StoryEditorOCM
Arhivagradski autić

Prava mjera za grad: vozili smo maleni Opel Karl

Piše PSD.
19. lipnja 2015. - 19:07
Mini gradski automobil Karl najnovija je prinova u Opelovoj ponudi koja zajedno s posljednjom generacijom Corse i Adamom čini najsvježiju ponudu u segmentu mini i malih vozila.

Karl, koji je dobio ime po osnivaču tvrtke, dugačak je tek 368 centimetara, a cijenom će biti vrlo pristupačan kad početkom rujna stigne na hrvatsko tržište. Osnovni model, dakle, bez klime i svih ostalih značajnijih tehnoloških noviteta koštat će 71.500 kuna, dok će malo bolje opremljeni gradski mini Opel koštati 81.000 kuna što je u cjenovnom razredu konkurencije.

Za razliku od Adama koji je više šminkerski automobil s troja vrata i četiri sjedala, mali Karl dolazi isključivo kao verzija s pet vrata, te uz bolji paket opreme Cosmo ili doplatu na nižim paketima opreme, s pet sjedala.

Pri tom automobil malen izvana prilično je prostran u unutrašnjosti, uz napomenu kako je prtljažnik obujma 215 litara ipak premalen.



Međutim, kako je riječ o Mini gradskom vozilu koji će stati uz bok konkurentima kao što su Toyota Aygo, Citroen C1, Peuegto 108, Renault Twingo, Kia Picanto, Hyundai i10 i Škoda Citigo, prtljažnik nije toliko bitan, premda preklapanjem stražnjih sjedala dobiva se 1013 litara prtljažnog prostora.

Jedna od bitnijih prednosti malenog Karla su masivniji par stražnjih vrata čiji se prozori otvaraju najnormalnije prema dolje, dok kod nekih konkurenata (Aygo, C1, Peugeot 108) to se radi guranjem stakla prema vani, poput nekadašnjih leptir stakala.

Na probnim vožnjama u okolici Amsterdama i Zaandama stekli smo dojam kako je riječ o vrlo čvrstom i kompaktnom autiću teškom tek 939 kilograma koji pokreće jedan jedini, novi 1.0-litreni atmosferski 3-cilindarski benzinac.

Deklarirana potrošnja s Eco paketom mu je 4,3 l/100 km uz sustav Start/Stop što je ekvivalent emisije CO2 od 99 g/km.



Motor raspolaže sa 75 konjskih snaga i okretnim momentom od 95 Nm pri 4500 „điri“, te je uparen s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem koji je prilično precizan i nešto dužeg hoda nakon prva dva stupnja.

Vozeći na autocesti, ali i na običnim cestama, gdje je maksimalna dozvoljena brzina 80 km/h, uz mnoštvo kamera i radara, nismo divljali nego smo se držali propisa i pri tom smo ostvarili prosječnu potrošnju od 6,2 l/100 km, ali bez sustava Start/Stop koji će biti dostupan kroz nekoliko mjeseci.

Nakon što vozač „prešalta“ iz druge u treću brzinu, autić djeluje pomalo tromo i treba mu malo vremena da se zahukta.

Najmanji Opelov automobil opremljen je brojnim sigurnosnim sustavima, kao i elementima za udobnost. Uz šest zračnih jastuka koji dolaze serijski, te standardnog ESP-a s kontrolom proklizavanja, ABS-a s elektroničkom raspodjelom sile kočenja i pomoći pri kretanju na uzbrdici, Karl može biti opremljen i dodatnom sigurnosnom opremom kao što je upozorenje prilikom napuštanja prometnog traka.



Uz to mali Karl ima i način rada City koji na pritisak prekidača smanjuje otpor upravljanja u gradu, a već je poznat iz Adama i Corse. Pomoć prilikom parkiranja sprječava neželjene udarce tako što zvučno upozorava vozača na prepreke prilikom vožnje unatrag.

Tempomat s limitatorom osigurava vožnju dopuštenim brzinama, što je posebno korisno u složenim situacijama gradskoga prometa ili u naseljenim područjima gdje je ograničenje brzine nerijetko 30 km/h.

Usprkos malim dimenzijama (3675 x 1876 x 1476 mm), te međuosovinskom razmaku od 2385 mm, Karl u unutrašnjosti pruža uz sigurnost i određenu dozu udobnosti.

Prostrani interijer i kabina fokusirani na vozača i suvozača nude osjećaj prostranosti, kvalitete i filinga koji je do sada bio rezerviran za skuplje automobile.

Novi Karl dolazi u deset različitih boja i kombinacija karoserije s raznim dizajnom naplataka sa 14, 15 i 16-inčnim dimenzijama.

Zdravko Juričko

Tehničke karakteristike

Motor: atmosferski benzinski, 12V
Obujam: 999 ccm
Snaga: 75 KS pri 6500/min
Okretni moment: 95 Nm pri 4500/min
Mjenjač: ručni, 5 brzina
Dimenzije: 3675 x 1876 x 1476 mm
Međuosovinski razmak: 2385 mm
Ubrzanje: 13,9 s
Najveća brzina: 170 km/h
Potrošnja: 3,7/4,3/5,4 l/100 km
Prtljažnik: 215/1013 l
Cijena: 81.000 kuna
IntelliLink i za Karla

Bolje opremljene opcije Karla imat će i Opelov informacijsko-multimedijski sustav IntelliLink koji omogućava jednostavnu integraciju s pametnim telefonima, bilo da je riječ o Apple iOS ili Android sustavu.





Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2024 01:55