Zahvaljujući modularnoj poprečnoj platformi (MQB) ukupna masa u odnosu na prethodnika smanjena je u prosjeku za 75 kilograma, premda je novi Superb narastao u svim smjerovima. Tako je Treća generacija češke limuzine postala 28 milimetara duža, te 47 mm šira i samo 6 mm viša od prethodnika, čime je dobiven skladan odnos dimenzija.
Unutrašnjost Superba, koja je i kod prethodnog modela bila više nego izdašna, ostala je u istim gabaritima, s tim da je profitirao prtljažnik. Ipak, vrhunske materijale i završnu obradu u unutrašnjosti prati raskošna oprema poput grijanja svih sjedala, trozonske klime i na dodir osjetljiv zaslon.
Kvaliteta uporabljenih materijala, vrhunska završna obrada, te iznimna funkcionalnost i stilska dotjeranost u svakom detalju ne ostavlja mjesta za primjedbe. Superb je stvoren za duge vožnje pa je naglasak stavljen na udobnost i uglađenost. Vozaču je ponuđena i mogućnost podešavanja voznih osobina (serijska oprema od paketa Ambition), a programirati se po želji može rad motora, mjenjača, upravljača, pa čak i klima uređaja (Comfort, Normal, Sport, Eco i Individual).
Provjereni Volkswagenov turbodizelaš 2.0-litreni TDI sa 150 KS savršeno se uklapa u novo okruženje. Ovaj dizelaš je prava mjera za češku limuzinu, jer pod punim gasom uglađeno radi, a za lagano krstarenje dovoljno je 1500 „điri“ okretnog momenta. Uz okretni moment od 340 Nm između 1750 i 3000 „điri“ novi Superb, u kombinaciji s automatskim DSG mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 218 km/h.
Pri tome je vrlo štedljiv, ali ipak odstupa od tvornički deklariranog prosjeka od 4,5 l/100 km. Naime, na testu je, doduše najvećim dijelom na autocesti A1, imao prosječnu potrošnju od 6,0 l/100 km, što je opet sjajan rezultat jer češku predsjedničku limuzinu nismo previše štedjeli.
Usprkos neospornim kvalitetama, novi Superb zasigurno neće ukrasti previše klijenata BMW-u ili Audiju, ali razlog je vrlo jednostavan – Škodin logo na nosu. Ipak, taj dio priče sve je manja prepreka kada je u pitanju Volkswagen Passat, jer ne samo da nudi više udobnosti, nego je i jeftiniji za oko 20.000 kuna... Testni model košta 35.000 eura, a kako je imao nešto dodatne opreme, u konačnici mu je cijena 36.990 eura.
Zdravko Juričko
Snimio Ante Čizmić/Cropix
Snimio Ante Čizmić/Cropix
Tehničke karakteristikeMotor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V Obujam: 1968 ccm Snaga: 150 KS pri 3500-4000/min Okretni moment: 340 Nm pri 1750-3000/min Mjenjač: automatski, 6 brzina, DSG Pogon: prednji Dimenzije: 4860 x 1860 x 1470 mm Međuosovinski razmak: 2840 mm Ubrzanje: 8,9 s Najveća brzina: 218 km/h Potrošnja: 4,0/4,5/4,7 l/100 km Prtljažnik: 625/1760 l Cijena: 36.990 eura (35.000 eura) |
HVALIMO: udobnost, komfor, motor, prtljažnik |