Novi izvođač radova na projektu novog čiovskog mosta uveden je u posao.
Nije baš da se za potvrdu te činjenice trebala čekati izjava Tomislava Mihotića, državnog tajnika u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, dana u Trogiru 13. studenoga, jer tomu zorno svjedoče zastave "Strabaga" i Poduzeća za ceste Split koje su već nekoliko dana istaknute na gradilištu.
Oni su, naime, u posao uvedeni 8. studenoga ove godine i od tada im počinje rok od osam mjeseci u kojemu most treba biti završen. Smjena izvođača radova vjerojatno je prošla nezapaženo i zbog velike količine strojeva te opreme s oznakom "Viadukta", uredno poredane i posložene na dijelu gradilišta, vidljive i nezainteresiranom prolazniku.
'Viadukt' ostavio nered
Premda su nas nakon dolaska na gradilište pozdravili, odgovorni iz "Strabaga" nisu željeli davati izjave, uz obrazloženje da je takva politika tvrtke. Ipak, od inženjera Davora Trlaje, voditelja projekta iz Hrvatskih cesta, investitora novog čiovskog mosta, doznajemo da su zaposlenici "Strabaga" prije isticanja zastave morali na gradilištu pospremiti nered ostao iza "Viadukta".
"Viadukt" je, podsjetimo, završio u stečaju, pa i nije realno očekivati da je odvoženje opreme uvršteno u prioritetne poslove stečajnog upravitelja. Uglavnom, oprema nije uklonjena do 30. rujna ove godine, kako je bilo ugovoreno, a na gradilištu i dalje stoje dva pontona, veći broj teretnih vozila, dizalice, manja betonara, plovna oprema u koju spadaju i mala brodica te dizalica na jednom od pontona.
Dio opreme i strojeva, primjerice dizalice, mogao bi koristiti i novi izvođač, o čemu se, doznajemo, i vode razgovori s "Viaduktom".
Posao jest preuzet, ali nikakve se aktivnosti na gradilištu još ne primjećuju, a to je manje upućenima jedini znak da se nešto radi, pa otud upit – što se čeka. Ne čeka se, radi se, užurbanost je prisutna, uvjerili smo se, ali se odvija u kontejnerima koji služe za urede na terenu. U punom pogonu su pripreme koje slijede nakon preuzimanja dokumentacije i prvih razgovora izvođača s investitorom.
Po stanju zatečenom na gradilištu, koje smo razgledali u pratnji našeg domaćina iz Hrvatskih cesta, ne bi se reklo da je proteklo šest mjeseci od prekida radova (ugovor s "Viaduktom" prestao je 18. travnja). Dojam je, naime, da ništa od dosad ubavljenog nije oštećeno, što znači da radove samo treba nastaviti gdje su prekinuti.
Stupovi dovršeni
– Na jedanaest malih stupova u moru arhitektonsko-betonski radovi završeni su u cijelosti – kazuje nam Trlaja. Na dva upornjaka, stupovima koji su početni i završni oslonac mosta na kopnu, treba obaviti još malo betonskih radova, kao i na dva portalna, glavna stupa u koje je ugrađen sustav za pokretanje mosta – nabraja naš sugovornik, dodajući da, osim na mostu, treba obaviti i betonske radove na podvožnjaku te propustu na spojnoj cesti 1.
Uz tu cestu koja, kako joj naziv kaže, vodi do mosta s kopnene strane, tu je i spojna cesta 2 s čiovske strane. I jedna i druge su probijene, s tim da na ovoj čiovskoj nisu u cijelosti okončani zemljani radovi.
Pozornost je, ipak, na samome mostu, na kojemu je, za početak, preostalo montirati čeličnu konstrukciju.
– Već montirani 40-metarski čelični elementi, od kojih su neki i antikorozivno zaštićeni, nakon pripreme mogu ići u montažu na most – obrazlaže Trlaja "sudbinu" na gradilištu zatečenih elemenata.
Zanimalo nas je tko će proizvesti ostatak, a sve zbog svojedobnih problema s isporučiteljem čelika iz Makedonije, s kojim je ugovor imao "Viadukt".
Radit će i 'Brodosplit'
– Nastavak proizvodnje konstrukcije odradit će "Strabagov" imenovani proizvođač za izradu čelične konstrukcije mosta, tvrtka "Zublin", koja je "Strabagova" tvrtka-kćer – odgovara Trlaja.
U razgovoru doznajemo da je za dio radova na mostu angažiran i splitski škver.
Postavljanje čelične konstrukcije ne znači i kraj radova na mostu jer se na konstrukciju postavljaju asfaltne plohe i ograda. Ograda je planirana zbog staze za pješake s obiju strana.
Ljeto 2018. nije daleko, ali ni preostali radovi nisu opsežni, pa je dojam kako bi ugovoreni osmomjesečni rok za okončanje posla mogao biti ispoštovan.
'Strabag' bi gradio i pelješki most
Među tri ponuditelja koja su prošla prvu pretkvalifikacijsku fazu za gradnju prve faze pelješkog mosta, također je njemački "Strabag". Njihova ponuda iznosi 2,62 milijarde kuna bez PDV-a, odnosno 3,28 milijardi kuna s PDV-om.
Pelješki je most projekt od iznimne strateške važnosti za Hrvatsku. Vrijednost projekta cestovnog povezivanja južne Dalmacije je 526 milijuna eura (s PDV-om), s tim da će se sredstvima EU fondova sufinancirati udio od 85 posto te vrijednosti.
Radovi 'teški' 119,8 milijuna kuna
"Strabag" i Poduzeće za ceste Split za nove izvođače radova izabrani su u listopadu ove godine na temelju javnog natječaja. Za radove procijenjene na 95 milijuna kuna bez PDV-a, ponudili su iznos od 119,8 milijuna kuna.
Ukupna vrijednost projekta čiovskog mosta je nešto viša od 200 milijuna kuna. Sredstvima iz fondova Europske unije financirat će se čak 85 posto tog iznosa.