StoryEditorOCM
DalmacijaNAKON DESETLJEĆA STAGNACIJE

Trideset tisuća gostiju iz Europe sletjet će ovoga ljeta na Brač

Piše PSD.
26. siječnja 2015. - 09:35
Točno dvije godine nakon najave o zatvaranju Zračne luke Brač zbog velikih financijskih obveza, tehničkih nedostataka i gotovo potpuno izgubljenog avioprometa, ta jedina srednjodalmatinska otočna zračna veza sa svijetom od uskrsnih blagdana ove godine velikim koracima kreće k ambicioznom cilju – utrostručenju putničkog prometa!

Umjesto gubitka licencija i dozvola za rad u međunarodnom zračnom prometu, te odlaska zaposlenih na biro rada, što mu je bilo sudbinski namijenjeno, brački aerodrom počinje ovu poslovnu godinu s već ugovorene četiri nove aviorute, koje će ga spajati s Dortmundom, Leipzigom (Njemačka), Zürichom (Švicarska) i Malmöom (Švedska).

Istodobno se privode kraju razgovori s čarter-kompanijama i redovnim kompanijama čiji će zrakoplovi u 2015. godini slijetati na pistu podno Vidove gore, pa uz linije koje već ima “Croatia Airlines” s Brača prema Zagrebu i “Austrian Airlines” prema austrijskim gradovima, bračkoj zračnoj luci opet se, nakon gotovo dva desetljeća stagnacije, smiješi uspješna poslovna godina.

Zasluge novog direktora

Jedan od onih koji je svakako zaslužan što se aerodrom u većinskom vlasništvu Jake Andabaka i njegove hotelske grupacije “BlueSun” vratio iz mrtvih, svakako je direktor zračne luke Tonči Peović, Splićanin koji je desetljećima vodio zračne luke u Dubrovniku i Zagrebu. Brački turistički djelatnici jednoglasno danas kažu kako je njegovim dolaskom na Brač zračna luka postala kohezijski čimbenik otočnoga gospodarstva, ponajprije turizma.

– Prije nego što sam u kolovozu lanjske godine došao na ovo radno mjesto, napravio sam studiju isplativosti zračne luke Brač, dao prijedlog vlasniku kako povećati opseg putničkog prometa i krenuli smo u postupnu realizaciju tog posla. Ništa se ne može preko noći, ali plan nam je ove godine dosegnuti razinu od 25 do 30 tisuća putnika, što je puno više od lanjskih 11 tisuća, koliko smo imali. Na putu do tog rezultata dogovaramo “incentive” promotivne cijene, jer svatko u lancu usluge, od aviokompanije, preko zračne luke do turoperatora i hotelijera, mora se nečega odreći da bi cilj bio ostvaren. Za sada ide odlično – iznosi nam Peović metamorfozu bračkog aerodroma, koji je još ratne 1994. godine imao 33 tisuće putnika.

Oni boljeg pamćenja lako će se sjetiti kako se tih godina u ljetnim vikendima Zlatni rat pretvarao u “zagrebačku špicu”, pa je bila stvar prestiža biti viđen na Braču, a karte su danima unaprijed bile rasprodane. Današnji planovi Zračne luke Brač govore kako bi taj otok trebao biti aviovezom povezan dva puta dnevno sa Zagrebom.

Amfibijski avioni

– Uz “Croatia Airlines”, pregovaramo i s “European Coastal Airlinesom”, kompanijom koja ima ambifibijske avione i prometuje od Divulja prema Hvaru, Rabu i Lošinju. Njihovim malim klasičnim avionom s kotačima, kojemu je kapacitet 19 sjedala, dva puta dnevno bi povezivali Zagreb i Brač. Budući da ti avioni imaju mogućnost i slijetanja na moru, oni bi dalje s Brača letjeli na Hvar, Vis i Korčulu, pa bi to bilo prvi put u povijesti da se tako povežu naši otoci s metropolom.

Za takav projekt tražimo vaučersku potporu koju EU dopušta, kako bi cijena mogla biti konkuretna. Sve više od 100 eura za takvu kartu ne bi prolazilo na tržištu i zato vjerujemo da ćemo naići na razumijevanje nadležnih ministarstava. Tražimo iznos potpore od oko tri milijuna kuna za tu liniju – najavljuje Peović velike planove.
Najveće koristi od ponovnog stasavanja prometa Zračne luke Brač svakako ima turističko gospodarstvo otoka, pa su se u vezi s tim projektom bez problema usuglasili svi vlasnici najvećih hotelskih kuća i turistički javni sektor.

– Naša glavna misija jest da zračna luka na Braču bude u funkciji turizma i bolje povezanosti stanovnika otoka. U tom smislu je suradnja s bračkim turističkim sektorom ključna i ona je za sada gotovo na dnevnoj bazi. Odlično surađujemo i s TZ-om županije, dogovaramo zajedničke promocije novih linija, nastupe na turističkim sajmovima, suradnju s turoperatorima. Posao koji sada radimo jest otapanje santi leda, ali krenulo je. Od početka travnja kreću nove aviolinije prema Braču i trajat će do kraja rujna. Odobrenje za rad smo dobili do 2017. godine, manje nedostatke uklanjamo i sve će biti spremno. Trenutno je zaposleno 17 ljudi, a s rastom prometa potrebe će biti i veće – naglašava Peović.

Iako je “Bluesun” kao većinski vlasnik do sada financijski pratio sve obveze ove zračne luke, plan je da nakon 2015. godine zračna luka više ne bude financijski teret nikome jer bi mogla sama pokrivati rashode.

ružica mikačić

Zapošljavanje

Statistike u Europi pokazuju kako na jednog zaposlenika zračne luke dolazi još pet radnih mjesta u uslužnim djelatnostima u okruženju, od taksija, ugostitelja, cateringa, čišćenja, održavanja...


Brač i Malta

Brač je veći otok od Malte i potencijali otoka su veliki – kaže Peović, navodeći kako Malta ima 400.000 stanovnika i čak tri milijuna avioputnika godišnje.


Zürich - Brač

Pista bračkog aerodroma dugačka je 1450 metara i dovoljna je za slijetanje aviona do 100 sjedala, dok aerodrom London City ima pistu od 1500 metara i 3,5 milijuna putnika godišnje. Idućeg tjedna na turističkom sajmu u Zürichu bit će promovirana nova linija Zürich – Brač, za koji partneri već najavljuju uvođenje još jednog dodatnog leta.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. studeni 2024 08:59