StoryEditorOCM
Dalmacijapravno-politička zavrzlama

Baldasar objasnio zašto je zatvaranje Karepovca 'nemoguća misija': Grad Split je kolateralna žrtva sukoba Mosta i HDZ-a!

Piše N. Lulić
14. veljače 2017. - 15:34
baldasar_karepovac5-140217

Postaje li Karepovac nova Lećevica? Pitanje je to koje se sve više nameće nakon konferencije za novinare koju je nakon sastanka predstavnika Grada Splita i Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u Banovini u utorak sazvao gradonačelnik Ivo Baldasar.

Naime, novinarima i javnosti pojasnio je kako uvjet da Fond s Gradom potpiše ugovor o financiranju i sanaciji Karepovca taj da se Grad obveže izgraditi sortirnicu, kompostanu i pogon za obradu komunalnog otpada dok se ne izgradi centar u Lećevici u sklopu splitskog deponija.

Ako se ostvare Dobrovićeve najave, Splitu se ne piše dobro: ministar bi Lećevicu 'preselio' na Karepovac i stvorio tempiranu ekobombu

- Tako nikad nećemo zatvoriti Karepovac, koji će na ovaj način ostati aktivan sa svim tim sadržajima. U tom slučaju ćemo morati mijenjati GUP, jer onda otpada plan da se taj dio nakon potpune sanacije nakon nekog vremena ozeleni. 

Nadalje, u proračunu će onda trebati predvidjeti sredstva za novi otkup zemljišta, za izradu studije utjecaja na okoliš, pa za projekt, izgradnju... To će trajati najmanje dvije godine, a procjenjujemo da će sve to koštati između 50 i 80 milijuna kuna. 

Prema zadnjim informacijama, prva faza Lećevice bi trebala profunkcionirati početkom 2019. godine. Znači, sve ćemo napraviti da bi za šest mjeseci onda sve zatvorili! Tko će to platiti? - pita se Baldasar.

Na novinarsko pitanje smatra li da ministar Slaven Dobrović pogoduje tvrtki "Tehnix" koja se bavi mobilnom tehnologijom, gradonačelnik je odgovorio da je na sastanku s njim koji se održao prije mjesec dana ministar kazao kako ta tvrtka ima iskustvo s mobilnim postrojenjima, ali da je to rečeno u "konzultantskom smislu".

- Mi ne znamo dovoljno o mobilnoj tehnologiji, ali smatramo da je nije moguće primjeniti na Karepovcu koji je odlagalište gotovo cijele Županije i godišnje primi oko 100.000 tona smeća. Kako s obzirom na te količine išta može biti mobilno? - pita se opet poteštat i dodaje kako se ovdje radi o političkoj zavrzlami između Mosta i HDZ-a, koji se ne mogu oko ničega dogovoriti, te da je Grad Split u tom sukobu kolateralna žrtva.

U suradnji sa Splitsko-dalmatinskom županijom, zaključuje, uspjelo se u tri i pol godine doći na prag realizacije ovog projekta, za koji se sada, u zadnji čas, mijenjaju pravila igre.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. travanj 2024 18:44