StoryEditorOCM
ArhivaTEST SD

Provozali smo novi Superb i zaključili: Nije više Škoda, nego je ‘Škodilak’

Piše PSD.
14. kolovoza 2015. - 16:25
Treća generacija Škode Superb objedinila je sve kvalitete svojih prethodnika tako da je trenutno najuvjerljiviji i najprivlačniji model proizvođača iz Mlade Boleslave. Usudili bismo se kazati kako je Škoda s trećom generacijom Superba postala „Škodilak“, pri čemu aludiramo na američki Cadillac. Međutim, da ne bismo išli predaleko, zadržat ćemo se na europskom tržištu, gdje se novi Superb jako približio jednom predstavniku premium segmenta – Audiju A6, te da je trenutno ispred Volkswagen Passata.

Zahvaljujući modularnoj poprečnoj platformi (MQB) ukupna masa u odnosu na prethodnika smanjena je u prosjeku za 75 kilograma, premda je novi Superb narastao u svim smjerovima. Tako je Treća generacija češke limuzine postala 28 milimetara duža, te 47 mm šira i samo 6 mm viša od prethodnika, čime je dobiven skladan odnos dimenzija.

Za općenito snažniji dojam, uz zategnute linije i prilično atraktivan dizajn, zaslužan je veći međuosovinski razmak koji je povećan za 80 milimetara i prednji prevjes koji je smanjen za 61 milimetar. Pri tome je osnovni obujam prtljažnika narastao na 625 litara, dakle za punih 30 litara, te predstavlja najbolju vrijednost u srednjoj klasi. Preklapanjem stražnje klupe prtljažnik se povećava na čak 1760 litara, dok se peta vrata otvaraju na struju.

Unutrašnjost Superba, koja je i kod prethodnog modela bila više nego izdašna, ostala je u istim gabaritima, s tim da je profitirao prtljažnik. Ipak, vrhunske materijale i završnu obradu u unutrašnjosti prati raskošna oprema poput grijanja svih sjedala, trozonske klime i na dodir osjetljiv zaslon.

Kvaliteta uporabljenih materijala, vrhunska završna obrada, te iznimna funkcionalnost i stilska dotjeranost u svakom detalju ne ostavlja mjesta za primjedbe. Superb je stvoren za duge vožnje pa je naglasak stavljen na udobnost i uglađenost. Vozaču je ponuđena i mogućnost podešavanja voznih osobina (serijska oprema od paketa Ambition), a programirati se po želji može rad motora, mjenjača, upravljača, pa čak i klima uređaja (Comfort, Normal, Sport, Eco i Individual).



Provjereni Volkswagenov turbodizelaš 2.0-litreni TDI sa 150 KS savršeno se uklapa u novo okruženje. Ovaj dizelaš je prava mjera za češku limuzinu, jer pod punim gasom uglađeno radi, a za lagano krstarenje dovoljno je 1500 „điri“ okretnog momenta. Uz okretni moment od 340 Nm između 1750 i 3000 „điri“ novi Superb, u kombinaciji s automatskim DSG mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 218 km/h.

Pri tome je vrlo štedljiv, ali ipak odstupa od tvornički deklariranog prosjeka od 4,5 l/100 km. Naime, na testu je, doduše najvećim dijelom na autocesti A1, imao prosječnu potrošnju od 6,0 l/100 km, što je opet sjajan rezultat jer češku predsjedničku limuzinu nismo previše štedjeli.

Usprkos neospornim kvalitetama, novi Superb zasigurno neće ukrasti previše klijenata BMW-u ili Audiju, ali razlog je vrlo jednostavan – Škodin logo na nosu. Ipak, taj dio priče sve je manja prepreka kada je u pitanju Volkswagen Passat, jer ne samo da nudi više udobnosti, nego je i jeftiniji za oko 20.000 kuna... Testni model košta 35.000 eura, a kako je imao nešto dodatne opreme, u konačnici mu je cijena 36.990 eura.

Zdravko Juričko
Snimio Ante Čizmić/Cropix

Tehničke karakteristike


Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V

Obujam: 1968 ccm

Snaga: 150 KS pri 3500-4000/min

Okretni moment: 340 Nm pri 1750-3000/min

Mjenjač: automatski, 6 brzina, DSG

Pogon: prednji

Dimenzije: 4860 x 1860 x 1470 mm

Međuosovinski razmak: 2840 mm

Ubrzanje: 8,9 s

Najveća brzina: 218 km/h

Potrošnja: 4,0/4,5/4,7 l/100 km

Prtljažnik: 625/1760 l

Cijena: 36.990 eura (35.000 eura)



HVALIMO: udobnost, komfor, motor, prtljažnik
KUDIMO: preglednost unatrag









Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. travanj 2024 19:04