "Prometovo" vodstvo, toliko iščekuju, konačno će se dogoditi – javni prijevoznik pokreće postupak javne nabave za devet rabljenih autobusa koji bi, makar donekle, riješili gorući problem manjka vozila i njihove starosti.

Nakon punih devet mjeseci, ponovno će se "roditi" javni natječaj za nabavu niskopodnih zglobnih vozila koja su trenutačno najpotrebnija toj gradskoj tvrtki, a procijenjena vrijednost ugovora s potencijalnim isporučiteljem iznosi nešto više od 18 milijuna kuna.

– Ovim nastavljamo posao koji smo započeli još krajem prošle godine, kada je raspisan natječaj za nabavu autobusa, no u međuvremenu nije izglasan ovogodišnji gradski proračun, pa se prigodom otvaranja ponuda u siječnju nitko nije javio, tako da smo postupak morali poništiti. Vozila bi se nabavila preko financijskog leasinga na rok od pet godina, a novac bi bio osiguran gradskim proračunom kroz kapitalne donacije. Mi zapravo natječajem biramo leasing kuću koja će dati najbolju ponudu za financiranje i koja će osigurati sve tehničke specifikacije vozila koje nama trebaju – potvrdio nam je Tomislav Vojnović, "Prometov" direktor, te dodao kako se otvaranje ponuda očekuje do kraja studenoga.

Ugovor bi, naglasio je, mogao biti potpisan do kraja prosinca, a isporuka polovnih autobusa očekuje se do kraja siječnja sljedeće godine, bude li sve išlo kako je planirano. Kriterij pri odabiru bit će ekonomski najbolja ponuda, a tražit će se vozila do šest godina starosti.

Predstojeću "injekciju" za ruzinavi vozni park podržao je i gradonačelnik Andro Krstulović Opara, koji je sa svojim suradnicima bio u radnom posjetu "Prometovu" sjedištu u Hercegovačkoj ulici, gdje su garaže i upravna zgrada, pa se u susretu s djelatnicima i osobno uvjerio u njihove radne uvjete. Svoje je suradnike i stručne službe zadužio da budu pomoć i podrška javnom prijevozniku u pripremi dokumentacije za nabavu novih autobusa.

Vojnović nas je izvijestio kako ta gradska tvrtka predano radi i na pripremi potrebne dokumentacije za projekt "No regret", koji smo u našem listu već predstavili, putem kojeg bi se moglo nabaviti 34 nova vozila kroz stopostotno financiranje od strane Europske unije. No, dobra je vijest da splitski javni prijevoznik usporedno priprema i dokumentaciju za još jedan projekt koji bi mu osigurao obnovu voznog parka za još 16 novih vozila putem ITU-ovih mehanizama u sklopu razvoja urbane aglomeracije.

Tu bi sufinanciranje iz EU-ovih fondova iznosilo 80 posto, dok bi preostalih 20 posto novca osigurali "Prometovi" suvlasnici, a to su, podsjetimo, Grad Split i susjedne jedinice lokalne samouprave. Time bi, barem za sada, došli do nestvarne brojke od 50 novih autobusa, što bi ovo trgovačko društvo preporodilo u svakom pogledu, a ne trebamo ni napominjati kako bi se to odrazilo na razinu pružanja usluge građanima i turistima, koji također nerijetko koriste taj oblik prijevoza.

Porazna statistika

145 vozila trenutačno je u 'Prometovu' voznom parku, ali svakodnevno u funkciji nije između 15 i 20 autobusa

- 13 godina prosječna je starost voznog parka, što je gotovo dvostruko više od uobičajene prakse kod zamjene vozila

 

Naslovnica Split