StoryEditorOCM
Dalmacijasa škoja u europu

Iz Beča do Brača za 45 minuta: na novu otočku pistu slijetat će airbusovi, stižu i poznate niskotarifne kompanije

2. siječnja 2017. - 09:41
zracna_luka12-140515

Tri godine nakon što je bračkoj zračnoj luci prijetilo zatvaranje, a zaposlenici su trebali ostati bez posla, ta jedina srednjodalmatinska otočna zračna luka doživljava svoju poslovnu preobrazbu na način da će postati nezaobilazan dio zračne prometne infrastrukture cijele Dalmacije već u 2017. godini.

Razlog tome su ulaganja grupacije "Bluesun Hoteli" kao većinskog vlasnika od oko pet milijuna kuna, a kojima taj otočni aerodrom dobiva mogućnost da je već od iduće sezone koriste veliki mlazni zrakoplovi dvostrukog kapaciteta sjedala od onih koji su u proteklih 20 godina slijetali na Brač.

I ne samo to, nego se u planovima zračne luke Brač za 2018. godinu ta luka već vidi kao jedna od onih na koje će slijetati niskotarifni prijevoznici koji već iskazuju zanimanje za mogućnosti prihvata putnika.

Otkup zemljišta

Dok turizam prividno miruje na najvećem srednjodalmatinskom otoku, u tijeku su radovi na produženju piste u zračnoj luci Brač koja će umjesto sadašnjih 1400 metara biti dugačka 1760 metara i na nju će moći slijetati mlazni avioni sa po 150 sjedala.

Naime, kada je rađena poletno-sletna staza 1992. godine, ona je bila prilagođena zrakoplovima "Croatia Airlinesa" i "Adria Airwaysa" koji su slijetali na Brač malim avionima sa po 50 mjesta tipa ATR 42 i Dash 7. Njima je trebala dužina staze od 1400 metara, ali veći su zrakoplovi zbog toga tu zračnu luku zaobilazili.

Ne čudi stoga da je ona malo-pomalo zapela i u poslovanju, prijetio joj je gubitak licencije za rad u međunarodnom prometu, pa i zatvaranje.

"Bluesun Hoteli" kao većinski vlasnik hotela u Bolu, Brelima, Tučepima i Starigrad Paklenici, odlučio je promijeniti takav scenarij prije dvije godine ulaganjem i ponovnim otvaranjem za promet bračkog aerodroma.

Sve zahtjevnije zrakoplovno tržište i avioprijevoznici tražili su kvalitetnije uvjete i mogućnost slijetanja većih zrakoplova na Brač, pa se išlo u otkup oko tisuću kvadrata privatnog zemljišta kako bi se dobio prostor za novu dužu pistu na kojemu će se realizirati projekt.

- Produženje aviopiste na Braču omogućit će višestruko povećanje prometa i prilagođavanje potrebama avioprijevoznika koji će ubuduće moći slijetati avionima sa po 150 sjedala s cijelog europskog tržišta - kažu u Upravi "Bluesun Hotela".

Francuzi i Talijani

Novim izgledom zračne luke s dužom pistom, novom pratećom infrastrukturom, rasvjetom i ostalim, Brač postaje dostupan svima u Europi sa samo sat-dva leta. Tako će već od predsezone na pistu na Braču slijetati Airbus 319 "Croatia Airlinesa", ali i drugih avioprijevoznika i čarter letova.

Iz Beča će se tako do Brača stizati za 45 minuta, iz Münchena za sat vremena, iz Zagreba za samo 35 minuta...

U tijeku su pregovori s brojnim turoperatorima koji imaju interesa za slijetanje u 2017. i 2018. godini, među kojima francuski prijevoznici planiraju letjeti avionom tipa embraer 190 sa 112 sjedala, ali i talijanske aviokompanije. Tako će talijanski "Air Mistral" u 2017. godini povezivati Napoli i Bari s Bračem, a pregovori se vode i oko još nekih destinacija.

Jedna od najvažnijih akvizicija bračke zračne luke bio bi ugovor sa "Eurowingsom" koji je niskotarifna kompanija u vlasništvu "Lufthanse", a koja ima interes letjeti prema Braču od 2018. godine. Isto tako već je poznato kako će "Croatia Airlines" održavati dva puta tjedno utorkom i subotom linija sa Zagrebom.

Zbog svega toga, u zračnoj luci Brač planiraju kako bi im putnički promet u idućoj godini mogao rasti za čak 60 do 70 posto u odnosu na ovu godinu i dosegnuti 25 tisuća putnika u odnosu na ovogodišnjih 15,5 tisuća putnika.


 

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. studeni 2024 08:38