StoryEditorOCM
DalmacijaKaštelanski staklenici

‘Za promet od 4,1 milijun kuna dovoljno nam je 70 radnika’

Piše PSD.
24. veljače 2013. - 13:50
Ukupni promet robe u vrijednosti 4,1 milijun kuna, koji namjerava ostvariti s gotovo upola manjim brojem zaposlenika, ambiciozan je plan poslovanja direktora Marija Paladina koji je na čelo posrnulih “Kaštelanskih staklenika” došao prije nepunih mjesec dana.

Za usporedbu, u 2011. godini promet je iznosio oko 360.000 kuna, a u 2012. oko 388.000 kuna. Što se plana proizvodnje tiče, zasnovan je na sadnji povrtnih kultura na površini od šest hektara. Najveća površina (2,5 hektara) namijenjena je sadnji krastavaca s planom uroda od 263.750 kilograma, potom rajčica (dva hektara) na kojima bi trebalo uzgojiti 172.000 kilograma, te paprika s planom proizvodnje od 129.000 kilograma na površini od 1,5 hektara. Tomu valja dodati i 20.000 sadnica masline spremnih ove godine za tržište. 

Radi se o novom planu poslovanja, budući da, prema Paladinovim riječima, zatečeni nije odgovarao stanju u kojemu su raspoloživi resursi. A uglavnom je riječ o katastrofalnom stanju infrastrukture.

“Tu prvenstveno mislim na hidroponiju, koja u ovakvom stanju ne može dati prinose od 400 tona po hektaru bez dodatnih većih ulaganja”, naglašava Paladin. Uz to, nije bila obavljena ni priprema proizvodnje. Paralelno se utvrđuju stvarni proizvodni kapaciteti tvrtke, zapravo priprema kapaciteta za proizvodnju u 2014. U tom smislu obnovit će se kokos u pogonima za hidroponiju, a razmatra se i zamjena modela grijanja za sljedeću sezonu na način da se skupi mazut zamijeni isplativijim gorivom iz biomase. Čiste se pogoni “Pogoni se čiste i borimo se za svaki hektar proizvodne površine jer nam je to jedina nada u spas tvrtke. Samo proizvodnja i prisutnost na tržištu mogu tvrtku izvući iz postojećih dubioza. To moraju shvatiti svi djelatnici, od čistačice do direktora”, kaže Paladin i upozorava na podatak po kojemu je 28 posto zaposlenika na bolovanju.

“S obzirom na taj uistinu visok postotak, preko HZZO-a se provjerava stvarno stanje kako bi se otkrilo one kojima ova tvrtka služi samo kao pokriće za privatne poslove”, rekao je direktor Paladin, koji najavljuje i provjeru sukoba interesa djelatnika.

“Oni koji se privatno bave istim poslom, morat će se odlučiti gdje će raditi”, upozorava. Novi je direktor procijenio da u poduzeću ima višak zaposlenika, pogotovo u administraciji. Sada ih je ukupno 133, a za financiranje tog broja potrebno je ostvariti godišnji promet od 25 milijuna kuna.

Stoga je, kaže Paladin, 70 djelatnika realan broj u ovome trenutku. Dio “prekobrojnih”, njih 30-ak, otići će u mirovinu, dok će ostali biti zbrinuti sukladno zakonskim mogućnostima, a dio će biti premješten u proizvodnju, u kojoj ionako nedostaje ljudi.

A uspostava modernog marketinga i izlazak na tržište, u prvom redu na veletržnice, te hotelski i nautički turizam, novo je opredjeljenje. “Staklenici” će svoje proizvode prodavati bez posrednika te i na taj način zbrinuti dio viška djelatnika.

Inače, od dolaska nove uprave zaposlenicima je isplaćena plaća za listopad 2012., a u ožujku će im biti isplaćena za studeni prošle godine. Cilj je uspostaviti kontinuitet isplate plaća za 2013. godinu, te ostvariti dobit iz koje će se riješiti zaostala potraživanja radnika.

Jadranka MATIĆ

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. rujan 2024 23:27