Dalmacija Šibenik

prolaz preko privatnih zemljišta

Nova šetnica uz Kanal sv. Ante: obitelji Ive Jurkovića Korma svaki mjesec 1200 kuna

prolaz preko privatnih zemljišta

Najteži dio staze iznad litice koja se nikako nije mogla premostiti / Nikša Stipaničev / CROPIX

Na jugoistočnoj strani Kanala sv. Ante, nekad zabranjenoj zoni ”zarobljenoj” vojarnama JNA, teška mehanizacija odnedavno ruši borovu šumu i probija stijene krčeći put za trasu buduće atraktivne šibenske šetnice. Kran bagera trenutno je na brdu Lobor, do kojega je staza, širine oko četiri metra, manje-više probijena.

Teški pregovori

No, u gradskim kuloarima već su se pojavile glasine kako vijuganje šetnice definiraju privatni interesi vlasnika zemljišta u Kanalu. Prije svih, obitelji Ive Jurkovića Korma, koja raspolaže s oko 120.000 četvornih metara zemlje na tom području pa je tako gotovo nezaobilazna.

Neki građani prijavili su nam da se pored postojećeg puta na zemljištu Hrvatskih šuma, ucrtanom još u stare jugovojne karte, probija novi kako bi se pogodovalo privatnom vlasniku, ma koliko to investiciju dodatno poskupljivalo. No, glasine su se, izgleda, pokazale neosnovanima.

− Pri projektiranju i planiranju trase − objasnila nam je ravnateljica Javne ustanove za upravljanje zaštićenim prirodnim vrijednostima Anita Babačić-Ajduk − vodili smo se upravo tim da najvećim dijelom bude izgrađena na već postojećim stazama i putovima, jer je to znatno jednostavnije i jeftinije za provedbu.

Međutim, postojeći put, koji vodi od Vojarne bribirskih knezova do vile “Moj mir”, dijelom prelazi preko privatnih nekretnina, a stari put kroz šumu od uvale Dumboka, osim što ide preko privatnih parcela, još je i nelegalno napravljen.

Zbog toga smo odlučili 80 metara od starog, bespravnog puta probiti novi, te da se pješačka staza iznad vojarne Paninkovac spoji s cestom koja vodi od NCP-a, preko benzinske crpke Lukoila do vojarne Paninkovac, a sve preko parcela u državnom vlasništvu, “Hrvatskih šuma”. Time izbjegavamo plaćanje naknada vlasnicima zemljišta na tom dijelu trase − tvrdi Babačić-Ajduk, pokazujući karte iz kojih je razvidno da 98 posto šetnice prelazi preko zemljišta “Hrvatskih šuma” ili je područje pomorskog dobra.

Samo dva posto, kažu u Javnoj ustanovi, ide preko terena u vlasništvu obitelji Ive Jurkovića Korma, s kojim je regulirano pravo korištenja njegove nekretnine ugovorom o petogodišnjem najmu. Kormo će pet godina primati mjesečnu naknadu od 1200 kuna na račun izgradnje šetnice koja s oko 300 četvornih metara zadire u njegovo zemljište.

A ono nije na početnom dijelu trase, kao što su sugerirale glasine, nego na najtežem dijelu staze, iznad tzv. Hitlerovih očiju, na samoj litici koja se nikako nije mogla premostiti a da ne uđe u posjed Korma. Dogovor s vlasnikom postignut je nakon mukotrpnih pregovora koji su započeli još 2010. godine.

Prvotno, kaže ravnateljica Javne ustanove, nisu bili zainteresirani za prodaju, pa su tražili čak 400 do 500 eura po četvornome metru, da bi na posljetku pristali na privremeni ugovor o najmu dok se ne nađe odgovarajuće trajno rješenje (Zakon o izvlaštenju, Zakon o pomorskom dobru... nisu anticipirali ovakvu situaciju).

Korist svima

Šetnica je, napominje Babačić-Ajduk, čak skraćena u odnosu na prvu varijantu i sa šest kilometara svedena na 4,4, upravo da bi se izbjeglo obeštećenje privatnih posjednika gdje god je moguće. A na litici iznad tzv. Hitlerovih očiju to se doista nije moglo izvesti.

Kako bilo, projekt šetnice donijet će nesumnjivu korist svima, pa i vlasnicima parcela u Kanalu preko kojih pješačka staza ne prolazi, jer će turistička valorizacija tog područja podići vrijednost njihovih nekretnina, ali i otvoriti mogućnost da se i sami počnu baviti nekom vrstom turističke ponude.

DAVORKA BLAŽEVIĆ

Projekt vrijedan 1,4 milijuna eura

Šetnica kroz Kanal sv. Ante, jedan od najprepoznatljivijih šibenskih toponima, u dužini od 4,4 kilometra, protezat će se od uvale Dumboka sve do Tvrđave sv. Nikole, isključivo kao pješačka komunikacija s vidikovcima i odmorištima, sa 150-metarskim drvenim pristupnim mostom za Tvrđavu, pristaništem za brodove ispod Špilje sv. Ante i revitaliziranim prirodnim okolišem.

Vrijednost projekta je 1,4 milijuna eura, a gotovo 70 posto financira se iz europskog programa IPA, uz participaciju Županije, TZ-a Grada Šibenika, Regionalne razvojne agencije, Ministarstva turizma i Javne ustanove za upravljanjem zaštićenim prirodnim vrijednostima, koja je za njegovu afirmaciju i najzaslužnija.


Naslovnica Šibenik