Stara cesta za Klis, ili Ulica kneza Trpimira u Solinu, prometnica je najvećim dijelom bez nogostupa koju svakodnevno prelaze, ili uz nju pješače, brojni stanovnici koji joj gravitiraju. Iznimno je opasna, posebno za pješake, jer osim automobila, njome projure i brojni kamioni i cisterne, rijetko se osvrćući na ograničenja brzine kojima se treba voziti kroz naseljeno mjesto.
Iako se intenzitet prometa dosta smanjio otvaranjem brze ceste Solin − Klis, nisu se smanjile brzine kojima teretnjaci prolaze tik do pješaka, tako da vam se nerijetko “okrene” sve za 360 stupnjeva u glavi. Posebno su ugrožena djeca koja svakodnevno moraju tuda u školu, roditelji s dječjim kolicima ili stariji ljudi koji ne voze. Godinama se govori o rješavanju te crne točke, međutim, unatoč rekonstrukciji raskrižja Bilankuša te nekim drugim, redovnim ili ciljanim zahvatima, problem u globalu nije riješen. S obzirom na sve to, a i na značenje ceste, nema dvojbe da je jedino kvalitetno rješenje njezina kompletna rekonstrukcija. Ponukana upravo tim problemom, javila nam se i jedna mlada majka koja stanuje u blizini ulice, na Putu Ninčevića.
Kad neće ŽUC, hoće Solin
− Pravi je horor prijeći ovu cestu. Imam šestomjesečnu bebicu i ako hoću prošetati s njom do centra Solina, moram preko ove stravične prometnice, koja na dijelu gdje se križa s Ulicom Ante Starčevića nema nikakav obilježeni pješački prijelaz, a k tome je potpuno nepregledna – veli nam 28-godišnja Sandra Malenica, koja ističe da se s njom slažu i njezini susjedi, obitelj Kaćunko, a sigurno i mnogi drugi koji moraju tuda pješačiti.
− U siječnju sam bila na razgovoru kod solinskoga gradonačelnika Blaženka Bobana, koji me je zaista lijepo primio i obećao poslati dopis nadležnima budući da je ovo županijska cesta, no, evo, još se ništa nije pokrenulo. Kad s dječjim kolicima idem od kuće Ulicom Ante Starčevića, moram ući u nečije dvorište kada nailazi autobus − također se požalila Malenica, nadajući se da će ovaj članak imati odjeka.
− Kontaktirao sam sa Županijskom upravom za ceste, no oni ove godine, kako doznajem, nemaju u planu postavljanje pješačkog prijelaza na tom dijelu. Stoga će intervenirati Grad Solin, označiti pješački prijelaz vlastitim sredstvima i osigurati pripadajuću prometnu signalizaciju − obećao je gradonačelnik Blaženko Boban. − Županijska cesta Klis D511 – Solin D8 važna je cesta, kao i alternativni pravac brzoj državnoj cesti Bilice − Klis.
Problemi su što je ova cesta opterećena i bez toga, prolazi kroz naselja, a nema fizičkog odvajanja motornog i pješačkog prometa, nepregledni su ulazi-izlazi za objekte (bilo legalizirani bilo nelegalizirani), a problem su i autobusna stajališta i ugibališta, te sigurna pješačka komunikacija – odgovorio je na naš upit Željko Sikirica, stručni suradnik za sigurnost i zaštitu županijskih lokalnih cesta Županijske uprave za ceste, napomenuvši da se zbog tih razloga nekoliko puta godišnje obavlja kontinuirani pregled ceste u suradnji s Prometnom policijom i Komunalnom službom grada Solina radi povećanja sigurnosti prometa. Provode se poboljšanja, odnosno ugrađuje se vertikalna i horizontalna prometna signalizacija, te prometna oprema kao što su zaštitne ograde i prometna ogledala, ističe Sikirica.
‘Temeljito uređenje ceste 2013.’− Iduće godine počinje temeljita rekonstrukcija ove prometnice. Nastojimo zaista ravnomjerno ulagati u sve županijske pravce, no bilo je nekoliko okolnosti zbog kojih smo u ovom slučaju morali pričekati. Naime, gradila se kanalizacijska mreža, a još traju radovi na brzoj cesti Solin − Klis. Kad se brza cesta zatvara zbog radova, stara joj je alternativni pravac, pa smo i o tome morali voditi računa. Međutim, vjerujemo da će brza cesta ove godine biti dovršena − kaže ravnatelj ŽUC-a Zlatko Čaljkušić. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....