Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar

Cesta za Žrnovnicu je asfaltirana sa 27 "zakrpi". Tko je rekao da se ne ulaže u istočne mjesne odbore? Siniša, ŽRNOVNICA

Kako poslati komentar

Hrvatska

Objavljeno 23.11.2008. u 21:53

UGLEDNI SPLITSKI INTELEKTUALAC NAKON 47 GODINA PROFEŠURE ide U MIROVINU

Dr. Nikola Visković: Nacionalisti su nam uništili pravosuđe

Organizirani kriminal nije ništa novo, već 18 godina djeluje uz toleranciju vlasti. Dečki su naučili pljačkati i ubijati u ratu, nitko ih za to nije gonio i oni su nastavili do danas. Uzbuna nastaje sada, kad počinju padati žrtve iz reda establishmenta

 Zlodjela „bijelih ovratnika“ u pravilu nisu krivična djela,
 za razliku od zlodjela sirotinje, i tako je od robovlasničkog
 sistema do danas / Jadran BABIĆ / CROPIX
Kao redovni profesor Pravnog fakulteta, odlazite u mirovinu s 47 godina radnog staža, te ste vjerojatno nastavnik s najdužim stažom na splitskom Sveučilištu. Kako gledate na tih pola stoljeća profešure?

- S puno dobrih uspomena na studente, kojih je, otkad sam 1961. godine došao na Fakultet kao honorarni asistent do danas, bilo oko 15 tisuća. Ali, već posljednjih desetak godina osjećao sam zamor od nastave i čekao umirovljenje kao prirodni događaj.

Studenti vas smatraju strogim ispitivačem?

- Slabiji studenti me smatraju više strogim, a bolji više pravednim. Nisu za visoko školstvo oni koji ne uspijevaju svladati na svakom predmetu barem udžbenik od tristotinjak stranica.

Pravo jačeg

Objavili ste petnaestak knjiga širokog tematskog raspona. Koje svoje knjige najviše cijenite?

- Knjiga „Pojam prava“ afirmira u pravnoj znanosti integralno shvaćanje prava kao poretka normi, specifičnih društvenih odnosa i društvenih vrednota koje norme ostvaruju u odnosima. „Jezik prava“ i „Argumentacija i pravo“ su prve studije pravne lingvistike i retorike u nas. „Životinja i čovjek“ i „Stablo i čovjek“ uvode u kulturnu biologiju i u pravnu zaštitu životinja i biljaka.

Čime u svom znanstvenom radu niste zadovoljni?

- Nedovoljnim ukazivanjem na istinu da pravo nije samo sredstvo afirmacije sloboda i jednakosti, nego ujedno i sredstvo ugnjetavanja i diskriminiranja. Nema državnog zlodjela koje nije počinjeno u ime prava. Nema pravnog ovlaštenja i slobode iza kojih ne stoje nečija lišavanja i nesloboda u istim odnosima. Policija i zatvori su prepuni siromašnih i nemoćnika, a propuštaju moćne. Kaznena nedjela su nedjela uglavnom malog čovjeka, dok nedjela moćnika - politička, ratna i financijska - nisu protupravna. Zlodjela „bijelih ovratnika“ u pravilu nisu krivična djela, za razliku od zlodjela sirotinje, i tako je od robovlasničkog sistema do danas. To je tabu o kojem ne smiješ ni misliti, a ja smatram da studenti i građani to moraju znati.

Kako se taj tlačiteljsko-diskriminatorski aspekt prava – za kojeg tvrdite da nije sitna nesavršenost nego dio same biti prava – očitovao devedesetih godina u nas?

- Onako kako se svuda očitovao: neke vodi u napredak, a neke diskriminira. Recimo, lopovluk nije kažnjen nigdje u istočnoj Europi, od Rusije južno: to je normalan dio diskriminacijske uloge prava u nerazvijenim zemljama. Pretvorba i privatizacija svuda je u istočnoj Europi i azijskim državama tranzicije provedena jednako: svuda je došlo do druge prvobitne akumulacije kapitala u vidu čiste pljačke. To se provodilo zakonom, ali to je normalna diskriminacijska uloga prava. Špekulacije s bankama, kad 200-300 tisuća štediša ostane bez novca, to je normalno funkcioniranje prava. Kažnjava se onaj tko ukrade koru kruha, ali onaj tko upropasti 100 tisuća štediša – to je nesreća. Banka propada, a menadžer dobije svoje bonuse – i to je pravo. Sve smo to imali i u Hrvatskoj, s time da je kod nas bio i dodatak: čak i ono što je bilo deklarirano kao sloboda i jednakost za sve – nije funkcioniralo za cijelo stanovništvo.

U čemu se najkraće sastojao taj „hrvatski dodatak“?

- Tamo gdje je trebalo štititi jednako sve građane – npr. u radnom, krivičnom i građanskom pravu – norme se naprosto nisu primjenjivale, pa se onda slobodno ubijalo u Pakračkoj poljani, Sisku, Škabrnji, bračni par Gašparević i obitelj Zec, i do danas je sve to ostalo nekažnjeno. Kod otkaza se nije štitilo svakog građanina jednako. To nije bila normala prava. Dakle, osim uobičajene diskriminatorne uloge prava, u Hrvatskoj je vladala i pravna nenormalnost neprimjene prava. U tom razdoblju imali smo na stotine ubojstava i 20 tisuća zapaljenih kuća, a da ništa od toga nije sankcionirano.

Loši studenti

Kako objašnjavate takvu ulogu hrvatskog pravosuđa?

- Nije u pitanju samo da pravosuđe nije radilo kako treba, nego se mijenjao kadar u pravosuđu, putem nacionalističke revolucije, kako bi se moglo dezaktivirati pravednu stranu prava. Loši studenti postavljeni su za suce, i to najviše u kaznenim odjelima i državnom odvjetništvu. Kad danas EU traži da sredimo pravosuđe, mislim da osam od deset ljudi ne razumije o čemu se radi: ne traži se samo da se pravni postupci ubrzaju i da se otkloni korupcija u pravosuđu, nego i da se aktivira onaj dio prava koji jednako štiti sve ljude.

Je li organizirani kriminal hrvatska sudbina?

- Organizirani kriminal nije ništa novo, već 18 godina djeluje uz toleranciju vlasti. Dečki su naučili pljačkati i ubijati u ratu, nitko ih za to nije gonio i oni su nastavili do danas. Uzbuna nastaje sada, kad su počele padati žrtve iz reda establishmenta.

U nekoliko ste tekstova ratne sukobe devedesetih godina u bivšoj Jugoslaviji kvalificirali kao građanske ratove?

- Obrazložio sam to argumentima, ukazao zašto je to znanstveno važna kvalifikacija za objašnjenje težine počinjenih ratnih zločina i pokazao da ona nije inkopatibilna s postavkom o agresiji. Uzalud. Naši politolozi se plaše teorije i bave se uglavnom prognozama i analizama izbornih rezultata – kao da je to osnovni zadatak njihove znanosti.

Što će svijetu donijeti Obama?

- Obama je nada loše globaliziranog svijeta da može disciplinirati podivljali kapitalizam koji daje neviđena bogatstva manjini i krajnju bijedu većini, a uz to vodi planet u ekološku krizu.

I na kraju, kako ide s projektom „Toposi erotike“ na kojemu radite već nekoliko godina i o kojem smo već razgovarali za Slobodnu Dalmaciju?

- Nakon šest godina rada uglavnom je dovršen. Sada je u stilskom dotjerivanju. Neće biti lako naći izdavača za tekst koji dostiže obim knjige „Stablo i čovjek“. Ali, ne brine me brzina objavljivanja. Zapravo, trebalo bi još neko vrijeme za daljnja istraživanja i promišljanja povijesnih, teorijskih, književno-likovnih i drugih sadržaja te kod nas posve nepoznate materije.

HHO sam napustio zbog Ferala

O svojoj aktivnosti kao marksističkog intelektualca, člana Zelene akcije Splita i saborskog zastupnika pisali ste u knjigama „Politički ogledi“ i „Sumorne godine“. A zašto ste nedavno istupili iz HHO-a?

- Zbog više razloga koje sam objasnio u ostavci, a prije svega zbog sramotne šutnje HHO-a o gašenju Feral Tribunea – jednom od najtežih političko-kulturnih događaja 2008. godine.

Zašto se opća šutnja o nestanku Ferala nastavlja do danas?

- Zbog spoja zluradosti Feralovih političkih protivnika, zavisti jednog dijela javnosti na talent i hrabrost feralovaca i povrijeđenosti onih koji su zbog raznih razloga došli u sukob s urednicima Ferala. Naprosto, Feral je okupio protiv sebe odviše animoziteta. Posebno za Split, Feral je bio mogućnost nicanja jedne suvremene avangardne kulture u konkurenciji s tri dominantna kulturna smjera našega grada: klerikalnog, laičko-tradicionalističkog i batalsko-malomišćanskog.

Bolonjsko blefiranje

Što mislite o Bolonjskoj reformi sveučilišta?

- Zasad bleferski formalizam koji nameće nove obaveze nastavnicima i studentima, ne dajući im nužne uvjete za ostvarivanje tih obaveza. Osim toga, umjesto da se pravni studij racionalizira, on se produžava na nepotrebnu petu godinu.

Kako komentirate akciju „Indeks“?

- Sankcioniranje nekompetentnih i koruptivnih elemenata na sveučilištu mora biti prvenstveno zadatak samih sveučilišta, pa tek onda policije i pravosuđa. Kad se događa obratno, to dovoljno govori o stanju visokog školstva, gdje itekako dobro znamo tko je nesposoban i korumpiran – samo što nema mehanizama da se to utvrdi.

Strankama ne trebaju intelektualci

Zašto već godinama niste aktivni u političkom stranačkom životu, premda ste u prvom saborskom sazivu bili jedan od najaktivnijih zastupnika?

- Iskustvo Sabora konačno me uvjerilo da strankama trebaju činovnici poslušni stranačkim vrhovima, čija je autoritarnost obrnuto proporcionalna njihovim sposobnostima, a ne kritički intelektualci. Danas bih mogao biti samo suputnik nekoj stvarno socijalističkoj i ekologističkoj stranci.


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Komentar od: Istiniti | Komentirano: 24. studeni 2008. 16:13
Lemmy, sve polazi od doma, a problem danasnjice je sto je masu obitelji unisteno ili samo zive prividno kao obitelj, a nitko nema odgovornosti ili osjecaja prema bliskim osobama, a tada nestaje i komunikacija. Rijetko se moze vidjeti roditelj koji razgovara s djetetom, cuje se samo vika i psovke, a i mladi postaju sve agresivniji prema roditeljima. Zato nastojim sa svojim kcerima i sinovima razgovarati sto cesce i otvorenije i uciti ih da budu sto aktivniji, kako u skoli, tako na sportu, skoli stranih jezika ili kulturnom drustvu. Mislim kako svatko moze uciniti barem malo, a i ne boli, topla ljudska rijec je uvijek svakome draga. Samo malo vise aktivnosti i u privatnom i u poslovnom zivotu.
Pozdravljam te.
Komentar od: Lemmy | Komentirano: 24. studeni 2008. 16:01
Slažem se istiniti.
Godine prolaze a nitko više ne reagira što svi zajedno
idemo stranputicom. Društvene anomalije su toliko prisutne, da mlađe generacije prihvaćaju te nakaradnosti kao sasvim normalne stvari.
Mladi su inače potpuno pasivizirani,
kao i dio naših suboraca, a i oni koji se "aktiviraju", hvataju se "bliske" 1941.godine i uzaludno tamo traže recepte...

Eto, zato pozdravljam bilo kakve odmake ili pak istupe u javnosti stručnjaka (pa koliko god oni bili narcisoidni ili
imali ovakvu ili onakvu prošlost).
Bitno je da bar netko ukazuje na greške, jer inače ćemo sasvim otupjeti kao društvo.

Pozdrav!
Komentar od: Istiniti | Komentirano: 24. studeni 2008. 15:34
Lemmy, ne valja ni ovo, ni ono, to je sve sto znam. I znam da se uz ovakav podatan narod nista nece promjeniti, mi samo dobro funkcioniramo pod stranom cizmom. O vlasti ne treba raspravljati, cesto mi kontra Sanadera ili Mesica govore ljudi koji su glasovali za njih, sve organizacije ili udruge koje bi morale nesto poduzeti financiraju se iz drzavnog proracuna, kao i sindikalisti (koji su zasticena vrsta) i nitko ne zeli izgubiti povlastice. Vecina naroda nam je samo pasivna gomila blijedih promatraca. Za ovo se sigurno nisam borio, za ovakvu drzavu nisam plakao na pogrebima mojih suboraca, koji nisu zamisljali ovakve egoisticne i narcisoidne likove na njenom celu, a protiv kojih javno izgovorena (i najblaza) kritika predstavlja blasfemiju.
Komentar od: Lemmy | Komentirano: 24. studeni 2008. 15:26
Ali, istiniti,
kao da ja ne znam kako je bilo u Jugi?
Pa živio sam onda i bio uhićen zbog hrvatskog grba.

Mi sad govorimo o novoj Hrvatskoj. Zar smo toliku krv prolili da bi bili slični onome prije. Pa ne želim više govoriti o prošlosti, za vrijeme krapinskog pračovjeka je sigurno bilo gore nego u Jugi :)
Ja govorim o današnjici, o takozvanoj demokraciji i slobodi koju (je li) imamo !
Ovi na vlasti, kao i dobar dio "domoljuba" govore nam da je ovo ono što smo tražili.
Slažeš li se i ti s njima?
Komentar od: Istiniti | Komentirano: 24. studeni 2008. 14:55
Da, Lemmy, bilo je efikasno pravosudje u SFRJ, osobito zbog pjevanja "pjesama koje raspiruju mrznju" poput "Marjane, Marjane", "Ustani, bane" i "Vila Velebita". I tada je vladao gospodarski kriminal, cinjenica je kako je vanjski dug bio ogroman, usprkos cinjenici sto je SFRJ samo na temelju ratne odstete dobila novaca u danasnjoj protuvrijednosti od 100 milijardi dolara, pa smo zbog toga imali redukcije struje, redove za limun, kavu, deterdzent, mlijeko, voznje par-nepar. Vecina sudackog kadra je samo promjenila stranacku iskaznicu, to je sazetak svega, kao i politicari. Pravosudni djelatnici su se samo pokazali dobrim pragmaticarima, slijede uvijek vlast i ne diraju se u njihove poslove, vrana vrani oci ne kopa, obicni ljudi jedni drugima i previse.
Komentar od: Lemmy | Komentirano: 24. studeni 2008. 14:16
Zanimljivo kako ovi "nacionalisti" nikako da uzvrate
nekim argumentom, recimo da kažu: pravosuđe nam u Hrvatskoj puno bolje i efikasnije radi nego u mrskoj jugi.

Eto, ove godine, osuđena je baba šta je prodavala
gaće od svog pokojnog muža za 20 kuna na ulici.
Sudac je kaznio s 5 dana zatvora jer nije platila naknadu
za banak!!! (bila je reportaža na o ovom slučaju na tv-u, ako ste gledali)
Komentar od: Istiniti | Komentirano: 24. studeni 2008. 13:13
Soto je u pravu, nikada nije postojao jaci i ruzniji predsjednik Opcinskog suda od Madunica. Kao sto je Saric najveci sarlatan, odnosno pravosudna verzija Cire Blazevica, uz naglasak kako je Ciro ipak originalniji.
Komentar od: soto | Komentirano: 24. studeni 2008. 13:08
Ali ljudi pa nije istina da naše pravosuđe nema uspjeha.Evo predsjednik općinskog suda Split najdalje baci kamen u Dalmaciji a i šire.
Komentar od: Gargamel | Komentirano: 24. studeni 2008. 13:02
Ha ha jel za krizu isto kriv Visković:))
Komentar od: Istiniti | Komentirano: 24. studeni 2008. 12:52
Svatko, pa i profesor Viskovic, uvijek govori o nesposobnim sucima i drzavnim odvjetnicima, ali nitko ih jos nikada nije imenovao, sto logickom premisom donosi zakljucak "tko suti, taj se slaze".
Komentar od: katolikor | Komentirano: 24. studeni 2008. 11:20
Zato su nas naši NACIONALISTI - uveli u korupciju i kriminal.
Tamara Visković - kćer ootičnog, je napravila najviše za kulturni Split - od svih dosad.
Drago mi je ka spličaninu - šta ovi čovik nije otiša u Zagreb, već se odlučija borit, i učit studente - pravim vridnostima...

bravo familja Visković.
Komentar od: alojz | Komentirano: 24. studeni 2008. 10:32
kastel @
točno.., slažem se sa tvojom konstatcijom.., al zanimljivo je da u Hrvatskoj uvijek lamentiraju jedni te isti likovi upakirani u kakti neku intelektulanu svitu.., s istim novinarima koji ih stalno izbacuju u žižu javnosti.., a kada se malo bolje pogleda vidi se njihova duboka povezanost u jednoj i njima vječitoj ideji - Jugoslaviji - ti su nas "intelektualci" i uveli u 20 st. u jugo fukaru iz koje mi nikako da isplivamo..., vrlo porazno!!!
Komentar od: | Komentirano: 24. studeni 2008. 10:21
ŽALOSNO.A DI JE ZNANJE I DALI TO ITKO VIŠE CIJENI U HRVATSKOJ?
Komentar od: kastel | Komentirano: 24. studeni 2008. 10:21
Pravni produkt Hrvatske tek treba zasjesti na čelo pravosuđa. Ovo su "navrnjeni" demokrati odradili. Eto, ovi Dr. se nije ni navrnija.
Sve je to partijska škola, morat ćemo se malo strpit dok svi ne odu u penziju. Ostavit će za sobom stanje kakvo im je mili vođa ostavija u državi iz Ljubljane 1981.
Da, druže, vi niste za ništa krivi. Sve su to zločesti nacionalisti skrivili. Vaše "bratstvo i jedinstvo" nije nikoga unesrićilo. 15 godina spominju se dvi obitelji (pored svih maskra sa tisučama hrvatskih žrtava). Koliko je obitelji stradalo od 45 - 60. Dvi?!? Je, dva grada.
Puno ste velik čovik, puno.
Komentar od: alojz | Komentirano: 24. studeni 2008. 10:03
Opet sve krivi nacionalisti, pa nemožeš vjerovati da se samo tim manipulira u Hrvatskoj i da su uvjek ovakvi ljigavci neko mjerilo u društvu, dotični profesor se izgleda pravi jako glup kada nije skužio da su sve do sada to radili izdanci stare škole kumrovca u koju i on spada pripadnošću splitskoj orjunaškoj podružnici.. Sramotno je da takav moralni raspad predaje na Pravnom fakultetu jer takvi "intelektualci" su nas i doveli ovdje gdje jesmo, krajnje je vrijeme da se ovi reptili smjeste tamo gdje i pripadaju.., tipa neki muzej voštanih figura..!!
Komentar od: Lemmy | Komentirano: 24. studeni 2008. 10:02
Evo, čitam komentare naših dežurnih "domoljuba" ispod,
i samo se osmjehujem...ništa nova....

Samo uvrede i etikete čim netko iznese za njih porazne činjenice o tome kako je u našoj Hrvatskoj stanje u pravosuđu.
Čim ne mogu osporiti ni jedan navod iz teksta,
naši se "domoljubi" kao strvinari okomljuju na profesora,
uz standardni repertoar "jugo-srbo-komunističkih" pridjeva.
Kao da je malo ljudi iz pravosuđa doživilo te
čistke i kao da ne postoje stotine svjedoka (bivših sudaca, a danas odvjetnika).

Činjenice su krute i neumoljive. Tuđman je znao da je
pravosuđe kojim slučajem neovisno, došao bi i on i njegova klika na tapet. Zato je trebalo rastjerati one stručne i postaviti podobne, koji će tolerirati sve prljavštine koje počini nova "elita" i "naši momci". Taj zadatak je povjeren notornom Iviću Pašaliću koji ga je u potpunosti obavio, upravljajući izborom sudaca preko Državnog sudbenog vijeća.

Najveće svetogrđe ove vlasti, sastoji se u tome što je sve pljačke, prijevare i zločine, uz pomoć takvih sudaca,
umotala u nacionalne zastave.
Žmireći, i zaštićujući one koji su prvi trebali odgovarati,
takvo pravosuđe je na najgori mogući
način oskvrnulo ono u što su se oni, tobože, zaklinjali.

A neovisno sudstvo je trebalo biti temelj i korektiv ove države od samog početka.
Komentar od: škarpelin | Komentirano: 24. studeni 2008. 10:00
Vriđanje čovika, je najprimitiniji način izražaanja. Kažu za one koji vriđaju, da su invalidi i da im vriđanje služi ka pomagalo. Očito, kod nas ne prolaze obrazoani, već laktaši i zato jesmo di smo. A di smo, ni za tu nismo.
Komentar od: katolikor | Komentirano: 24. studeni 2008. 9:49
Cila Dalmacija i Hrvatska je ugrožena,
vridnosti - ka poštenje i čast - ne postoje...
lopovluk i kriminal - vlada..
šta reč -kad ti isti podmeču KERUMA za gradonačelnika.
Čovik ne zna govorit ni pisat..
Kažu da voli Hajduka i Splitski festival ...valjda ćemo svi u ovoj krizi igrat nogomet i pivat.....

KRUHA I IGARA...jer kad imaš takvog gradonačelnika , onda je lako kupit šta god očeš- jer sve ima svojnu cjenu..
ŽIVILO NEZNANJE - ŽIVILA KORUPCIJA
Komentar od: mb | Komentirano: 24. studeni 2008. 9:42
steta za split, a i za hrvtasku sta nema vise mislioca ovog tipa. i steta sto profesor viskovic nije vise nastupao u javnosti. mogao bi puno toga recii nauciti nase neobrazovano drustvo.
Komentar od: adriaticblues | Komentirano: 24. studeni 2008. 8:19
dobro jutro, potakli su me na javljanje momci iz komentara ispod - mlado leglo izniklo i dresirano ovih posljednjih kriznih godina. Od analize uzroka i posljedica stanja u društvu samo "oštro oko" u nogometu razumiju...Kriminalu svake vrste treba stati na rep, ali ako su doktori pravnih znanosti štufi i rezignirani, a mladi ograničeni na loše uzore, tko će izlječit ovo bolesno stanje u društvu koje se pogoršava ? i ne samo u području prava... Momci koji osporavate zaključke ovog profesora, za početak pogodite tko će se prvi dobro zaposliti od vaše generacije - najbolji student, tatin sin ili će vas sve otpuhnut još koji "branitelj" (pod navodnicima!)...
Komentar od: naOmiškojstini | Komentirano: 24. studeni 2008. 2:31
Koliko je mladih ljudi ova marksistička spodoba zavela i preodgojila ,to se može nazvat samo jednon riči,ZLOČIN!!!
Komentar od: Danec | Komentirano: 23. studeni 2008. 23:53
Mafijaši dolaze iz redova obavještajnih propale države. Fukaro jugoslavenska. To je tvoj okot. Samo što su prije radili legalno to što danas rade ilegalno.
Komentar od: mloka25 | Komentirano: 23. studeni 2008. 23:45
Još jedan u nizu Jugo nostalgičara.Ovaj bi kad bi moga izbacija slovo H jer ga asocira na Hrvatsku.
Komentar od: Toni Benet | Komentirano: 23. studeni 2008. 23:06
Obama nije nada za nikoga,dapace on ce bit razocarenje za mnoge, ne samu u Americi nego i u svitu. Nista neznan o vin takozvanin profesuru, ali po njegovin misljenu o Obani vidin da je dobro da kuri u pensijunat. Da san od te struke ( pravosudja ) ona bi ga pita ca je on doprinija tako slabom i koruptiranom sistemu .
Komentar od: Niki2 | Komentirano: 23. studeni 2008. 22:40
...i još nešto: ti NACIONALISTI (usprkos njegovim tvrdokomunističkim i antihrvatskim unitarnim stavovima) su ga ostavili da još petnaestak godina uči novu dicu...
...a to, koji je to bija kompleksaš, iživljavator i terorist od profešura (posebno prema onim studentima iz naših prekobrdskih ruralnih sredina, za fino reć...) pitajte same studente i pravnike...
Komentar od: patriot | Komentirano: 23. studeni 2008. 22:21
ah,ti nacionalisti su krivi i bit će krivi dok su živi....

ama kakvo je to razmišljanje,ja sam također nacionalist ali sam za pravdu i uređenu državu i ne može se jedan segment političko-društvenog miljea optuživati za bilo što.

to mislim i na ljevicu i na desnicu,to su legitimne političke i društvene struje,koje se u većini država izmjenjuju na vlasti.

stalno se ljudi koje vole svoju domovinu (nacionaliste ne treba miješati sa malignim šovinistima) etiketira da su krivi za ovo,ili ono...

ako sutra počne bura,vjerojatno će i zato biti kriv thompson zbog pjesme "zaustavi se vjetre"..

svi ljudi koji su nesposobni imaju svoje ime i prezime, a covjek koji je istinski nacionalista ( a ne da mu to služi samo kao maska) uvijek čini sve,ali baš sve da njegovoj domovini bude bolje i da se bolje živi,a to što se neki predstavljaju nacionalistima (ili ljevicarima,ista stvar) a zapravo su obični mlatimudani,to je drugi par postola...