StoryEditorOCM
DalmacijaODNIJA VRAG PRIŠU

Sanader je najavljivao da će cesta biti gotova za dvije godine, a u deset su napravili - devet kilometara!

25. kolovoza 2016. - 21:13

Sve dosadašnje najave čelnih ljudi u Hrvatskim cestama glasile su: Zadnja dionica brze ceste kroz Kaštela, na potezu od Kaštel Gomilice do Kaštel Staroga, bit će završena krajem 2016. godine. Ukupna dužina triju dionica ceste kroz Kaštela iznosi 14 kilometara, a gradi se više od deset godina! U tom roku izgrađeno je devet kilometara ceste, a u tijeku su radovi na posljednjoj pet - kilometarskoj dionici.

U prvim najavama o roku izgradnje i rekonstrukcije ceste D8 kroz Kaštela, radovi su trebali biti gotovi do jeseni ove godine, a nakon toga kao novi rok naveden je kraj godine.

Priče, koje u posljednje vrijeme kruže po Kaštelima, a odnose se na novo kašnjenje (!), pokazale su se točnima, jer su nam i iz Hrvatskih cesta u utorak službeno potvrdili kako će cijela dionica biti dovršena tek do Uskrsa 2017. godine. Razlog? Neriješeni imovinsko-pravni odnosi na nekoliko lokacija.

I sve bi to bilo "lakše probavljivo" da izgradnja te ceste, kao i otkupi zemljišta nisu počeli još prije deset godina, kada je bivši premijer Ivo Sanader najavljivao kako će tadašnja vlada u roku od dvije godine izgraditi dugo sanjanu, a kako stvari sada stoje, vjerojatno nikada odsanjanu cestu od Trogira do Omiša.

U Kaštelima se sada izvodi rekonstrukcija južnog starog kolnika, a na pojedinim lokacijama u Kaštel Kambelovcu i Starom i na dijelovima sjevernog kolnika.

Nekoliko dana uoči blagdana Velike Gospe gradilište je bilo pusto, nije se radilo neko vrijeme, da bi se radovi nastavili opet prošlog tjedna.

A što se točno radi, gdje zapinje, i kada će Kaštelani i njihovi gosti, ali i brojni drugi građani koji koriste ovu dionicu, kojom u danu prođe i do 40 tisuća vozila, napokon imati završenu prometnicu, pitali smo nadležne u Hrvatskim cestama.

- U proteklom razdoblju, kroz mjesec svibanj, obavljeno je preusmjeravanje prometa na novoizgrađeni sjeverni kolnik u ukupnoj dužini tri kilometra od predviđenih 5,5 kilometara. Na tom potezu od tri kilometra započeli su radovi na rekonstrukciji postojećeg južnog kolnika.

Očekuje se da će sljedeći segment sjevernog kolnika u dužini od dva kilometra biti gotov do kraja kolovoza kada će se i ovaj dio pustiti u promet, a onda će i započeti radovi na rekonstrukciji južnog kolnika. Paralelno s izvođenjem građevinskih, izvode se radovi na izmještanju postojećih instalacija, te radovi na opremi ceste (prometna signalizacija, rasvjeta, trafostanice).

Također u tijeku su i radovi na objektima u trasi (nadvožnjaci, vijadukt iznad željezničke pruge, podvožnjak) od kojih je većina u visokom stupnju gotovosti - kazala nam je Tamara Pajić iz ureda za odnose s javnošću Hrvatskih autocesta.

Na naš upit iz kojih sve razloga cesta neće biti završena u ranije zacrtanim rokovima, Pajić nam je odgovorila:

- Hrvatske ceste uspjele su riješiti sve značajnije imovinsko-pravne probleme na glavnoj trasi državne ceste, no, unatoč uloženim naporima, još uvijek postoje neriješene čestice zemljišta koje se nalaze na zamjenskim cestama. Poteškoće u izvlaštenju zemljišta uzrokovat će manje probijanje ugovornog roka završetka radova na zamjenskim cestama i na oko 500 metara glavne trase. Upravo ti dijelovi bi bili završeni tijekom ožujka 2017. godine, a svi imovinsko-pravni poslovi bit će završeni do kraja listopada ove godine - kazala nam je Tamara Pajić.

Sanader i Kalmeta: Bit će gotovo za tri godine

Prije deset godina počela je izgradnja pedesetak kilometara duge četverotračne brze ceste od Trogira do Omiša, vrijedne gotovo 300 milijuna eura. Obećavali su tada premijer Ivo Sanader i ministar Božidar Kalmeta kako bi žila kucavica koja je trebala rasteretiti promet od Trogira do Omiša i zauvijek poslati u povijest kilometarske gužve u turističkoj sezoni, trebala biti dovršena za samo tri godine.

Danas, desetljeće nakon, cesta ne da nije dovršena, nego o dionici Solin - Omiš više nitko ni ne govori, a još nije dovršeno ni 15 kilometara tzv. ceste smrti kroz Kaštela, kojom dnevno prometuje više od 40 tisuća vozila.

Izgradnju brze ceste kroz Kaštela u zadnjih deset godina obilježili su prosvjedi građana, sramotno niske cijena otkupa zemljišta, jer su Hrvatske ceste građanima nudile samo 22 eura po metru četvornome.

Kaštelani su podigli bunu i osnovali udrugu, pa u Zagrebu srušili prvobitnu ponudu. Cijene zemljišta su podignute na oko 100 eura za kvadrat. Nakon što se izgradila prva od tri poddionice, od Solina do Kaštel Gomilice, umjesto nastavka radovi su bili potpuno zaustavljeni.

Izvođač, splitski “Konstruktor”, više nije mogao obavljati ugovorene poslove, pa je Uprava Hrvatskih cesta raspisala natječaj i odabrala nove izvođače. Nakon višemjesečnih problema, uvjetovanih od strane “Konstruktora”, radovi na izgradnji druge poddionice brze ceste kroz Kaštela, od Kaštel Starog do Planog, napokon su nastavljeni 2013.

Odlukom Hrvatskih cesta, tvrtka Poduzeće za ceste Split, kao solidarni partner “Konstruktora”, preuzela je obvezu izvođenja svih preostalih građevinskih radova koji su prema tadašnjoj raspodjeli pripadali “Konstruktoru”. Dionica je završena u roku od godinu i pol dana, da bi napokon krajem 2014. godine počeli i radovi na izgradnji posljednje - treće poddionice od Gomilice do Starog u dužini od 5,5 kilometara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. travanj 2024 04:52