Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Naše ulješure izabrale Italiju za posljednje počivalište, znaju životinje gdje će biti dostojno pokopane i pod čijom nadležnosti. Tomislav Barišić, Solin

Detalji o usluzi >

Hrvatska

Objavljeno 18.12.2009. u 23:07

KAPITALNI DRŽAVNI PROJEKT ČEKAT ĆE IZLAZAK IZ RECESIJE

KONZERVIRANJE RADOVA Pelješki most ‘tanak’ za 1,6 milijarda kuna

Stotinu milijuna kuna, koliko je u državnoj blagajni do kraja godine osigurano za most, najvjerojatnije će se iskoristiti za konzerviranje već započetih radova
Stotinu milijuna kuna, koliko je u državnoj blagajni do kraja godine osigurano za most, najvjerojatnije će se iskoristiti za konzerviranje već započetih radova

Iako HDZ-ovi političari iz Dubrovačko-neretvanske županije godinama obećavaju izgradnju pelješkoga mosta, teško je povjerovati da će stotinu milijuna kuna koliko je u državnoj blagajni do kraja godine osigurano za taj projekt biti dovoljno za nastavak radova.

Vjerojatno je riječ o novcu kojim će se konzervirati već obavljeni radovi s obje strane Neretvanskog kanala. Gradilišta u Brijesti i Komarni, gdje su probijeni pristupni putovi i središnji plato, morat će pričekati financijski povoljnija vremena, koja bi mogla doći tek kada Hrvatska uđe u Europsku uniju. A do tada će gradilišta zjapiti pusta i prazna.

Međutim, političari u javnost ciljano plasiraju tezu da je gradnja mosta kopno - Pelješac ne samo aktualni interes Hrvatske nego i EU-a, a pitanje se posebno aktualizira u svjetlu činjenice da će hrvatska granica prema BiH, Srbiji i Crnoj Gori tada biti i najistočnija točka Schengenskog prostora. Isto tako se taj kapitalni projekt spominje kao dio jadransko-jonskog prometnog pravca, što bi mu trebalo dati novu dimenziju.

Teške prognoze

No, u praksi se sve to čini dalekim i (ne)realnim planovima, jer cijela priča vodi prema potpuno drukčijem raspletu. Naime, Charlotte Ruhe, direktorica za Hrvatsku u Europskoj banci za obnovu i razvoj, kazala je kako financiranje gradnje pelješkog mosta nije nimalo izgledno, što ruši državne planove.

Kada će se nastaviti izgradnja 2,4 kilometra dugog mosta teško je prognozirati, ali ako je suditi prema novcu koji je planiran u Državnom programu izgradnje cesta do 2012., proteći će još najmanje tri do četiri godine do aktiviranja gradilišta.

Tijekom iduće tri godine predviđa se ulaganje od 333,5 milijuna kuna, što uz ovogodišnjih 100 milijuna kuna predstavlja tek 20 posto novca koji je potreban za završetak radova. Ugovorna vrijednost mosta je gotovo 2 milijarde kuna bez PDV-a, odnosno oko 300 milijuna eura, a spomenuti cestograditeljski program predviđa tek 433,5 milijuna eura do kraja 2012. ili 60 milijuna eura.

Jednostavna računica kaže da za okončanje projekta koji bi trebao povezati hrvatski jug s ostatkom zemlje bez dvostrukog prelaska granice s BiH sada nedostaje više od 1,6 milijarda kuna, što je veliki novac za recesijom nagrizeni državni proračun.

Smanjena dinamika

Predsjednik Sabora Luka Bebić tijekom nedavnog boravka u Metkoviću naglasio je da će se infrastrukturni projekti u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, poglavito pelješki most, nastaviti graditi, ali smanjenom dinamikom.

- Kada Hrvatska uđe u Europsku uniju schengenska granica neće se moći uspostaviti bez pelješkog mosta, a Neretva i cijela Dubrovačko-neretvanska županija moraju teritorijalno i funkcionalno biti dio Hrvatske - dodao je Bebić.

Brojke

100 -  milijuna kuna predviđeno je za konzerviranje obavljenih radova na gradilištu mosta

2,4 - kilometra iznosi projektirana dužina objekta koji bi povezao dvije obale Neretve


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Komentar od: ploce | Komentirano: 19. prosinac 2009. 15:56
Nisam znao da most povezuje 2 OBALE NERETVE, neobrazovani novinari.... al bitno da je tu članak!
Komentar od: Radikal | Komentirano: 19. prosinac 2009. 10:59
Idealno za jednu guslarsku:


viđee mosta prekoo sinja moraaa
nema gradnje hypo banka golaaa

ode ivo bestraga mu biloooo
nikad više šetat neće rivooom

milijune spremio u švicuuu
a narodu nogu u guzicuuuu



Da i ja malo poludim na ovom jugu.
Komentar od: hanibal123 | Komentirano: 19. prosinac 2009. 5:50
daj Boze da u tom razdoblju projekat "krepa"! jos jedan primjer nase "ludosti".
nitko ne dvoji da Hrvatska treba biti geografski "ujedinjena", ali ideja tunela
(vidi Nizozemska-Rotterdam, vidi kanal ispod La Manche-a) bi bila tri puta jeftinija,
"sigurnija" (sto ako netko jednog dana odluci da srusi most-u paklu balkanskih ludosti
to nije nemoguce, pruzala bi ako hocete i "stratesko-obrambenu soluciju" u situaciji
nekog buduceg sukoba na Balkanu itd.! Imamo tehniku (vidi tunele Mala Kapela, Sv. Rok), znanje
mogucnosti, a visak novaca bi se mogao potrositi na nacin da generira nuzna sredstva koja
bi se ulozila u razvoj infrastrukture (tunel bi mogao biti i turistick atrakcija-vise nego most). I
na koncu, volio bih da se "zajebu" svi oni tajkuni koji su spekulirali kupujuci okolno zemljiste
osiromasujuci ionako siromasnu zemlju!da se i ne pominje ekoloska devastacija prirodnih ljepota!