StoryEditorOCM
Dalmacijaputnici šokirani najavom ukidanja čak šest polazaka ‘kaštelanskog metroa’

‘Neka HŽ smanji broj svojih direktora, a ne linije za Kaštela’

Piše PSD.
3. studenog 2011. - 16:04
Nakon što je prošlog tjedna iz Hrvatskih željeznica najavljeno ukidanje čak šest polazaka prigradskog vlaka na liniji Kaštel Stari - Split, ta vijest je, očekivano, izazvala pravi šok među putnicima.

Umjesto ukidanja, svi naši sugovornici, s kojima smo proveli put od Splita do Kaštela, smatraju kako bi broj linija trebalo povećati, a ne smanjivati te kako bi željeznice trebale nastaviti realizaciju projekta koji su počele, a ne vraćati unatrag.

- Kada sam ugledala u novinama tekst o smanjenju vlakova za Kaštela, muka mi je došla.

Nema dana kad vlakom ne putujem u Kaštela, to je nešto najbolje što se moglo uvest, kako ne bismo bili ovisni o autobusu. Umisto ukidanja, vlakove bi tribali modernizirat, kupit nove...

Autobus mi je puno dalje od kuće, a vlakom se vozin svega petnaest minuta. Moran kazat kako mi je i jeftiniji od busa - prepričava nam Marija Bašić ističući kako bi se “svi tribali pobunit protiv ovakvih najava”.

‘Dođite ujutro, vlakić je tada pun ko šipak’

Iz Splita u Kaštel Stari na povratku iz škole skoro svaki dan putuju Ana, Ivana i Ivona. I njih tri zatekla je najava o ukidanju linija.

- Do prije par godina, kada nije bilo ovog vlaka, mi smo od kuće za doć do stanice autobusa pješačile pola sata. Priporodile smo se otkako su uveli ovi mali, simpatični vlakić.

Pet minuti od kuće, a začas u centru grada. To šta oni govore da u nekim linijama nema puno ljudi, nije razlog da ih ukidaju. Tribate ujutro uć u ovaj vlak. Pun ko šipak. Nije ni tridesetsedmica, koja vozi od Splita do Trogira, uvik puna, pa se nikada nisu ukidale linije. Vozi svakih 20 minuta - kazuju nam tri mlade Kaštelanke.

Još jedna sugovornica, koja je željela ostati anonimana, veli kako ima osjećaj da Hrvatske željeznice vozni red namještaju kako njima odgovara, a ne prema putnicima.

- Ovaj vlak koristim u određene sate, a ako mi ukinu liniju koja meni odgovara, kući s posla bit ću prisiljena putovati u dva autobusa i nekoliko kilometara pješačenja - kazuje nam.

- Kaštela su puno naseljena poviše Magistrale i upravo radi tih ljudi je uveden ovaj vlak. Nema opravdanja da nema dovoljno putnika. Nekidan sam trajektom plovija na Drvenik mali, bilo nas je pet na cilom trajektu.

Šta sad, odma bi ga tribalo ukinit! Željeznice tribaju otvarat nova stajališta, u Rudinama, Lukšiću i Dujmovaći, pa bi vidili koliko bi ljudi bilo u vlaku.

Pravdaju se kako nemaju pinezi. Neka smanje broj direktora, njihovih pomoćnika i članova Uprava, pa će bit para - poručuje Ante Tešija, svakodnevini putnik u vlaku.

jakov žarko / Snimio jakov prkić / cropix

Z. Logožar: Optimalizacija postojećeg reda vožnje

Bez obzira na negodovanja putnika, ali i javno izrečeno protivljenje župana Ante Sanadera i gradonačelnika Joška Berketa, predsjednik Uprave HŽ-Holdinga Zlatko Rogožar na nedavnom otkrivanju spomen-obilježja poginulima u željezničkoj nesreći u Rudinama ponovio je kako neće biti potpunog ukidanja linija, međutim kako je optimalizacija postojećeg reda vožnje nužna, te kako će biti provedena.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. studeni 2024 23:12