Dalmacija Dubrovnik

Ostao u kvaru

Drama dubrovačkih maturanata: avion čekali pet sati, pa 'poletjeli' autobusom!

Ostao u kvaru

Učenici dubrovačke Pomorsko-tehničke škole su u subotu ujutro trebali iz Zračne luke Dubrovnik krenuti na maturalno putovanje u Prag. Dva razredna odjeljenja na putovanje su krenula zrakoplovom u 6 sati i 15 minuta, dok su učenici druga dva razreda ostali čekati let u 6.50, no došlo je do komplikacija.

Pomorci su trebali putovati zrakoplovom do Zagreba kako bi putovanje nastavili autobusom za Prag, ali avion Croatia Airlinesa, kako im je objašnjeno, nije poletio zbog kvara.

Nakon višesatnog čekanja, maturantima je rečeno da će u Prag putovati autobusom Croatia Airlinesa! Tijekom petosatnog čekanja dobili su samo sendvič i sok, a do Praga ih je čekalo gotovo 20 sati vožnje. Dva razreda Pomorske škole tako su izgubila cijeli jedan dan ekskurzije koja je bila planirana osam mjeseci unaprijed.

– Nitko nam se ne želi javiti i dati pravu informaciju. Pa to je katastrofa! Avionske karte platili smo unaprijed, nisu bile jeftine, po cijeni od tisuću kuna – žali se Dario Trojanović iz turističke agencije "Platanus", organizatora putovanja.
Trojanović kaže kako im Croatia Airlines nije dao potrebne i pravodobne informacije.

Da su znali kako će polijetanje biti otkazano, agencija bi već u rano jutro poslala svoje autobuse po maturante. Trojanović kaže kako ni sam još nije uspio dobiti informaciju hoće li im Croatia Airlines vratiti uplaćeni novac za zrakoplovne karte. Dodaje kako će se učenicima organizirati hrana i piće tijekom dugog putovanja autobusom.

– Tri zrakoplova Croatia Airlinesa su u kratkim razmacima trebala prevesti putnike do Zagreba, od toga su dva poletjela, a jedan je ostao zbog tehničkog kvara. Putnici za taj let uredno su prošli check-in, ali, nažalost, nisu poletjeli. Zračna luka Dubrovnik raspolaže samo onim informacijama koje dobije od vlasnika zrakoplova. U ovom slučaju, znamo samo da je razlog zbog kojega zrakoplov nije poletio tehnički kvar – kaže Roko Tolić, direktor Zračne luke Dubrovnik.

– Ispričavamo se putnicima zbog poremećaja u putovanju. I nama je uvijek najbolja solucija poletjeti na vrijeme – kaže Davor Janušić, glasnogovornik Croatia Airlinesa.

Na zrakoplovu koji je sletio u Zračnu luku Dubrovnik, nakon čarter-leta, utvrđen je kvar na sustavu dovoda goriva. Janušić kaže kako je bilo nemoguće predvidjeti tijek događaja te da se još odmah pokušalo ukloniti kvar, međutim, bezuspješno.

Kad je utvrđeno da će popravak potrajati, CA je pokušala u što kraćem roku osigurati alternativni, u ovom slučaju autobusni prijevoz putnika do Zagreba, kaže njihov glasnogovornik. S obzirom da Croatia Airlines nema svoj autobus, trebalo im je vremena za najam vozila. Sve su to razlozi petosatnog čekanja dubrovačkih maturanata u Čilipima.
Na pitanje hoće li im Croatia Airlines barem vratiti novac, Janušić kaže kako putnici u ovakvim slučajevima imaju pravo na djelomičan povrat.

– Putnici imaju pravo naknade razlike između cijene autobusnog i zrakoplovnog prijevoza, sve u skladu s europskom regulativom i međunarodnim standardima koje Croatia Airlines ispunjava – izjavio je Janušić.

Kad je u pitanju osiguravanje hrane i pića za puno dulje putovanje od leta do Zagreba, djeca su za okrjepu prije ukrcaja na autobus dobila sendvič i sok. I to je dio te europske regulative.

Naslovnica Dubrovnik