Putnici, na prvome mjestu đaci i studenti, ostali su u nevjerici. Temeljem javnog obećanja ministra kako neće biti ukidanja vlakova, kupili su mjesečne i godišnje karte. Izložili su se trošku i na koncu su - obmanuti.
- Mnogi očito ne shvaćaju probleme nas koji živimo sjeverno od kaštelanske magistrale. Moj put do autobusa traje petnaest minuta, a put do Splita u autobusu čak i do sat vremena. Vlakom u središte Splita stignem za 20 minuta, i to mnogo jeftinije.
Pokazna mjesečna karta za đake i studente u autobusu je 220 kuna, a u vlaku svega 90 kuna. Većini nas studenata ne odgovara novi vozni red, jer predavanja i vježbe na fakultetima nisu u smjenama kao kod učenika. Nama predavanja završavaju u 16 ili 20 sati. Nakon 16 sati idući vlak po novom voznom redu imamo tek u 19 sati a poslije 20 u - 21.16.
Već smo kupili mjesečne pokaze, a neki i godišnje karte za vlak, a sada bismo, izgleda, trebali biti prisiljeni upadati u novi, dodatni trošak i plaćati autobus.
Studentica Nikolina: Tko će nam nadoknaditi trošak?
- Tko će refundirati taj trošak, koji nije malen u ovo doba krize i besparice? - pita se Nikolina Plejić, studentica treće godine studija računovodstva i financija na Splitskom sveučilištu, apelirajući na Grad Kaštela i gradonačelnika Joška Berketa da učine sve što je u njihovoj moći kako bi se odustalo od ukidanja vlakova.
I Gradsko vijeće Kaštela na svojoj je sjednici prošloga četvrtka jednoglasno izglasovalo zaključak u kojemu se naglašava kako predloženi novi umanjeni vozni red nije nikako prihvatljiv, jer u konačnici vodi stagnaciji i odumiranju željezničkoga prigradskog prometa, po scenariju koji je već viđen.
Gradski vijećnici apeliraju na Hrvatske željeznice i nadležno ministarstvo da odustanu od ukidanja linija i da se zajedničkim naporom pokuša naći model rentabilne i prihvatljive željezničke usluge, u čemu će Kaštela dati aktivni doprinos.
Gradski odbor HSLS-a očekuje od gradonačelnika, sukladno zaključku Gradskog vijeća, da uskrati suglasnost HŽ-u za sporne izmjene voznog reda i tako odgovornost za posljedice prepusti na leđa HŽ-u i nadležnome ministarstvu.
Iako je novi vozni red na snazi, iz Gradske uprave potvrđeno nam je kako je za danas u 14 sati sazvan sastanak na kojemu će predstavnici HŽ-a, Grada i Mjesnog odbora Raduna pokušati usuglasiti izmjene polazaka vlakova, prema stvarnim potrebama građana.
Hoće li u tome uspjeti, vidjet će se. Iz sindikata Hrvatskih željeznica protive se ukidanju linija, poručuju da, ako se treba štedjeti, onda neka to rade nedjeljom i blagdanima, nikako radnim danom.
- Ove godine na toj liniji bilo je oko 120 tisuća putnika, a poboljšanjem usluga, nikako smanjenjem polazaka, taj broj se može i povećati - kažu u sindikatu.