Sastanak je bio vrlo konstruktivan, odluku očekujemo tijekom ovoga tjedna. Nismo odstupili od svojih stavova. Kazao je to viški gradonačelnik Ivo Radica u ponedjeljak, nakon netom završenog sastanka u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, na kojemu su on i gradonačelnica Milne Anamaria Rošin, zajedno s resornim ministrom Olegom Butkovićem, pomoćnicom ministra Jadrankom Fržop i ravnateljem Agencije za obalni linijski pomorski promet, kapetanom Ivanom Franičevićem, pokušali iznaći rješenje za spornu katamaransku liniju Split – Milna – Vis – Split.
– Dvije su moguće odluke koje može donijeti Ministarstvo: da se katamaranska linija vrati na ono što je određeno uvjetima iz natječaja za koncesiju, a to znači da katamaran vozi na relaciji Split – Vis – Split s navraćanjem utorkom u Hvar, a druga je da liniju ukine. Bili smo pedeset godina u izolaciji, pa ako se to dogodi, bit ćemo i sljedećih pedeset – rezolutan je Radica.
U slučaju da se postojeća situacija ne promijeni, pa da katamaran nastavi svraćati u Milnu, Radica najavljuje nastavak blokade.
– Protiv toga ćemo se boriti svim demokratskim sredstvima – poručuje.
'Gluhi telefoni'
Ostajanje pri stavovima za gradonačelnika Radicu znači i neprihvaćanje kompromisnog rješenja što ga je ponudila Anamaria Rošin.
– Ponudila sam da katamaran koji prometuje na liniji Vis – Split – Vis u Milnu svraća barem određeni broj dana u tjednu, ako stanovnicima Visa stvara probleme to što bi svraćao svaki dan – kazala nam je načelnica Milne i obrazložila:
– Možemo prihvatiti da bude manje vožnji do Milne, ali ne možemo da Milna ne bude povezana ni s kopnom ni s drugim otocima.
Prema riječima Anamarije Rošin, na sastanku su se složili da otoci moraju biti međusobno povezani i da ovaj problem ne smije prerasti u sukob između Visa i Milne.
– Žao mi je da smo se Radica i ja morali sastajati u Zagrebu jer nije prihvaćao moje prijašnje pozive za razgovor o rješavanju ove katamaranske linije – također je kazala je Rošin.
Radica, pak, svoj beskompromisan stav ne smatra sebičnim ponašanjem u odnosu na ostale otoke.
– Naše ponašanje nije sebično. Pokušavaju od nas učiniti krivce za sve, što nije korektno bilo s koje strane da dolazi. Razumijem kolegicu Anamariju, ona se bori za Milnu i ne bih želio da se stvara negativna energija između ova dva mjesta – u tom dijelu suglasan je i Radica, te podsjeća da je linija odobrena prema uvjetima iz natječaja za koncesiju i da je naknadno mijenjana.
Ne slaže se ni da bi vožnja bila produžena samo za desetak minuta jer, kaže, iskrcaj i ukrcaj putnika traju duže.
Pobuna od 25. svibnja
Osim toga, upozorava i da bi turisti koji idu u Milnu pokupovali karte i zauzeli mjesta u katamaranu onima koji žele na Vis.
Radica je i mišljenja da se ovom linijom ne rješava međuotočna povezanost, nego tek uspostavljanjem sustava.
Pobuna na otoku Visu počela je, podsjetimo, 25. svibnja, kad je oko 400 stanovnika Visa i Komiže, na Radičin poziv, blokiralo pristajanje katamarana na državnoj liniji 9206 Vis – Split, a sve zbog suglasnosti kojom je Agencija za obalni linijski pomorski promet omogućila da isti katamaran svakodnevno svraća i u Milnu.